Ga naar inhoud

Photoshop zet plaatjes recht


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met photoshop eens uit te proberen.\r\nEn eerst liet hij me afbeeldingen zien zoals ze genomen waren, dus stonden afbeeldingen op hun kant, dan kwamen ze ook op hun kant in Photoshop.\r\n\r\nTot een tijdje terug, toen liet hij ze gewoon \"recht\" zien. Daarop heb ik eens bij workspace op \"default workspace\" geklikt en toen was het weer een tijdje goed.\r\nVreemd, want ik had niets verandert in de workspace en zeker geen workspace gesaved.\r\n\r\nNu laat hij wederom afbeeldingen die op zijn kant liggen in photoshop \"recht\" zien. Dat is niet wenselijk. Helaas werkt voornoemde oplossing niet meer.\r\n\r\nIemand een idee hoe het komt dat hij die afbeeldingen nu weer recht zet en hoe ik ze weer standaard te zien krijg bij het openen, dus op zijn kant?
Link naar reactie
Nee dat doet hij met oudere foto\'s van mijn HP ook, dus ik denk niet dat het aan de nieuwe camera ligt.\nIs er niet een optie om alle instellingen van cs3 te resetten? Want ik heb door hier en daar iets te wijzigen geprobeerd het weer goed te krijgen maar als ik nu een jpg open dan krijg ik eerst een soort van \"voorvenster\" om het zo even te noemen.\n\nBovenin staat \"camera raw 4.0\" en dan kan ik op Done klikken of op Open image. \nDat doet hij nu dus bij beelden die op zijn kant staan origineel, ook bij oude foto\'s.
Link naar reactie
Je hebt toch gelijk Mark. Ik had de vraag ook nog bij Tweakers uitgezet en aan mijn neef die multimedia doet.\nOok zij kwamen alleen met de oplossing dat er de orientatie-tag in de Exif data dit zou moeten veroorzaken. Dus ben ik nog eens alle software gaan problemen die ik aanwezig had na een tip op Tweakers of Irfanview de foto ook recht liet zien omdat die ook van die tag gebruik zou maken.\nIrfanview had ik niet, maar alle anderen gaven de foto dus op zijn kant aan... behalve... het programma wat ik bij de spiegelrefexcamera had gekregen. Deze gaf voor het openen van de foto aan dat hij deze zou gaan kantelen. Hetgeen dus aangeeft dat het toch in de info moet zitten.\n\nDus ben ik eens gaan proberen met nog antiekere foto\'s en die werden wel gewoon op de kant aangegeven in Photoshop. Het werkt dus wel zoals het hoort.\n\nVermoedelijk is bij de andere meer recent \"oudere\" foto\'s de situatie gewijzigd omdat ik daar met ExiftoolGui het copyright in ben gaan zetten. Anders zou ik het ook niet weten.\n\nIn elk geval zal ik in de camera de auto-rotation uitzetten, dat zou dan al moeten helpen als het goed is.\nThanks!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...