Ga naar inhoud

3 Routers achter elkaar op camping


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Allereerst heel allemaal heel hartelijk dank voor het meedenken over een oplossing.\n\nKan er vandaag niet aan werken morgen wellicht.\n\nDe Speedtouch heb ik alleen nog het gegeven dat het een CAF7B2 is.\n\nDe camping is een SVR camping waar max. 15 gasten mogen staan.\nTot nu toe hebben hoogst een stuk of 5 gevraagt om internet.\n\nWaar kan ik de nederlandse beschrijving van de ECB300 mee openen dit is een mij onbekende extensie (pub)
Link naar reactie
Heb het pub bestand kunnen laten converteren naar pdf via Kampus.com.\n\nBen anderhalve dag bezig geweest om op router 3 internet te ontvangen, maar dit is helaas niet gelukt.\nIk meen ergens gelezen te hebben dat dit ook niet kon, echter omdat we nu in plaats van de ECB300 een Linksys WRT54GL hebben staan die het wel doet meende ik dat het met een ECB300 ook moest gaan. \n\nDus de Speedtouch CAB aangesloten met een kabeltje van de LAN poort naar de WAN poort van de Linksys WRT54GL en dan draadloos naar de volgende Linksys WRT54GL en beide Linksyssen als AP geschakeld doet het wel maar de laatste vervangen door een ECB300 doet het niet.\n\nHeb het advies van Sjouwer uitgeprobeerd maar het lukt niet.\n\nOok nagelezen wat Stroke heeft aangegeven, helaas nog niets.\n\nMoet nu even stoppen omdat mijn vrouw jarig is en hoop maandag verder te kunnen.\n\nToch hartelijk dank voor jullie hulp.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Geachte forumlezers,\n\nUiteindelijk kreeg ik het (bijna) gewenste resultaat met de volgende instellingen.\n\nHet ging dus om een een bestaande hoofdrouter SpeedtouchCAF7B2 (1) een Linksys wrt54gl (2) en een Engenius ECB300 (3).\n\nDoormiddel van een ethernetkabel is router 1 van uit de Lan (1) poort verbonden met router 2 in de WAN poort, zodat router 1 geïsoleerd is van router 2.\n\nRouter 3 is de router waarop de campinggasten kunnen inloggen en staat ongeveer 50-80m verder op de camping. Deze is draadloos verbonden met router 2.\n\nAan Router 1 is niets gedaan.\n\nGegevens met Ipconfig/all:\nStandaard gateway: 192.168.1.254\nDHCP server: 192 168.1 254\nDNS server: 192.168.1.254\n 195.241.77.55\n 195.241.77.58\nKanaal 1\nBeveiliging: WPA2 AES\n\nInstelling Router 2 met dd-wrt:\n\nIngesteld als AP\nDHCP: ingeschakeld\nBeveiliging: nog geen beveiliging\nIp adres: 192.168.5.1\nSubnet masker: 255.255.255.0\nStandaardgateway: 192.168.5.1 \nKanaal 6\nNetwerk adress server settings (DHCP)\nStatische DNS 1: 192.168.1.254\n\nLAN Mac: 68-7F-74-2F-44-36\nWireles Mac: 68-7F-74-2F-44-38\n\nWDS Mac: 00-02-6F-FC-81-BC (Verwijst naar ECB300 Camping_2)\n\nGegevens met Ipconfig/all:\nStandaard gateway: 192.168.5.1\nDHCP server: 192 168.5 1\nDNS server: 192.168.5.1\n\nInstelling Router 3:\n\nIngesteld als AP WDS\nDHCP: kan ik niet kiezen\nBeveiliging: Nog geen beveiliging\nKanaal 6\n\nIP adres: 192.168.5.2\nStandaard gateway: 192.168.5.1\nDHCP server: 192 168.5.1\nDNS server: 192.168.5.1\nKanaal 6\nMac: 00-02-6F-FC-81-BC\n\nWDS Mac: (Verwijst naar Linksys Camping_1)\nLAN Mac: 68-7F-74-2F-44-36\nWireles Mac: 68-7F-74-2F-44-38\n\nMet IpConfig/all\nStandardgateway: 192.168.5.1\nDHCP-Server: 192.168.5.2\nDNS-Server: 192.168.5.1\nPrimaire WINS-Server: 192.168.5.2\n\nJullie zien het goed, er is geen beveiliging, alleen zonder beveiliging kan ik via Router 3 op het internet komen, zo gauw ik van de beide routers WPA of WPA2 activeer en allebei het-zelfde, is de verbinding met router 3 weg en kom ik niet meer op het internet.\n\nOok met WEP lukt het niet.\n\nWat kan ik hier aan doen?
Link naar reactie
[QUOTE]zo gauw ik van de beide routers WPA of WPA2 activeer en allebei het-zelfde[/QUOTE] je bedoelt dezelfde WPA/WPA2 sleutel?? Als dat zo is dan werkt het niet.\n\nNogmaals de [URL=\"http://www.wifishop.nl/files/pdf/wifishop-engenius-ecb150-ecb300-nederlandse-handleiding.pdf\"]link[/URL] naar de handleiding van de ecb300 .
Link naar reactie
Ik bedoel op beide routers hetzelfde type beveiliging; of WPA of WPA2. Min of meer toevallig heb ik voor beide routers ook hetzelfde wachtwoord gebruikt omdat ik van mening was dat dit kon, het mag ook verschillend zijn.\n\nDe link waar je naar verwijst is die wel juist? ik vindt daar niks?
Link naar reactie
Die link is een pdf file, als je erop klikt dan opent Adobe reader automatisch in je browser de file.\n\nBeide routers horen een eigen WPA/WPA2 sleutel te hebben van een combinatie van 9 cijfers/ letters maar de naam is even belangrijk en moet ook verschillen.\n\nJe moet bekabeld tussen router 3 en een pc/laptop de router instellen, en aanmelden gelijk een laptop via wlan verbonden word met een router, en dus ook op dezelfde manier beveiligen.
Link naar reactie
sjouwer, Ik begrijp het probleem niet de link die jij geeft is exact de link die ik gaf in een vorige post, en ook in mijn laatste post staat bij nederlandse handleiding.pdf exact dezelfde link er is in geen van de links ook maar een letter of teken verschil.\n\nIk denk dat er iets niet in orde met jou zowel als TS zijn computer of browser.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;654772]Ok dan doe ik het anders, [URL=\"http://www.wifishop.nl/engenius-ecb300-high-power-11n-access-point-300mbps-11b-g-n/pid=27500\"]op deze site de tap specificaties[/URL] dan de file Engenius ECB300 Nederlandstalige handleiding downloaden.[/QUOTE]\r\n\r\nDeze werkt wel.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;654801]Deze werkt wel.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\nVreemd ik heb in alle vorige gevallen de file geopend en de link rechtstreeks gekopieerd en geplakt in de browser regel van dit invul formulier. [URL=\"http://www.wifishop.nl/files/pdf/wifishop-engenius-ecb150-ecb300-nederlandse-handleiding.pdf\"]deze dus[/URL] hiermee opent zich in mijn browsers IE, Firefox en Google Chrome een pagina als pdf file. plaatje
Link naar reactie
Het grappige dat ik de NL handleiding in #5 al geplaatst heb:\r\n\r\n[QUOTE=herbert;654184]De routers ondersteunen WDS, ik denk dat daar de oplossing in te vinden is\r\nVoor de linksys: [url=http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WDS_Linked_router_network]KLIK[/url]\r\nVoor de Engenius: [URL=http://www.wificentre.nl/producten/engenius-wifi/engenius-access-points/ecb-300/printweergave]KLIK [/url] met een link naar een NL handleiding om in te stellen.\r\n\r\nSucces er mee[/QUOTE]\r\n\r\nJe moet dan wel even de moeite nemen om te lezen, want de link naar de handleiding (werkend) staat halverwege.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...