Ga naar inhoud

foutje, domme verkoper of beide....


Aanbevolen berichten

....of gewoon mazzel of iets anders?\r\n\r\nIk heb de PC van mijn zoon opgekuist en er tevens een Microsoft Windows 8 Pro 32-bit/64-bit Upgradeversie voor besteld van 55 euro.\r\n\r\nOmdat ik al eens eerder met het bijltje had gehakt eerst even met Speccy de registratie code van Windows 7 uitgelezen en uitgeprint, ik was namelijk van plan om deze Windows 8 pro upgrade ook schoon op de PC te installeren en dan heb je deze als je belt voor de activatie ervan met Microsoft nodig zodat zij een code kunnen genereren die je dan moet invullen in een apart venster in Windows 8.\r\n\r\nNu komt het PC helemaal leeg DVD Windows 8 pro Upgrade in de DVD schrijver en de PC opnieuw opstarten, alles gaat goed, formatteren, registratie Windows 8 invullen en Email adres en Windows 8 gaat verder met Installeren, dan komt de inrichting van PC en netwerk alles prima en start Windows voor de eerste keer en zou dus nu op activatie moeten vragen om zodoende de updates van Windows 8 te kunnen downloaden en installeren.\r\n\r\nMaar de activatie is reeds gedaan en de updates komen gewoon binnen en worden geïnstalleerd. \r\n\r\nHeb ik nu een foute Windows 8 pro gekregen (een volledige versie van € 279.99) en geen upgrade of is er iets anders gebeurt.\r\nIk heb alleen de registratie code ingevuld en het E-mail adres van mijn zoon (was niet bekend bij Microsoft in verband met Windows 8) dus ik kan zelf verder niets gedaan hebben.\r\n\r\nEr staat overigens ook BitLocker en BitLocker To Go op deze PC geïnstalleerd nu, welke niet op mijn eigen PC staat.:D:D:D:D:D
Link naar reactie
Dat is redelijk normaal.\r\n\r\nIk heb nog nooit een Licentie code bij een Upgrade op hoeven te geven .\r\nAltijd gewoon de DVD plaatsen in het menu Formatteren aangeven en Installeren maar.\r\n\r\nVerder Windows 8 Pro is altijd de volledige versie , Upgrade is bedacht om mensen over te halen ;):D\r\n\r\nVandaar de korting periode .\r\n\r\n Ik heb nog een W8 Pro gekocht in een Computershop op Internet voor 45 Euro. :)\r\n Compleet met licentie code kaart. in gesealde Microsoft verpakking.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;639796]Dat is redelijk normaal.\r\n\r\nIk heb nog nooit een Licentie code bij een Upgrade op hoeven te geven .\r\nAltijd gewoon de DVD plaatsen in het menu Formatteren aangeven en Installeren maar.[/QUOTE]\r\n\r\n????? dit soort verhalen begrijp ik niet want het eerste wat je moet doen bij installatie is de registratie code invullen die op het bijgeleverde kaartje staat in het aangegeven vak.\r\n\r\nEn daarna nadat de installatie klaar is moet je activeren, ofwel bij een normale upgrade over bijvoorbeeld Windows 7 gaat het automatisch en een upgrade installatie op een lege schijf moet per telefoon worden gedaan.\r\n\r\nDe telefonische activatie moest ook al worden gedaan bij de upgrade van Windows XP naar Windows 7.
Link naar reactie
Met de W8 pro DVD kun en mag je gewoon een verse install op een andere computer uitvoeren , maar er moet wel een XP Vista of W7 opstaan natuurlijk en in het opstart menu , kun je toch gewoon voor Formatteren kiezen , dan heb je toch een verse install.\r\n\r\nIk ben jou install [dingen ] nog niet tegen gekomen\r\n\r\nEn ik heb nu 34 x W8 pro geïnstalleerd .\r\n\r\nAllemaal tevreden mensen [ kennissen en familie.]
Link naar reactie
Op een schone harde schijf staat natuurlijk geen W7,Vista of XP, dat was ook de reden dat ik mijn vorige installatie op mijn eigen PC moest activeren bij Microsoft.\n\nEn omdat ik nu weer het zelfde ging doen hield ik er dus al rekening mee, en nu blijkt dus dat ik gewoon door kan installeren en activeren zonder een eerdere Windows versie.\n\nZover ik weet kan dit alleen met een zelfstandige schijf, of beter gezegd registratie code want daar zal het hem wel inzitten, de W8 schijven op zich zijn natuurlijk allemaal hetzelfde.\nErgo ik vermoed dus dat ik een volledige versie heb.
Link naar reactie
Er is geen verschil tussen de W8 pro Dvd\'s\r\n\r\n Je kunt toch gewoon Installeren ;) of het een upgrade , of een verse install betreft .\r\n\r\n \r\n Er zijn maar 2 versies en dat zijn de 32 en de 64 bits uitvoeringen.\r\n\r\n W8 pro is W8 pro. kijk maar bij activering\r\n\r\n [ATTACH]17606[/ATTACH]\r\n\r\n\r\n klik op details
Link naar reactie
[quote]Er zijn maar 2 versies en dat zijn de 32 en de 64 bits uitvoeringen.[/quote]\nDe activering heeft er niets mee te maken.\n\nHoe kom je op het idee dat er geen upgrade versies zouden zijn?\nAls dat zo zou zijn ging iedereen fijn een upgrade versie voor 55 euro in de winkel halen i.p.v. een volledige versie voor 99 euro.;)\nDaarnaast zijn er 3 versies van windows 8. De gewone 8 de pro en de enterprise. En die zijn dan allemaal verkrijgbaar in 32 of 64 bits.\n\nIk denk eerder dat stroke33 geluk gehad heeft.
Link naar reactie
Van Windows Pro is er maar 1 versie \r\n\r\nEn wel een 32 en 64 Bits uitvoering , met elke DVD kun je zowel een upgrade uitvoeren\r\n\r\nDe Licentie code bepaalt welke versie van [ W8 Pro ] je krijgt [ upgrade of normaal ]\r\n\r\nEn koop je een zogenaamde upgrade versie [ lagere prijs ] , dan kun je in het menu gewoon voor een verse install kiezen \r\n\r\n\r\nVerder heb ik het nergens over de 2 andere versies van W8 gehad .\r\n\r\nMaar ook voor die versies geld wat ik hierboven . probeer uit te leggen .\r\n\r\n....\r\nKleine aanvulling met de W8 Pro DVD kun je ook W8 Installeren, dus de licentiecode bepaalt wat je krijgt.\r\n\r\nVoor Enterprise is er een andere DVD.\r\n\r\nVerder staat op de originele Windows DVD een vermelding wat kan of / niet kan, en wat je niet mag doen.
Link naar reactie
De originele [ tijdelijke goedkope ] Download versie van Microsoft. ongeveer 30 Euro.\r\n\r\nDaar kon je in het download menu kiezen voor de ISO versie ,en die kun je dus gewoon op een andere Computer , maar wel met een reeds aanwezige Windows versie van XP of Vista of W7 installeren.\r\n\r\n..\r\n Over Bitlocker\r\n\r\nOok bij mij gewoon aanwezig . op de Microsoft Aanbieding versie van W8 Pro\r\n\r\n[ATTACH]17607[/ATTACH]
Link naar reactie
Nadat ik mijn eerste W8 had geïnstalleerd ging na enkele maanden de HD stuk.\nIk heb toen een nieuwe 256 gb SSD + een 2Tb schijf gekocht, deze in de PC gemonteerd en daarop dezelfde W8 geïnstalleerd.\nDe activering ging na de installatie niet en moest ik contact opnemen met Microsoft.\nDeze vroeg om de registratie code van W7 en de registratie code van W8.\nWaarna ik samen met de persoon aan de telefoon naar een bepaalde map in W8 ging om daar een door hem opgegeven code in te vullen.\n\nOmdat ik op de PC van mijn zoon hetzelfde deed hield ik al rekening met de zelfde volgorde omdat ik een W8 upgrade van 55 Euro had gekocht.\nSchetst mijn verbazing dat deze gewoon volledig doorliep en de registratie gewoon doorliep en aan het eind ook de activatie.\n\nDus zijn er ofwel 2 soorten W8 of het zit in de registratie code die bij W8 geleverd word, ik vermoed zelf overigens het laatste.\n\nErgo ik heb voor de prijs van € 55 een W8 van € 99 of € 279.99 een volledig werkende versie dus.\n\nWat ook nog kan zijn is dat Microsoft de boel aan het flessen is alle W8 versie na de goedkope aanschaf periode allemaal hetzelfde zijn wat je ook betaald.
Link naar reactie
Dat is geen flessen . want als je licentie werkt ,heb je niets te klagen ;):D\r\n\r\nEn ja na plaatsen van nieuwe onderdelen , dus afwijkend van de originele set up, zal Microsoft om her activering kunnen vragen .\r\n\r\nDat is ook redelijk normaal\r\n\r\nEn koop en betaal je voor een [ dure ] Retail versie .\r\nDan mag je hem later op een andere Computer / Laptop zetten .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...