Ga naar inhoud

hoe kan ik het beste wifi aan leggen in een groot huis?


pav

Aanbevolen berichten

beste allemaal, Ik heb een opdracht gekregen om wifi aan te leggen in een groot huis wat ongeveer 10 a 15 jaar oud is, met betonnen vloeren. Het gaat om 300m2, verdeeld over 3 verdiepingen, waarvan de begane grond 130m2 is, de 2 bovenste verdiepingen ongeveer gelijk zijn. Alleen de buitenmuren zijn dragend, echter zijn de binnenmuren ook van steen/beton. De bedoeling is dat door het hele huis de bijna maximale internet snelheid te behalen is (200Mb), zonder dode hoeken. Ook zou (snelle stabiele) wifi tot 15 meter buiten het huis aan 1 kant fijn zijn. Zo ver ik weet zijn mijn 2 echte opties een multiroom wifi systeem, of 3 AP's de enige systemen die dit aan kunnen. Mijn vraag aan jullie is wat de beste optie is, multiroom of AP's, en welk multiroom systeem/ welke AP's dan. De kabels voor AP's liggen er al dus dat is geen probleem. Wel vroeg ik me af of een multiroom audio systeem (google cast) goed, snel en stabiel werkt met AP's, bijvoorbeeld als je niet op dezelfde AP hangt als de google cast die je aan wilt zetten, omdat je op een andere verdieping bent. Als dit niet het geval is zijn AP's geen optie. verder is er een vrij ruim budget aanwezig een richtprijs van 3-500 euro. Ik hoop dat dit genoeg informatie is, alvast bedankt!
Link naar reactie
Persoonlijk ben ik ZEER te spreken over de producten van TP-Link. Enige tijd geleden heb ik een heel huis mogen “bekleden” met WIFI. Het huis was op een dusdanige manier gebouwd dat de standaard router al niet verder kwam dan een meter buiten de meterkast! Maar de bewoner wilde absoluut geen netwerkkabels door het huis hebben liggen. Na de nodige navraag ben ik uitgekomen bij TP-Link. Na de installatie had het hele(!!) huis uitstekende WIFI! Er is wel een klein nadeeltje aan. Je mag de totaalprijs alleen fluisterend uitspreken! (Nee, ik geen connecties met/bij TP-Link maar heb er alleen zeer goede ervaringen mee!!!!!)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...