Ga naar inhoud

Opslaan als


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb via Internet een foto van een auto gedownload en opgeslagen zowel in Word 2010 als in een bibliotheekmap, die ik ‘via Internet’ genoemd heb. Omdat ik op die auto een ander nummerbord wil zetten, heb ik dat nummerbord eerst in Word 2010 getekend, wat schuin getrokken en het vervolgens geprobeerde zo op te slaan dat de 2 afbeeldingen via Adobe Photoshop Elements 5.0 (APE) samengevoegd konden worden. Bij de keuze “ Opslaan als” laat Word echter geen bestandstype zien dat door APE wordt geaccepteerd. Via omweggetjes, o.a. Adobe reader, is het me uiteindelijk wel gelukt maar alleen in een vrij verminkte vorm. Bestaat er een mogelijkheid om direct vanuit Word een afbeelding onbeschadigd en scherp over te zetten naar APE? Ik werk overigens met Windows 7.
Link naar reactie
gebruik grafische programma\'s voor grafische bewerkingen\r\n\r\ntekst verwerkers voor het bewerken van tekst\r\n\r\nje bent nu bezig met een tekst programma een grafische afbeelding te wijzigen!\r\n\r\nen dat zal nooit goed lukken\r\n\r\nik weet niet of je ook power point hebt anders zou het hier wel in moeten lukken\r\n\r\nook direkt in ape moet het kunnen \r\n\r\nverder nog corel photo paint of corel draw zou het moeten kunnen
Link naar reactie
De tip om het via de omweg van Powerpoint was vrij goed bruikbaar. Ook al was het resultaat niet optimaal, in ieder geval was het beter dan tot nu toe. Ik wéét dat een tekstprogramma en een grafisch programma elkaar niet liggen, vandaar dat ik probeerde te improviseren. In ieder geval allen bedankt voor het meedenken en de tip van Powerpoint.
Link naar reactie
Alles in hetzelfde programma doen, Photoshop Elements dus. Het grote voordeel daarvan is het gebruik van lagen, zoals FooBar ook uitlegt; je werkt dan gelijk op de juiste plaats in exact [I]dezelfde[/I] resolutie.\nLagen is de clue, en dat is vrij simpel te leren.\n\nJe auto is de onderste laag, er op komt een nieuwe laag waarop je het nummerbord gaat samenstellen. Die nieuwe laag is dan op allerlei manieren te manipuleren zonder dat de auto verandert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...