Ga naar inhoud

Na een grote windows update kan ik geen geluid meer opnemen. Hoe los ik dit probleem op?


Aanbevolen berichten

Na de laatste Windows update op mijn PC (Windows 10, 1803) kan ik geen geluid meer opnemen, noch van een cd, noch van internet. Ik gebruik al jaren Audacity (versie 2.2.2) of het oude Cool Edit 2000 en heb tot de update nooit problemen gehad. Afspelen van geluid gaat wel. Mijn geluidskaart is een Realtek HD Audio. Voor het opnemen van geluid is stereo-mix ingeschakeld. De versie van het stuurprogramma is 6.0.1.7841. Een poging tot een update naar de nieuwste versie 6.0.1.8496 werd door Windows afgeraden vanwege compatibiliteitsproblemen met de hardware. Appararaatbeheer van Windows zegt dat het apparaat correct werkt. Wanneer ik in Audacity een opname wil starten, krijg ik de volgende foutmelding: Fout bij openen geluidsapparaat Probeer de audio-host, het opname-apparaat en de samplerate van het project te wijzigen Welke instelling ik ook wijzig, ik blijf dezelfde foutmelding krijgen. Cool Edit 2000 geeft de volgende foutmelding: Internal device error. In een ader forum werd gesuggereerd dat het probleem verband kan houden met een privacy-instelling van Windows, maar nadere informatie hierover kan ik niet vinden. Hoe nu verder?
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
@Jorrit misschien handig om te weten dat bij audacity de instelling wasapi bestaat zodat je zonder lijn ingang kan opnemen , vroeger had je stereomixer nodig en w10 heeft die niet meer . nu zonder stereomixer lukt alles prima als je bij de instellingen wasapi kiest, dit om vb van youtube of zo op te nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...