Ga naar inhoud

SD en Micro SD niet te Formatteren-Bewerken


Aanbevolen berichten

Ik heb weer iets bijzonders.\nTot voor kort kon ik gewoon SD en Micro SD kaartjes zonder problemen in de kaartlezer stoppen en aan de computer hangen.\nFormatteren, bestanden heen en weer gooien geen enkel probleem.\nHeb een stuk of 8 kaartjes in gebruik, van 4 tot 32 gb.\nIn de apparatuur waarin ze zitten, werkt het allemaal prima, kan ze in de toestellen gewoon formatteren, ook onderling.\n\nMaar los in een kaartlezer, ik heb er diverse, ook adapters voor de micro naar normaal, heb ik er vele van, maar niet een werkt er.\nAlles is Fat32.\nAndere USB poorten maakt ook niet uit.\nOok niet op de computer van moeders, vreemd niet?\n\nIk krijg steeds in beeld dat ze tegen schrijven zijn beveiligd.\nOf het schuifje nu wel of niet op beveiligd staat, geeft het altijd aan.\nPak ik het zelfde kaartje, zonder iets te schuiven en stop het in mijn camera of telefoon, is ie prima te Formatteren.\n\nOok in de telefoon aan de computer hangen werkt ook prima, kun je van alles heen en weer kopiëren.\n\nVirusje??\nMaar op die van moeders ook niet en die zit vrijwel nooit op internet en downloaden doet ze niet, alleen die automatisch gaan van Microsoft.\n\nHeb wel een paar cleaners geprobeerd, maar dat hielp ook niet.\n\nSluit je op diezelfde poorten een stick aan werken ze prima.\n\nIemand die dit ook wel eens heeft gehad?
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;652457]Kaartjes kun je altijd veel beter leeg maken of formateren in het apparaat waar ze voor bedoeld zijn. De meeste mensen doen dit ook zo ,dus zullen nooit de problemen ondervinden die jij nu weer hebt gevonden.;)[/QUOTE]\nDat weet ik, doe ik ook wel, maar zoals van de Fotocamera haal ik altijd de gewone SD kaart eruit, kan eigenlijk niet anders.\n\nOok kaarten overzetten naar telefoon doe ik altijd, al jaaren, via een losse kaartlezer.\n\nHet blijft vreemd.\nVooral omdat ie zegt dat het kaartje geblokkeerd is.
Link naar reactie
Bij Kenmerk zie ik nu dat het op alleen lezen staat.\nAls ik dat uitvink en opsla, werkt het nog niet.\nKijk je dan weer bij kenmerk, staat het weer aangevinkt.\n\nAls ik betreffende partitie open en dus het bestand zie staan, met rechts klik, staat Verwijderen er ook niet bij.\n\nBlijkbaar moet ik die blokkade zien te verwijderen, maar waarmee?\n\nDit is in Windows 7, maar net even gekeken, ook in Windows 8.
Link naar reactie
> Blijkbaar moet ik die blokkade zien te verwijderen, maar waarmee? <\r\nvandaar mijn nog onbeantwoorde vraag: doet ie dat met alle kaartlezers?\r\nhet signaal \'schrijfbeveiligd\' krijgt windows van de kaartlezer, dus is het ook logisch dat de verandering van kenmerk in de verkenner niet beklijft.\r\nen een nieuwe vraag: hoe zit het met drivers voor de kaartlezer(s)?
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;652465]\nvandaar mijn nog onbeantwoorde vraag: doet ie dat met alle kaartlezers?[/QUOTE]\nVolgens burgkop wel, maar dat maakt het zo onlogisch.\n\nKaartlezertjes willen nog wel eens een probleem krijgen met dat schuifje c.q. dat schakelaartje wat door dat schuifje bediend wordt.\nOm naar de kaart te kunnen schrijven moet het schakelaartje in de kaartlezer [I]in[/I]-gedrukt worden.\n\nKijk of dat schakelaartje er nog wel zit (!) ik heb al eens gezien dat het helemaal naar achter gebogen zat doordat een kaart een klein beetje scheef ging.\n\nAls dat schakelaartje er goed uit ziet:\nom één maal te proberen[B]:[/B] plak een héél klein plakbandje over het hele sleufje, en zorg dan dat het goed vlak geplakt zit zodat het onderweg niet kan loskrullen en plaksel in je kaartlezer achter kan laten.
Link naar reactie
[QUOTE=falstring;652465]> Blijkbaar moet ik die blokkade zien te verwijderen, maar waarmee? <\nvandaar mijn nog onbeantwoorde vraag: doet ie dat met alle kaartlezers?\nhet signaal \'schrijfbeveiligd\' krijgt windows van de kaartlezer, dus is het ook logisch dat de verandering van kenmerk in de verkenner niet beklijft.\nen een nieuwe vraag: hoe zit het met drivers voor de kaartlezer(s)?[/QUOTE]\n\nStond gisteren in het eerste bericht : ----- Maar los in een kaartlezer, ik heb er diverse-----\n\nHoe het met de drivers is?\nWeet ik niet, Windows 7 ziet ze toch auto? Ze komen gewoon te staan bij Deze Computer, en bij eigenschappen staat de juiste grootte.
Link naar reactie
@erikdenhouter\n\nIk heb zelfs nog een spiksplinternieuwe liggen, met hetzelfde resultaat.\nHeb er een met tape afgeplakt, maakt allemaal niets uit.\nBlijft apart.\n\nEn zomaar wat verbuigen, zal ik niet zo gauw meemaken, want als iets zwaar gaat ga ik echt niet duwen.\nHet moet er soepeltjes in gaan, anders gebruik ik dat slot niet.\nEen kaartlezer is goedkoper dan een groot kaartje, niet dan?
Link naar reactie
Uiteraard kan ik er een snoertje aan hangen, ook HDMI.\nMaar persoonlijk vind ik het handiger, even het kaartje er uit, moet ie wel makkelijk zitten natuurlijk.\nDoe ik met alle digitale camera\'s.\nSnoeren altijd in de knoop als je ze moet hebben.\nWaar ik dan de camera moet neerleggen is nooit geen plek, daarbij snoeren altijd in de knoop als je ze moet hebben.\n\nZal er eens wat meer opletten, heb tegenwoordig oprolbare snoertjes, maar plek blijft behelpen.\nCamera leg ik altijd in de luie stoel, is altijd korte tijd.\n\nIk ben altijd heel voorzichtig hoor met die kaartjes ergens in doen.\nDe apparatuur is mij te duur.\nIk heb nog nooit een kapot slot gehad, afkloppen.:p
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;652480]Bijna iedere kamera kun je met een kabeltje op usb aansluiten ,daar hoef je helemaal geen kaartjes uit te halen en heb je ook geen speciale programma\'s bij nodig.[/QUOTE]\r\nMaar het hoort te werken.\r\nEn wat als je per ongeluk een afbeelding wist, en je hebt een recovery nodig ? Gaat niet met mijn camera aangesloten, heb je de kaartlezer nodig, want ik zie mijn camera dan alleen in de camera software, niet als station in de Verkenner.\r\n\r\n\r\nWat ik altijd wel als volgorde aanhoud is het aansluiten van een [I]lege [/I]kaartlezer, en pas als Windows die in de Verkenner laat zien schuif ik er een kaartje in. Hoef misschien helemaal niet, maar ik heb dan altijd het idee dat ik bij problemen beter kan zien waar het fout gegaan is. Mocht het station namelijk gelijk al niet zichtbaar zijn, dan heeft dat probleem namelijk niks met de kaart zelf te maken.\r\n\r\nBij burgkop is het de mededeling dat het schrijfbeveiligd is, maar alleen in zijn kaartlezers, en op meerdere computers.... Burgkop heeft weer wat hoor :razz:\r\n[quote=burgkop]Ik heb weer iets bijzonders....[/quote]
Link naar reactie
Wilde toch nog eens een andere kaartlezer proberen, die zit op de computer van moeders, wordt/is nooit gebruikt.\nIk wist niet eens meer dat die daar op zit, kun je nagaan hoe vaak ik die gebruik :D\n\nMaar ze blijken helemaal niet te werken, bij apparaatbeheer 4 uitroeptekens.\nInstallatie ongedaan gemaakt in de hoop dat een nieuwe zoekactie de juiste drivers kan vinden, want als je hem liet zoeken op internet zecht ie dat er geen betere drivers zijn.\n\nWaar haal ik die nu vandaan, ik kwam een tekst tegen van: Dit apparaat start niet op code 10\n\nVolumestuur programma voor WPD bestandsysteem.\n\nUMBus Enumerator.\n\nOp deze laatste gezocht, kom van alles tegen, maar als je weer een driver denkt te hebben, krijg je weer een irritant clean programma binnen of wat anders wat erop lijkt.\nWie zou de maker ervan zijn, daar moeten toch de recente drivers staan, want die ik zie zijn jaaaaren oud.\nVreemde naam overigens.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...