Ga naar inhoud

Malware nu goed verwijderd?


RandallMcMurphy

Aanbevolen berichten

Ik heb Malwarebytes een scan laten maken, kwamen wel 180 bedreigingen uit. Nu heb ik er 177 daarvan in quarantaine geplaatst, maar bij 3 bestanden wilde dit niet lukken. Die zien er zo uit; PUP.Optional.MediaFinder, C:\USERS\FREEK\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\Secure Preferences, Verwijdering mislukt, [1162], [240142],1.0.6367 En bij sommige bestanden zegt ie dat ze zijn 'vervangen'. Mijn vraag; kan ik ervan uitgaan dat alle troep nu verwijderd is? Of moet ik bovenstaand bestand proberen handmatig te verwijderen? Waarom lukte dat MalwareBytes niet? M.v.g.
Link naar reactie
Even een notitie vooraf: PUP staat voor Potentially Unwanted Programs, wat niet betekent dat ze ook daadwerkelijk kwaadaardig zijn. Laat de scanner nog eens draaien en opruimen, en als je dan weer tegen hetzelfde probleem aanloopt, kan het mogelijk aan bestandsrechten liggen. Zelf het bestand opzoeken en proberen te verwijderen werk in dat geval niet. Om dit te verhelpen moet je een Opdrachtpromt openen als admin (rechtermuisknop op de Windowstoets --> Opdrachtprompt (Administrator) ) en geef het volgende commando: del "C:\USERS\FREEK\APPDATA\LOCAL\GOOGLE\CHROME\USER DATA\Default\Secure Preferences" Laat even weten of het gelukt is. Succes!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...