Ga naar inhoud

laptop i5 met hogere kloksnelheid of i7 met lagere kloksnelheid?


Aanbevolen berichten

Onze zoon heeft een laptop nodig voor zijn studies Interieurvormgeving. Waarmee is hij het beste een laptop met processor i5 (quad core) met een kloksnelheid van 2,8 GHz of een i7 ( 6 cores) met een kloksnelheid van 2,2 Ghz? O f gaat hij hier geen opmerkelijk verschil bemerken?
Link naar reactie
Daar er grafische programma's op gedraaid zullen worden zou ik in ieder geval kiezen voor een i7. Daarnaast moet je ook de nodige aandacht besteden aan het grafische deel, de videokaart. Deze is, gezien de studie, ook erg belangrijk. -=- Zie het extra geld dat je gaat uitgeven als een investering in de toekomst van je zoon. Ooit krijg je het terug. Niet in de vorm van geld maar wel als gevoel als je als trotse ouder naar de diploma-uitreiking gaat. (= Persoonlijke ervaring).
Link naar reactie
@Kasander1 Bedankt voor je antwoord. Mijn bezorgdheid is maar of de lagere kloksnelheid van de i7 voldoende gaat zijn. Verder heeft deze een grafische kaart Nvidia GeForce GTX 1050 met 4GB. Ik vermoed dat dit voldoende is omdat de laptop ook te koop staat als gaming laptop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...