Ga naar inhoud

Namen in adresbalk WIndows Live Mail


Aanbevolen berichten

Ik ontvang in Windows Live Mail in mijn persoonlijke mailbox (op eigen domeinnaam, dus eigen mailserver) ineens mails die goed zijn geadresseerd qua email, maar niet qua naam. In 50% van de mails staat mijn naam er zoals het hoort, maar in 50% van de andere mails staat de naam van een klant van mij. \r\n\r\nWanneer ik naar de eigenschappen kijk van de mailbox is alles correct ingevoerd. Ik kan nergens ontdekken hoe de naam van mijn klant er in terecht is gekomen. Snap er totaal niks van. Het gekke is dat het niet consequent gebeurt. Bij veel regelmatig mailende afzenders wordt mijn naam even zo vrolijk gewisseld met die van mijn klant. \r\n\r\nWaar kan dit in vredesnaam aan liggen?
Link naar reactie
Een naam. De mijne. Andere vier accounts in mijn Windows Live Mail hebben ook alle één naam en geen enkele de naam van mijn klant. \nToch kreeg ik het afgelopen uur op mijn mailadres weer 5 maltjes binnen waarbij achter \'aan:\' de naam van mijn klant staat. Die ook helemaal niks met de afzender heeft. De afzender zegt dat hij in zijn mailprogramma mijn naam intoetst en de mail wordt vervolgens aan mijn naam met mijn mailadres verzonden. Ik ga er dan ook van uit dat mijn computer er de verkeerde naam/vlag aan hangt, maar waarom hij dan steeds voor die ene naam van die ene klant kiest, terwijl ik er 33 heb, is een volslagen raadsel.
Link naar reactie
Ja. Zo werkt het bij mij ook. \nIk heb echter al anderhalf jaar niets aan mijn account in Windows Live Mail gewijzigd en dit euvel treedt pas sinds een week op. \nIk kan de naam van mijn klant in geen enkele mailaccount terugvinden. Nergens.\nDaar staan overal de namen zoals ze moeten zijn en zoals ze anderhalf jaar geleden zijn aangemaakt.
Link naar reactie
Open zo\'n mail, en bekijk de berichtbron. Zo zie je of het zo aankomt, of in WLM pas gebeurt.\r\n\r\nWLM schijnt zo te lezen problemen te hebben (gehad ?) met het weergeven van de berichtbron, of dat lukt weet ik dus niet. Maar je kan de mail ook opslaan als .eml, en op iemand anders zijn PC met een ander mailprogramma openen, of openen met b.v. Thunderbird, die je dan wel even moet installeren voor de goede orde. Is overigens zo gebeurd, en je hoeft niet speciaal een account aan te maken in TB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...