Ga naar inhoud

Het geluk van een backup.


Aanbevolen berichten

(proud)Zo schreef ik telkens weer dat mijn harde schijven nog nooit stuk waren gegaan met trots vertelde ik zelfs dat mijn laatste harde schijf al 5 jaar dag en nacht draait zonder problemen.(proud)\r\nOndanks dat maakte ik altijd toch back-ups:) en gelukkig maar want afgelopen maandag na een virusscan en een herstart van de PC de melding dat er geen bootschijf aanwezig was, dus in de bios gekeken en nee geen harde schijf meer aanwezig:(, zijkant los HD kabels controleren en verwisseld maar de schijf was weg in de bios en bleef weg:(, dus andere HD erin en Windows 8 opnieuw geïnstalleerd zonder Windows 7 maar ook dat gaf geen probleem wat na een belletje met Microsoft :pen de doorgifte van de Windows 7 en 8 codes een cijferreeks gekregen die ik moest invullen in een door Microsoft voorgedragen invulveld;) en kon ik alle updates downloaden en installeren en dus de back-ups terug gezet probleem opgelost:D, moest alleen de opgeslagen films en series opnieuw downloaden maar ook dat was zo gepiept.:cool:\r\n\r\nEen back-up is niet voor niets.
Link naar reactie
Voor schijven doe één keer per 2 à 3 maanden een S.M.A.R.T. analyse met Speedfan, het rapportje van hun site dus. Plak ze achter elkaar in een Kladblok.\r\n\r\nDaaruit zie ik veranderingen, langzaam gaat de gezondheid (en ook een beetje performance) achteruit. \r\nIk hoop op tijd te kunnen zeggen dat het genoeg is, en een andere schijf moet kopen voor het te laat is.\r\nBackups heb ik natuurlijk, maar een schijf klonen zonder al dat gespit in de backups is toch net wat netter en sneller. En je hebt dan weer een schijf met de indeling zoals je gewend was.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
[QUOTE=ctrlaltdelete;637132]Als het goed gaat maak je backups die je nooit nodig zult hebben.\r\nDat lijkt verspilde moeite, totdat een backup opeens wél nodig is.....[/QUOTE]\r\n\r\nMoeite valt tegenwoordig mee, ik heb zelf een cloud backup dienst (Mozy) en deze doet eigenlijk alles zelf :) Gevonden via [URL=\"http://www.backupvergelijker.nl\"]backupvergelijker[/URL], er zijn tal van goede aanbieders.
Link naar reactie
Ik backup niet meer maar sla de belangrijkste onderdelen als foto\'s, eigen video\'s en documenten gratis op op Skydrife, Dropbox en Google Drive en met meerdere gmail adressen heb ik voorlopig ruimte voldoende.\n\nWij hebben hier sinds kort Glasvezel 100/100 en dus snel genoeg.\n\nEen systeem is als je alle software op een lijst hebt staan ook zo weer opnieuw geïnstalleerd en opgezet, dus daar is een backup en alle toestanden eromheen ook al niet meer nodig.\n\nAl mijn belangrijke E-mails en brieven gaan ook nog eens uitgeprint in een map, papier is geduldiger dan data blokjes op een magnetische schijf.\n\nJe kunt heel voorzichtig en zuinig zijn maar probeer over 4 jaar maar eens een bestand voor de belasting te vinden op een harde schijf welke meerdere malen is geback-upt om wat voor reden dan ook .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...