Ga naar inhoud

Verkleinde foto's - later soms weg -


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik kom er net achter dat er nogal wat foto\'s zijn verdwenen, welke kleiner zijn gemaakt met AJCompressCopy, wat ik al jaren gebruik.\n\nIk heb zoveel foto\'s op de computer staan die vaak per foto errug groot zijn, de meesten zijn rond de 4 mb., wat vaak helemaal niet nodig is, vandaar dat ik er een heleboel aan het verkleinen ben.\n\nJe krijgt dan bij al die foto\'s een tekentje voor de tekst, dan weet je mooi waar het mee gedaan is.\nDe map waar ik ze in zet geef ik de naam - kleiner - of zo.\nDit heb ik eerder ook altijd zo gedaan.\n\nDie mappen kom ik nu ook tegen, meestal staan ze nu nog bij de grotere foto\'s.\nAlleen als ik ze open, zijn ze leeg, alle verkleiningen zijn dan weg.\nDaar ben ik niet blij mee.\nIk gebruik overigens nooit een programma om dubbele bestanden te zoeken, in dit geval zijn het ook geen dubbele bestanden, door het slangetje wat elke foto/plaatje krijgt.\nZe zijn dus gewoon pleite, terwijl ze er wel hebben gestaan.\nHeb in wat Back-ups gekeken, zijn ze ook weg.\n\nIemand die dit ook heeft gehad?\nNu ga ik ze na verkleinen, in RAR inpakken en de gewone map met inhoud verwijderen.\nKijken of dit wel blijft bestaan, vind het heel vreemd.\nDe gewone foto\'s staan er allemaal nog wel.\n\nIn het verleden ook wel eens wat kwijt geraakt, maar die zijn wel weer boven water gekomen.\nDenk dat ik de belangrijkste ook maar op dvd ga zetten, maar dat worden er dan toch stiekem veel.
Link naar reactie
Ja, komt ook nogal eens voor dat ik foto\'s per mail verstuur, of even op stikje zet om mee te nemen.\nAls ze belangrijk zijn bewaar ik uiteraard ook het originele bestand, kun je toch mooier en scherper op inzoomen dan op een klein plaatje.\n\nPicasa gebruik ik niet, althans als ik iets niet kan vinden wil ik hem nog wel eens laten zoeken, maar ik vind het voor andere dingen een een waardeloos programma. Is daar trouwens ook een n.l. alternatief voor om eens te proberen?\nMij te link om er verder ook maar iets mee te doen.\nAnderen zijn er blij mee.\nVandaar ik het al helemaal niet gebruik om wat te verwijderen, dat doe ik gewoon handmatig op de bewuste originele plek.
Link naar reactie
Oke Anacho... Gebruik het ook zelf niet, maar spreek wel mensen die er onbewust foto\'s, mee kwijt raken daarom..\n\nIk heb gegoogled op het probleem, maar kan er niets over vinden. \nDat tekentje voor de naam van de verkleinde foto is dat misschien $ dit teken? \nWant zoiets gebruik MS ook om oude NTUnistall bestanden aan te duiden.\nEn als daar een keer een commando voor hebt gegeven gaan de verkleinde foto\'s dus ook mee.\n\nNiek
Link naar reactie
Als je al foto\'s gaat bewerken zorg dan voor een kopie op een externe schijf .\r\nDan hoef je later niet te klagen dat je iets kwijt bent.\r\n\r\nDe noodzaak van verkleinen zie ik ook niet zitten .\r\nDat doe je meestal maar met 1 of 2 exemplaren en nooit met het origineel.\r\n\r\nZoveel ruimte nemen foto\'s toch ook niet in,\r\n...........................................................................................\r\nHD\'s intern ruim -4-TB schoon (5 sch.) + 14-TB Extern \r\n..........................................................................................\r\n\r\nMet zoveel schijfruimte als hierboven zou ik niet weten wat ik er allemaal op moet zetten om te bewaren.:):o
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;648455]..................Dat tekentje voor de naam van de verkleinde foto is dat misschien $ dit teken? \n..........................\n\nNiek[/QUOTE]\nDat is zeg maar een liggende maar uitgetrokken s. De rest van de originele naam blijft hetzelfde.\nMaar het sje laat ik er voor staan, dan weet ik dat het kleiner is gemaakt.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;648457]Als je al foto\'s gaat bewerken zorg dan voor een kopie op een externe schijf .\nDan hoef je later niet te klagen dat je iets kwijt bent. ...........Zoveel ruimte nemen foto\'s toch ook niet in,.................[/QUOTE]\nDaar heb ik mijn Back-Ups voor, hele oude mik ik af en toe weg.\nDat is misschien toch niet handig en kan beter alleen belangrijke plaatjes ook appart op slaan.\nMaar er komt ook nog wel eens wat bij, moet iets op jaartal doen misschien.\nFoto\'s niet groot?\nHier zijn de meeste 4 mb., overdreven groot, x vele honderden.\nDe minder belangrijke verklein ik, hoef ik ook geen grote van te bewaren, is nutteloos.\n\nSchijfruimte zat, maar die gebruik ik ook voor andere dingen, vallen bijv. al 2 grote schijven af met WII dingen.\nDat is ook zo met spellen, 1 in gebruik en daar weer kopie van gemaakt, telt aan hoor.\nEen om te gebruiken en een als kopie.\n\nDe computer begint vol te lopen, vandaar wat ruimte maken.\nOnnodige dingen er af, zoals veel software.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;648515]Ik zou geen foto\'s verkleinen om opslagruimte te besparen .\nOpslag is tegenwoordig zo goedkoop dat het totaal geen nut heeft.\nOok heb ik al verschillende prg\'s gebruikt die foto\'s verkleinen ,maar geen van alle zetten rare tekentjes voor de bestandsnaam.[/QUOTE]\nProbeer dat programmaatje eens, is heel handig :mad:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...