Ga naar inhoud

ERROR: Opstartschijf en Besturingssysteem niet gevonden WINDOWS 10?


Jeroennnnnn

Aanbevolen berichten

Extra Info. Besturingssysteem: Windows 10 Desktop: HP Pavilion Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en wil daarbij mijn oude desktop aan iemand anders schenken. Enkel ben ik tegen een probleem aangelopen: Ik probeerde de harde schijf van de desktop te legen, aangezien deze aardig vol stond en ik hem graag weer fris aan de nieuwe eigenaar wilde geven. Dit heb ik gedaan met een programma genaamd Eraser (Een programma om je apps van je PC te verwijderen) alleen heb ik (vermoedelijk) een grote fout begaan, ik heb de (enige) harde schijf geselecteerd en heb aangeklikt dat deze schijf geleegd kan worden. Na zo'n 20 seconden laden valt echter mijn PC uit en start weer opnieuw op, alleen staat er een fout melding in het beeld: Opstartschijf niet gevonden, Installeer een besturingssysteem. Ik probeerde mijn PC gelijk weer opnieuw op te starten alleen kreeg ik weer exact dezelfde foutmelding. Tijdens het opnieuw opstarten krijg ik het bekende HP logo alleen daarna springt hij gelijk op de foutmelding. Dit is waarom ik vermoed dat mijn Windows schade op heeft gelopen of is verwijderd. Wat ik denk dat mis is gegaan, alleen heb ik niet erg veel verstand van computers, is dat het programma Eraser de folders van Windows heeft verwijderd. Ik ben hier echter nog niet zeker van. Ik heb tot nu toe al een aantal dingen geprobeerd: In de BIOS instellingen met instellingen geknoeid om te kijken of ik het probleem kon verhelpen, zonder resultaat alleen, ik heb nagekeken of mijn PC de vaste schijf nog kon lezen bij de SysteemCheck of iets dergelijks en dat kon hij. De pc geeft bij deze Checks aan dat alle apparatuur nog in orde is. Mijn vraag dus: Hoe los ik dit op? Wat is er fout gegaan? Moet ik Windows opnieuw installeren? Zoja hoe doe ik dat?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...