Ga naar inhoud

3 Routers achter elkaar op camping


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geachte lezers,\r\n\r\nGeen internetverbinding op de 3e router op de camping.\r\n\r\nIk (73) mag op een kleine camping een beetje behulpzaam zijn met het beheer van wifi.\r\n\r\nOm dit mogelijk te maken hebben we een hoofdrouter Speedtouch (1) een Linksys wrt54gl (2) en een Engenius ECB300 (3) geplaatst.\r\n\r\nDoormiddel van een ethernetkabel is router 1 van uit de Lan (1) poort verbonden met router 2 in de WAN poort, zodat router 1 geïsoleerd is van router 2. Op beide Wifi gebruiken.\r\n\r\nRouter 3 staat ongeveer 50-60m verder op de camping en moet een draadloze verbinding heb-ben met router 2 om vervolgens van daaruit de camping te bestrijken en ook Wifi in.\r\n\r\nNu hebben we vanaf router 2 wel internetverbinding maar vanaf router 3 wil het maar niet lukken.\r\n\r\n[B][SIZE=\"5\"]Aan Router 1 is niets gedaan.[/SIZE][/B]\r\n\r\nGegevens met Ipconfig/all:\r\nStandaard gateway: 192.168.1.254\r\nDHCP server: 192 168.1 254\r\nDNS server: 192.168.1.254\r\n 195.241.77.55\r\n 195.241.77.58\r\nKanaal 1\r\n\r\n[B][SIZE=\"5\"]Instelling Router 2 met dd-wrt[/SIZE]:[/B]\r\n\r\nIngesteld als AP\r\nDHCP: ingeschakeld\r\nIp adres: 192.168.8.1\r\nSubnet masker: 255.255.255.0\r\nStandaardgateway: 192.168.8.1 \r\nKanaal 6\r\n\r\n[I]Netwerk adress server settings (DHCP)[/I]\r\nStatische DNS 1: 192.168.1.254 (misschien niet nodig)\r\n\r\n[I]Gegevens met Ipconfig/all[/I]:\r\nStandaard gateway: 192.168.8.1\r\nDHCP server: 192 168.8 1\r\nDNS server: 192.168.8.1\r\n\r\n[B][SIZE=\"5\"]Instelling Router 3:[/SIZE][/B]\r\n\r\n[I]Ingesteld als Access point[/I]\r\nIP adres: 192.168.8.250\r\nStandaard gateway: 192.168.8.1\r\nDHCP server: 192 168.8.1\r\nDNS server: 192.168.8.1\r\nKanaal 11\r\n\r\nOndanks de goede verbinding met router 3 is er toch geen internetverbinding.\r\nWat moet er anders ingesteld worden om dit te bereiken?\r\n\r\nIs de instelling Acces point wel juist of moet dit een Client-bridge of Repeater zijn?\r\nen hoe moet dat met de DHCP instelling aan/uit?\r\n\r\nIk hoop hiermee voldoende gegevens verstrekt te hebben, anders hoor ik het nog wel.\r\n\r\nBen al heel lang hier mee bezig geweest, en voel me dom omdat het maar niet wil, alstublieft hulp!!!
Link naar reactie
De routers ondersteunen WDS, ik denk dat daar de oplossing in te vinden is\nVoor de linksys: [url=http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/WDS_Linked_router_network]KLIK[/url]\nVoor de Engenius: [URL=http://www.wificentre.nl/producten/engenius-wifi/engenius-access-points/ecb-300/printweergave]KLIK [/url] met een link naar een NL handleiding om in te stellen.\n\nSucces er mee
Link naar reactie
Zorg er in de eerste plats voor dat je router drie een ander Standaard gateway: 192.168.8.1 geeft bijvoorbeeld 192.168.0.1 Geef de Routers een eigen SSID (is Router naam), bijvoorbeeld Router 1 en Router 2. \r\n\r\nMaar om even een voor mij heel lang verhaal kort te maken hier enkele links waarmee je er zeker uitkomt, een klein uurtje en het werkt(^):D\r\n[URL=\"http://www.computeridee.nl/faqman/netwerk/draadloos/draadloze-routers-verbinden\"]Link 1[/URL] en [URL=\"https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter\"]link 2[/URL] en denk nu niet dat ik mij er met een Jantje van Leien mee probeer af te maken zie tekst in de links;)
Link naar reactie
Geachte beantwoorders,\r\n\r\nIk ben al blij met de reacties die ik van jullie heb gekregen, echter de meeste had ik met het googelen al gevonden en hielpen mij helaas niet verder. Er moet nog iets cruciaals zijn wat veroorzaakt dat router 2 de internet gegevens niet doorstuurt naar router 3. En aangezien ik ook wat het omgaan met Mac gegevens betreft, hier geen kennis van heb moet daar misschien iets mee gebeuren?. Voor de duidelijkheid zeg ik nog maar een keer dat op router 2 internet ontvangen wordt en dat router 3 draadloos verbonden moet worden met router 2 vanwege de afstand.\r\n\r\nZouden jullie mijn gegevens nog eens wat nauwkeuriger willen bekijken misschien ontdekken jullie iets bij router 2 en 3 wat ik anders moet instellen?\r\n\r\nMet vr.gr.\r\nHenk
Link naar reactie
[QUOTE]Zouden jullie mijn gegevens nog eens wat nauwkeuriger willen bekijken misschien ontdekken jullie iets bij router 2 en 3 wat ik anders moet instellen?[/QUOTE]:confused::confused: Ja de Standaard gateway\'s zijn gelijk en dat kan dus niet je moet in principe 2 netwerken creëren, één netwerk met de standaard Gateway van Router 1 192.168.1.254 en één netwerk met een nieuwe standaard Gateway bijvoorbeeld 192.168.8.1.\r\n\r\nMaar lees vooral veel lezen, makkelijker dan op de aangegeven site staat beschreven kan haast niet zou ik zeggen.;)\r\n\r\nWat tussen QUOTEJES staat staat dus op deze [URL=\"https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter\"]website[/URL] met plaatjes. Alleen word tweede router in jou plaats de derde router verder is het niet anders dan hier beschreven, het is niet meer dan een uurtje werk, gewoon goed lezen en letterlijk alles goed overnemen.\r\n\r\n\r\n\r\n[QUOTE]Tweede router als tweede draadloos toegangspunt (vereist netwerkkabel tussen de twee routers)\r\n\r\n\r\nEr kan maar één kapitein zijn\r\n\r\n1.1. Om die tweede router aan de praat te krijgen moet u vaak wel een ingreep doen in diens instellingen, want anders werkt hij niet. Een netwerk is er namelijk in beginsel op ingericht, om slechts één router te hebben: die deelt de IP-adressen uit aan de aangesloten computers. De router is \"de kapitein\" van het netwerk. En er kan maar één kapitein zijn.\r\n\r\nMaar als het adresbereik van router 1 anders is dan dat van router 2, dan is er niet veel aan de hand. Gewoon router 2 aansluiten op een ethernetpoort van router 1 en hopla, nummer twee werkt ook. \r\n\r\nHet adresbereik zit op 192.168.x.x. Als router 1 op 192.168.1.x zijn adressen uitdeelt en router 2 bijvoorbeeld op 192.168.8.x, dan bijten ze elkaar niet. Ze zijn dan elk kapitein op hun eigen gebied.\r\n\r\nMaar als ze beide op 192.168.1.x zitten, dan blokkeert router 1 de werking van router 2. U kunt dan twee dingen doen: of alleen de adresbereiken scheiden (simpelste oplossing), of ook de routerfunctie van nummer 2 uitschakelen en hem veranderen in een \"dom\" draadloos toegangspunt (alleen voor gevorderden). Beide methoden beschrijf ik hieronder.\r\n\r\nAanpak router 1\r\n\r\n1.2. Router 1 stelt u gewoon in zodat u kan internetten. Als die er al langer staat: helemaal niets aan veranderen dus!\r\n\r\nAanpak router 2\r\n\r\n1.3. Neem een computer die niet met het internet is verbonden, noch draadloos noch bedraad. Met router 1 mag deze computer dus even helemaal geen enkele verbinding hebben. \r\n\r\nPrik nu een ethernetkabel in één van de vier ethernetpoorten (LAN) van router 2, en prik het andere einde van die ethernetkabel in deze computer. Dus stop bij router 2 de kabel niet in de WAN-poort (ook wel internet genoemd)! \r\n\r\nEen voorbeeld ziet u op de onderstaande afbeelding van router 2 (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\n\r\nVervolgens roept u op die computer het configuratiescherm van router 2 op, via uw webbladeraar (Firefox, Chrome, ...). Dit configuratiescherm zit bij routers van Linksys en Cisco, vaak op \"webpagina\" 192.168.1.1 (even als voorbeeld).\r\n\r\nNu de ingreep waar het eigenlijk vooral om gaat:\r\n\r\nIn het configuratiescherm van router 2 geeft u hem een IP-bereik, dat buiten het bereik ligt van de DHCP-server van router 1. U stelt het IP-bereik van router 2 bijvoorbeeld in op 192.168.8.100.\r\n\r\n192.168.8.100 is een ongebruikelijk IP-bereik, dus daarmee zit u vrijwel zeker niet in het vaarwater van router 1. In geval van twijfel kunt u het even nakijken in de instellingen van router 1.\r\n\r\nZie onderstaande schermafdruk van een TP-Link-routertje (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\nBij dit TP-Link-routertje moet u er dus voor zorgen dat in de DHCP Settings, de onderdelen Start IP Address, End IP Address en Default Gateway alle drie staan op 192.168.8.x.\r\n\r\nMaar bij sommige routers, waaronder die van Linksys, hoeft u alleen maar in de Basic Setup het Local IP Address te veranderen van 192.168.1.x in 192.168.8.x. De rest van de instellingen wordt dan automatisch meeveranderd door het besturingssysteempje van de router zelf.\r\n\r\nLet op: in het gegeven voorbeeld komt het configuratiescherm van router 2 daardoor automatisch op \"webpagina\" 192.168.8.1 te staan. U zult dus de verbinding met router 2 even moeten verbreken en daarna opnieuw ermee verbinden, om het configuratiescherm van router 2 te kunnen benaderen op de nieuwe plek: \"webpagina\" 192.168.8.1.\r\n\r\nAndere belangrijke instellingen:\r\n\r\n- Geef het draadloze netwerk van router 2, een netwerknaam (SSID) die verschilt van de SSID van het draadloze netwerk van router 1. Als de SSID van router 1 bijvoorbeeld is: familiejansen, noem de SSID van router 2 dan bijvoorbeeld familiejansen2.\r\n\r\n- Zorg ervoor, dat beide draadloze routers niet op hetzelfde kanaal uitzenden (of op hetzelfde kanaal als de buren). Want dan verliest u signaalsterkte door de interferentie: ze gaan elkaar zitten storen.\r\n\r\nEenvoudigste oplossing: laatste stap\r\n\r\n1.4. Voor wat betreft de eenvoudigste oplossing voor een draadloos toegangspunt, bent u nu al zowat klaar! \r\n\r\n- Verbreek de verbinding tussen de computer en router 2. \r\n\r\n- Verplaats de ethernetkabel bij router 2, van de ethernetpoort (LAN) naar de WAN-poort (ook wel genaamd: internet). Zie onderstaande afbeelding van router 2 (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\n\r\n- Stop het andere uiteinde van diezelfde ethernetkabel, bij router 1 in een willekeurige ethernetpoort (LAN). Zie onderstaande afbeelding van router 1 (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\n\r\nDe klus is klaar! U hebt nu twee routers via welke u het internet op kunt.\r\n\r\nOverigens, nu u toch bezig bent met uw router: hier vindt u vier fabeltjes over draadloze veiligheid en 11 tips waarmee u uw draadloze veiligheid wél kunt verbeteren.\r\n\r\nEn ook nog even deze tip: vervang uw Windows XP door een makkelijke gratis Linux. Op 8 april 2014 is de stekker er uit gegaan voor Windows XP, maar op deze manier kan uw oudere computer nog jaren mee....\r\nAlleen voor gevorderden: een \"dom\" draadloos toegangspunt\r\n\r\n1.5. Om van de tweede router een \"dom\" draadloos toegangspunt te maken, laat u router 2 nog even verbonden zitten aan de computer, en sluit u hem nog niet aan op router 1.\r\n\r\nLet op: hierdoor wordt het configuratiescherm van router 2 moeilijker bereikbaar. Daarom kunt u dit beter alleen doen wanneer u beschikt over de nodige ervaring. \r\n\r\nBeginners in deze materie, kunnen deze vervolgstap beter niet zetten. In de meeste gevallen is deze extra ingreep immers ook helemaal niet nodig!\r\n\r\nDe extra ingreep waar het eigenlijk om gaat:\r\n\r\nU zet nu in de configuratie van router 2, de DHCP-server uit. Dat is de hoofdmoot van deze vervolgklus; nu bent u bijna klaar. \r\n\r\nVerlaat het configuratiescherm en verbreek de tijdelijke kabelverbinding met de computer.\r\n\r\nTot slot doet u in router 1 een ethernetkabel (netwerkkabel) in bijvoorbeeld ethernetpoort 4, en u verbindt die kabel in router 2 ook met ethernetpoort 4. Het is waarschijnlijk het beste om de nummers van de beide ethernetpoorten (LAN-poorten) te laten overeenkomen.\r\n\r\nLet op: steek hem dus niet in de WAN-poort (soms genoemd: internet)!\r\n\r\nNu is router 2 een \"dom\" draadloos toegangspunt geworden voor router 1. De WAN-poort van router 2 wordt überhaupt niet meer gebruikt. Deze methode wordt vaak toegepast om een extra draadloos toegangspunt te maken.\r\n\r\nHet voordeel van deze elegantere oplossing is, dat er nu nog steeds maar één kapitein is op uw netwerk. Zodoende zijn wijzigingen die u aanbrengt in de configuratie van router 1, meteen ook geldig voor verbindingen die tot stand komen via router 2. Behalve wijzigingen die het draadloze signaal betreffen, want daarvoor moet u uiteraard nog steeds in de configuratie van beide routers ingrijpen.\r\n\r\nLet op: het configuratiescherm van router 2 is nu wat moeilijker bereikbaar geworden. Dat is eigenlijk het grootste nadeel van deze elegante aanpak. U moet dan verbinding leggen via de terminal.\r\n\r\nWanneer u een router hebt ingesteld om dienst te doen als dom draadloos toegangspunt, kunt u meestal niet meer op de normale manier in het configuratiescherm van die router komen. Het netwerkbeheerprogramma van uw besturingssysteem kan dan namelijk niet meer een verbinding leggen om in het configuratiescherm te komen.\r\n\r\nAls volgt kan het nog wel:\r\n\r\nEen voorbeeld is het makkelijkste. Stel, u hebt de router ingesteld om IP-adressen uit te delen vanaf 192.168.8.100, waardoor het configuratiescherm nu automatisch op 192.168.8.1 staat.\r\n\r\nIn Linux kunt u nu het volgende doen:\r\n- negeer Netwerkbeheer (als die nog steeds tevergeefs aan het proberen is om verbinding te maken, klik dan op \"Verbinding verbreken\")\r\n- tik in de terminal (kopieer en plak, dat is het beste):\r\nsudo ifconfig eth0 192.168.8.104/24\r\n\r\n(uiteraard moet u de 8 in bovenstaande opdracht veranderen in het cijfer wat bij uw router-instelling hoort)\r\n\r\nDruk op Enter. Tik desgevraagd uw wachtwoord in. Dat blijft trouwens geheel onzichtbaar, u ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.\r\n\r\nNu kunt u het configuratiescherm van de router oproepen in uw webbrowser, op 192.168.8.1\r\n\r\nLet op: zorg ervoor, dat beide draadloze routers niet op hetzelfde kanaal uitzenden (of op hetzelfde kanaal als de buren).\r\n\r\nTweede router als draadloze ethernetbrug (wireless ethernet bridge, verbinding tussen de twee routers is draadloos)\r\n\r\n2. Een router die is omgezet in een draadloze ethernetbrug (wireless ethernet bridge) is ideaal om een computer via een krachtige en gevoelige draadloze ontvanger, te voorzien van internet. Een router is immers veel krachtiger en gevoeliger dan een gewone draadloze kaart. Vooral dankzij de grotere antennes, trouwens.\r\n\r\nHiermee maakt u eigenlijk van router 2, een draadloze netwerkkaart. Het aardige is, dat het internet *draadloos* binnenkomt bij de brug, en vervolgens *bedraad* wordt doorgegeven aan de PC. De omgekeerde wereld....\r\n\r\nHiervoor stelt u router 2 als volgt in:\r\n\r\n- Zet de draadloze beveiliging op WPA met AES (en zorg dat de beveiliging van router 1 ook daarop staat, want het moet allemaal exact overeen komen). WPA2 werkt niet, trouwens!\r\n\r\n- Maak de SSID (draadloze-netwerknaam) van router 2 gelijk aan die van router 1.\r\n\r\n- Maak de netwerksleutel (wachtwoord voor draadloze netwerk) van router 2, gelijk aan dat van router 1.\r\n\r\n- Maak het draadloze kanaal gelijk: beide routers moeten op hetzelfde vastgezette kanaal uitzenden (bijvoorbeeld 6). Ze mogen dus allebei niet op een dynamisch kanaal zitten.\r\n\r\n- Zet router 2 in de \"wireless ethernet bridge\"-modus. Niet elk routerbesturingssysteem staat dat toe: in elk geval kunt u dat wel wanneer uw router draait op Tomato of op DD-WRT.\r\nZie onderstaande schermafdruk (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\n\r\nMaar zelfs bij een goedkope router als de TP-Link TL-WR740N kan het bijvoorbeeld al met het standaard-besturingssysteempje dat de fabriek erop heeft gezet. Zie onderstaande schermafdruk (klik erop om hem te vergroten):\r\n\r\n\r\n\r\nVerbind nu router 2 met een ethernetkabel aan de bureaucomputer waar het om gaat. Let op: bij router 2 de kabel niet in de WAN-poort steken, maar in één van de vier LAN-poorten (ethernetpoorten)!\r\n\r\nKlaar! De bureaucomputer heeft nu \"bedraad\" internet. Router 2 is technisch gezien volledig transparant geworden; het is een simpele draadloze netwerkkaart geworden.\r\n\r\nTip: heeft u in de omgeving van router 2, ook behoefte aan een draadloos netwerk? Koppel dan simpelweg een derde router aan de \"brug\"router 2. \r\n\r\nWaar u dan op moet letten is dit:\r\n\r\n- sluit router 3 aan op een ethernetpoort (LAN-poort) van \"brug\"router 2;\r\n\r\n- behandel router 3 in principe alsof u een tweede router aansluit op router 1 (zie punt 1.3 op deze pagina). Dus zorg ervoor dat het IP-bereik van router 3 afwijkt van de beide andere routers. Zet het bijvoorbeeld op 192.168.5.100.\r\n\r\nOverigens, nu u toch bezig bent met uw router: hier vindt u vier fabeltjes over draadloze veiligheid en 11 tips waarmee u uw draadloze veiligheid wél kunt verbeteren.\r\n\r\nNog meer tips?\r\n\r\n3. Wilt u meer tips en trucs? U vindt er nog veel meer op deze webstek! \r\n\r\nZoals deze: vervang uw Windows XP door een makkelijke gratis Linux. Op 8 april 2014 is de stekker er uit gegaan voor Windows XP, maar op deze manier kan uw oudere computer nog jaren mee....\r\n\r\n\r\n[/QUOTE]
Link naar reactie
Ik zit ook even mee te puzelen.\nMaar volgends mij moet je router 3 instellen als repeater. En het kanaal hetzelfde instellen als dat van router 2.\nDHCP in router 3 moet uit staan. Dit is even lastig om dat je ook voor de computer waar mee je de instellingen doet. Even een ip adres moet claimen buiten de DHCP reeks van router 2. En geef ook eerst router 3, een vast ip adres.\n\nAlleen kan ik de link nog niet leggen op de gateway van router 2.\nDeze licht vogens mij al vast doodat je gebruikt maakt van de WAN poort in plaats van een LAN poort. En anders hoord daar volgends mij het ip adres van router 1 te staan.
Link naar reactie
Ik zit ook even mee te puzelen.\r\nMaar volgends mij moet je router 3 instellen als repeater. En het kanaal hetzelfde instellen als dat van router 2.\r\nDHCP in router 3 moet uit staan. Dit is even lastig om dat je ook voor de computer waar mee je de instellingen doet. Even een ip adres moet claimen buiten de DHCP reeks van router 2. En geef ook eerst router 3, een vast ip adres.\r\n\r\nAlleen kan ik de link nog niet leggen op de gateway van router 2.\r\nDeze licht vogens mij al vast doodat je gebruikt maakt van de WAN poort in plaats van een LAN poort. En anders hoord daar volgends mij het ip adres van router 1 te staan.
Link naar reactie
Het makkelijkst zou zijn als ik exacte gegevens ontvang, het verhaal uit Computertip (Stroke33) heb ik al meerdere malen gelezen maar het geeft met de derde router niet de oplossing met resultaat.\r\n\r\nDe aanwijzing van lampje ga ik vandaag uitproberen. Als ik in de tweede router de WAN poort heb gebruikt is dat gedaan omdat ik uit de beschrijvingen meen te begrijpen dat je zo Router 1 en 2 geïsoleerd van elkaar houdt en dat is ook de bedoeling, De beheerder van de camping wil geïsoleerd blijven van de gebruikers op de camping.\r\nNog dit erbij: Omdat router 1 niet genoeg zendvermogen heeft om router 3 te kunnen bereiken moest daar router 2 bij gezet worden, van de Linksys kan je namelijk het vermogen verhogen tot max. 251 mW (even geen rekening houden met het toegestane vermogen).\r\n\r\nHet zou ook fijn zijn dat de netwerksleutel ieder jaar veranderd kan worden en dit dan alleen in router 3 hoeft te gebeuren. Als we hem als Repeater instellen wordt toch de netwerksleutel en SSID van router 3 hetzelfde dan in router 2? of heb ik dat mis? Vandaar dat ik hem als acces point had ingesteld.\r\n\r\nHet is mij niet duidelijk welk gateway adres ik moet ingeven bij router 2 en 3. In de 1e router is dat 192.168.1.254 (zie gegevens boven), maar wat moet ik dan op de andere 2 routers ingeven?
Link naar reactie
[URL=\"http://www.campingwifi.nl/\"]Misschien is dit een betere oplossing[/URL] en meer storing onafhankelijk. Ik weet niet hoeveel recreanten er op de camping verblijven en waar de modem/router is gesitueerd, met routers blijft het altijd aanknoeien mede omdat er meestal verschillende routers door elkaar worden gebruikt, en er dan altijd een deel van de camping géén verbinding heeft.\r\nNatuurlijk speelt bij routers ook nog het aantal verbindingen die er worden gemaakt, een voorbeeld een camping met 20 staanplaatsen waar 20 gezinnen huizen zijn al gauw 20 X 3 verbindingen per gezin dat is dus 60 verbindingen, zelfs met glasvezel 100/100 tot de kantine en 5 routers is dit bij 60 verbindingen nog bijna niet te doen en bied jij je gasten iets wat vol storingen zit en waar dus over word geklaagd wat de klantvriendelijkheid niet ten goede komt.\r\n\r\nMaar nogmaals de routers 1 en 2 verbonden met een kabel vanuit router 1 LAN poort 1 naar de LAN poort van router 2 waarbij router 2 dus onderdeel word van het Netwerk van router 1 met Standaard gateway: 192.168.1.254 beide met DHCP aan omdat beide routers IP adressen moeten uit kunnen geven, natuurlijk moet router 2 wel een vast IP adres hebben op router 1 daarna ga je router 3 configureren door hem met een netwerkkabel in één van de LAN poorten als accespoint met eigen Standaard gateway: voorbeeld 192.168.8.254 ,router 3 word een zelfstandig netwerk naast de routers 1 en 2 verder gaat het verbinden zoals al beschreven in eerdere antwoorden. [URL=\"https://www.hccforums.nl/showthread.php?t=2329\"]Hier word nogmaals de uitleg gegeven van draadloos naar draadloos volg de links in de topic.[/URL]
Link naar reactie
de dhcp van router 1 en router 2 moeten aanstaan\r\n\r\nde gateway en dns server van router 2 moet verwijzen naar router 1\r\n\r\nrouter 3 heeft wel een eigen ip adres nodig voor het vinden van zichzelf\r\n\r\nde gateway en dns server van router 3 verwijst naar router 2\r\n\r\nrouter 1 heeft een ander ip reeks dan router 2 of 3
Link naar reactie
Nogmaals, gebruik voor het configureren van router 3 de Engenius ECB300 die je verbind met een PC/laptop.\r\n\r\nEven opletten nu huidige situatie, [QUOTE]Om dit mogelijk te maken hebben we een hoofdrouter Speedtouch (1) een Linksys wrt54gl (2) en een Engenius ECB300 (3) geplaatst.\r\n\r\nAan Router 1 is niets gedaan.\r\n\r\n[COLOR=\"Lime\"]Gegevens met Ipconfig/all:\r\nStandaard gateway: 192.168.1.254\r\nDHCP server: 192 168.1 254\r\nDNS server: 192.168.1.254\r\n195.241.77.55\r\n195.241.77.58\r\nKanaal 1[/COLOR]\r\n\r\nInstelling Router 2 [URL=\"http://support.linksys.com/nl-eu/support/routers/WRT54GL\"](Gebruiksaanwijzing)[/URL] met dd-wrt:\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Ingesteld als AP\r\nDHCP: ingeschakeld\r\nIp adres: 192.168.8.1\r\nSubnet masker: 255.255.255.0\r\nStandaardgateway: 192.168.8.1 \r\nKanaal 6\r\n\r\nNetwerk adress server settings (DHCP)\r\nStatische DNS 1: 192.168.1.254 (misschien niet nodig)\r\n\r\nGegevens met Ipconfig/all:\r\nStandaard gateway: 192.168.8.1\r\nDHCP server: 192 168.8 1\r\nDNS server: 192.168.8.1[/COLOR]\r\n\r\nInstelling Router 3:\r\n\r\nIngesteld als Access point\r\nIP adres: 192.168.8.250\r\nStandaard gateway: 192.168.8.1\r\nDHCP server: 192 168.8.1\r\nDNS server: 192.168.8.1\r\nKanaal 11\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nUit het Engelse boekje van de ECB300 [URL=\"http://www.engenius-europe.com/index.php/downloading/viewcategory/67-ecb300\"]Nederlandse boekje staat hier[/URL]\r\n\r\n\r\n[QUOTE]4 Het bouwen van een draadloos netwerk De ECB300 heeft de mogelijkheid om in verschillende modi. De ECB300 is het ideale apparaat met welke je je WLAN NETWERK KUNT OPZETTEN. Dit hoofdstuk beschrijft hoe je een WLAN netwerk opzet rond de ECB300 met de modi van de ECB300. \r\n\r\n4.1 In Client Bridge Mode, kan de ECB300 fungeren als een draadloze dongle die verbinding maakt met een toegangspunt om een systeem draadloos toegang tot het netwerk te geven. [COLOR=\"Magenta\"]Deze modus vereist dat u een kabel (Dit is enkel nodig voor de configuratie van de ECB300) van uw pc naar de ECB300 LAN-poort legt. Om de client bridge modus te gebruiken, gebruikt u deze functie ECB300 [COLOR=\"red\"]Site Survey[/COLOR] om te scannen op Access Points binnen bereik.[/COLOR] [COLOR=\"Blue\"]Wanneer je een Access Point vind (router 2), configureert je de ECB300 om dezelfde SSID en wachtwoord als Access Point (router 2) om hem daar aan te verbinden.[/COLOR][/QUOTE]\r\n\r\nDit gedeelte\r\n\r\n(Ingesteld als Access point\r\nIP adres: 192.168.8.250\r\nStandaard gateway: 192.168.8.1\r\nDHCP server: 192 168.8.1\r\nDNS server: 192.168.8.1\r\nKanaal 11)\r\n \r\nword dus [COLOR=\"red\"]Site Survey[/COLOR] op de ECB300.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...