Ga naar inhoud

te weinig geheugen lightroom 5


Anoniem2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat je ook nog kunt proberen is over te gaan naar Windows 8 als de problemen weer de kop op steken, je hebt een dual core processor dus zou Windows 8 64 bit er op moeten kunnen draaien, Windows 8 is ook sneller dan Windows 7 en de 64 bit versie gebruikt het gehele geheugen van 4 Gb.\n\nDe oplossing van Erik is natuurlijk super, mits er geen rare dingen met andere programma\'s of zelfs Windows 7 gaan ontstaan.
Link naar reactie
Ha Niek dank je, zo vind je nog eens wat.\n\nGezien dat er meer en meer programma\'s aan de 32bit grenzen gaan knabbelen wordt het ook nodig te weten.\nDe limiet van 32bit (4GB adresruimte) was nog geen enkel punt toen XP in 2001 uit kwam, maar duidelijk dat ze er rekening mee hielden. XP draaide toen al op 64 MB RAM (ongeveer 0,064 GB !), maar daar hebben ze ook die switch al beschikbaar gesteld.\n[QUOTE=stroke33;647831]\nDe oplossing van Erik is natuurlijk super, mits er geen rare dingen met andere programma\'s of zelfs Windows 7 gaan ontstaan.[/QUOTE]\n[url=http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/gg487508.aspx]XP en NT en 2000[/url] hadden hier al een mogelijkheid voor, als je zoekt op \"/3GB switch\" vind je ze wel. Maar programmeurs moeten er zich wel bewust van zijn, en dus het programma er op geschreven hebben, om er gebruik van te kunnen maken. Dus het werkt niet vanzelfsprekend bij elk programma. Maar als het werkt... dan heb ik geen klagen.\n\nIk heb er nog even over nagedacht, en ik denk inmiddels dat je Windows hebt verteld dat er een programma is wat een geheugenslurper is welke je het werken onmogelijk maakt, en dat nu het gedeelde geheugen wat de grafische adapter vraagt nu niet meer door Windows uit handen gegeven wordt (TurboCache met shared memory, die neemt alleen als dat toegestaan wordt, het heeft tenslotte zelf ook 512 MB). Dus ik vermoed dat (o.a.) de grafische prestaties omlaag gegaan zijn, het moet tenslotte uit de lengte of uit de breedte komen. Een spelletje of wat minder dus, of het werken met videobewerking wat trager gaat.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Dank je nogmaals Erik!\r\n\r\nDenk dat ik het een beetje begrijp:)\r\n\r\nIk heb een paar uurtjes zitten testen met verschillende instellingen.\r\nAls ik werk met de tussenwaarde van 2,5 gb gaat het na een tiental foto\'s fout als ik de zwaarste exportmethode (d.w.z. direct exporteren naar photoshop zodat beide programma\'s gebruikt worden, waarbij photoshop ongeveer 0,5 gb gebruikt) als instelling neem. Dit is iets wat ik doorgaans niet zal gaan doen aangezien deze versie van lightroom bijna alle facetten bevat die ik doorgaans in photoshop gebruik. Bij normaal exporteren gaat dus alles goed... Geen probleem dus.\r\n Voor de rest ben ik grafisch geen problemen tegengekomen, maar ik speel dan ook geen spelletjes... Video\'s streamen etc. gaat nog steeds prima.\r\n\r\nDe instelling op 2,5 gb zal neem ik aan dus de beste zijn?\r\n\r\nIk weet niet of het erg is, maar als ik in taakbeheer kijk, zie ik tijdens het exporteren dat het processorgebruik regelmatig op 100% staat...zomaar een constatering maar ik vraag me dus af of dit kwaad kan?\r\n\r\n\r\n\r\nVoor de rest dus niets dan lof!\r\n\r\nGroetjes,\r\n\r\nLeonie
Link naar reactie
100% processor is mogelijk. Waarom niet... Als er een verzoek komt van een ander proces voor processortijd, zal dat gewoon ook aan dat andere proces gegeven worden, en vermindert de CPU tijd voor dat exportproces, maar heb je \'nog steeds\' 100% CPU :cool:\r\nZo werkt de processor altijd, het beslist letterlijk miljoenen malen per seconde welk proces de aandacht krijgt, en daarom kan elk proces een \'interrupt\' aanvragen en ook direct krijgen.\r\n\r\nIk zou die instelling van de hoeveelheid geheugen als volgt afstellen, als dat niet te veel werk is dan:\r\nje weet nu dat 2564 wel werkt, maar toch met export naar Photoshop een melding kan geven.\r\nVerhoog nu simpel de waarde met 50 MB naar 2614, en test, probeer een tijdje. Krijg je weer een geheugentekort, verhoog je het nogmaals met 50, naar 2664. Net zo lang tot je probleemloos werkt... En dan... verhoog je het met nog één extra 50 (of 25) om zeker te zijn. (Hopelijk zit je dan niet aan de 3072 natuurlijk, maar if so, dan maar 3072 )\r\n\r\nHet ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel impact een geheugenfout heeft[B]; [/B] als je lang aan een bestand gewerkt hebt, en het programma sluit bij export af met die fout zonder dat je kan saven... dat is onbruikbaar, kost je veel te veel tijd. Dus dan moet je die hoogte op safe spelen. \r\nMaar als een foutmelding met afsluiting niet zo\'n impact heeft, dan kan je wat lager blijven met die waarde zodat je de rest van de programma\'s en Windows kernel wat meer ruimte hebben, en kan je een foutmelding riskeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...