Ga naar inhoud

Soundmax


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ELP !!\r\n\r\nSinds 1 week geen geluid meer op mijn computer.\r\nKrijg bij opstarten de melding \"Uw Audio-hardwareconfiguratie is gewijzigd. U moet Soundmax opnieuw installeren\".\r\n\r\nWerk met Windows Vista SP2\r\nMoederbord Gigabyte EP41-UD3LF6\r\nRealtech Audio HD configuratie (geeft geen problemen aan in de drivers, maar geen geluid bij testen)\r\nIn configuratiescherm onder programma\'s is Soundmax gewoon zichtbaar.\r\n\r\nHeb al een Windows herstel uitgevoerd naar een herstelpunt alvorens de problemen begonnen - alles functioneert prima, inclusief geluid - geen problemen met Soundmax. De volgende dag, waarschijnlijk nadat Windows of andere programma\'s een update gedurende de nacht hebben uitgevoerd is het geluid weer weg en de Soundmax melding terug.\r\n\r\nIk al geprobeerd met mijn originele Gigabyte CD de drivers terug te zetten. geen resultaat.\r\nSound staat op \"Enable\"in mijn Bios.\r\n\r\nIk heb alle mogelijke update drivers voor zowel Realtech Azalia en Soundmax geprobeerd. Geen succes.\r\n\r\nBen nu radeloos. HELP !!\r\n\r\nIk wil niet elke keer mijn computer terugzetten op een herstelpunt 7 dagen geleden.\r\n\r\nWie heeft hetzelfde probleem, of kan me helpen.\r\n\r\nHartelijk Dank\r\nHarm
Link naar reactie
je hebt dus soundmax niet opnieuw geïnstalleerd, zoals aanbevolen?\r\nwellicht moet je het niet te ver zoeken.\r\nga eens naar het speakertje rechtsonder in de systemtray, als je daarop dubbel klikt krijg je de volume- en opnameregeling in beeld.\r\nkijk daar eens of er soms dingen gedempt staan, maar bovenal in de eigenschappen of het juiste apparaat door windows is ingeschakeld.
Link naar reactie
Hartelijk dank voor het meedenken.\n\nIk heb natuurlijk eerst gecontroleerd of alles aanstaat wat geluid betreft. Niets is gedempt.\nVerder heb ik de Gigabyte site bezocht en de nieuwste Realtech driver voor mijn moederbord gedownload en geïnstalleerd.\n\nGeen resultaat.\n\nWat betreft Soundmax; ik heb verschillende versies van de driver gevonden op internet en uitgeprobeerd, maar allemaal zijn ze niet de goede en geven aan dat die versie niet past met mijn hardware.\n\nAls het een hardware probleem zou zijn, dan zou met het terugzetten van mijn systeem via een herstelpunt 1 week geleden het geluid ook weg moeten zijn. Echter toepassen van Windows herstel, en alles functioneert zoals het moet. Daarom moet het naar mijn mening een software update zijn die op een of andere manier met mijn Soundmax interfereert.\n\nIk wil echter, zoals vermeldt niet elke dag mijn systeem terugzetten naar een herstelpunt dat werkt.\n\nGraag jullie ideeën om dit probleem op te lossen.\n\nGroeten,\nHarm
Link naar reactie
* Naar de Windows Update site gaan (de link zit o.a. in het venster voor Automatische Updates in je Configuratiescherm) en daar jouw update geschiedenis bekijken, zodat je kan noteren welke updates (essentieel, optioneel, en hardware) er in die tijd hebben plaatsgevonden. Dit gebeurt met Internet Explorer.\n* Dan pas herstelpunt terug zetten.\n* Automatische updates direct na boot [I]uit[/I]schakelen in datzelfde venster, en vervolgens weer via die link naar de update site gaan om Windows te laten scannen op [I]beschikbare[/I] updates.\n* Nu kan je één voor één de updates aanvinken en installeren, en zie welke het veroorzaakt. Uiteraard opnieuw opstarten als daarom gevraagd wordt voordat je het geluid test.\n\nLet op \'[I]Optionele updates[/I]\', en vooral \'[I]Hardware updates[/I]\', die twee willen er zeldzaam wel eens eentje tussendoor schuiven die een apparaat in de war gooien. Als er zo eentje bij zit (voor het geluid b.v.), dan zou ik eerst proberen om de [I]overige[/I] updates ( \'[I]Essentiële updates[/I]\') te installeren, en checken hoe het geluid het doet, terwijl je die optionele- of hardware update(s) achterwege laat.\nHet is dus een weg met een paar keer opstarten en een paar keer (minstens 2x) een herstelpunt terug zetten. Weet je eenmaal welke update de boosdoener is dan laat je daarvoor het vinkje achterwege, en geef je aan die niet meer aangeboden te willen krijgen.\n* Vervolgens kan je AU weer inschakelen.\n\nVanuit dit punt kan je gaan zoeken op Internet of meer mensen problemen hebben met specifiek die update.\n\n\nVoor wat betreft de driver voor Soundmax[B]: [/B]gebruik in principe [I]alleen[/I] de laatst uitgebrachte van de site van je moederbord fabrikant, of als het een losse adapter is die van de fabrikant van de insteekkaart.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...