Ga naar inhoud

Nieuwe btw-regeling voor (ver)bouwen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geweldig, zit ik in België :rolleyes: Dat was niet de bedoeling. En ik heb die pagina nog wel zitten lezen en had de indruk dat daar de regeltjes gelden die gezocht werden.\r\n\r\nVergeet die link dus maar, al denk ik dat Europa daar wel tussen zit om ze gelijksoortig te maken. Ik heb zoiets al vaker gezien, ook tussen Engelse en Nederlandse wetgeving.
Link naar reactie
Ik vraag me überhaupt af waar dat stel uitzuigers in Den Haag mee bezig is. Het lage BTW tarief zou moeten gelden voor de eerste levensbehoeften, maar daar horen verbouwingen aan je huis toch niet onder zeker? Is het een levensbehoefte om een dakkapel, een serre of een nieuwe badkamer met jacuzzi te kunnen plaatsen?\nHet is echter wel een levensbehoefte om naar je werk te kunnen, maar brandstoffen worden vrolijk twee keer belast - één keer via de accijns en dan daarna gewoon vrolijk nog een keer de BTW er overheen, en daar wordt gewoon keihard de 21% luxe-tax op gegooid.\n\nMaar goed, zolang de pluche-plakkende heren van stand hun villa maar kunnen verbouwen, hè?
Link naar reactie
Nou Tjoekse, ik denk dat ook het uit het oog verliezen waarom die tarieven verschillend zijn meetelt. Het verbouwen heeft direct met \'stimulatie\' van de huizenverkoop te maken, terwijl die markt vanzelf los komt als de prijs zakt. Maar daarvoor hoef je niet het bezit goedkoop te \'verbeteren\', want dan gooien ze uiteindelijk toch weer iets op de verkoopprijs ook.\n\nMaar die discussie is hier al vaker verdeeld gehouden, er zijn nu eenmaal bezitters van huizen, en anderen.
Link naar reactie
Het verlaagde btw-tarief is bedacht om de bouw te stimuleren. Daar komen per dag honderden werklozen bij! Verhoging van 19 naar 21 was al desastreus voor het vertrouwen.\r\n\r\nEen eigen huis lijkt mooi, maar je kunt er niet van eten. Eerst 30 jaar aflossing en rente. Vervolgens vrij en dan kom je vaak met hoge onderhoudskosten in aanraking. \r\n\r\nProbleem is dat huizenprijzen (nieuwbouw) in Nederland al lang niet meer gebaseerd zijn op de werkelijke bouwkosten maar op het dubbele inkomen van man en vrouw. \r\n\r\nOp dit moment is de hypotheekmarkt ook in elkaar gestort. Mensen in die branche zijn opgezadeld met \'tig\' nieuwe regels van de overheid, het AFM, NMB etc. Die mensen snappen de materie zelf niet meer en rekenen buitenproportionele bedragen voor onderzoek, samenstelling dossier, aanvraag, bemiddeling etc. etc. Deze mensen moeten op dit moment liegen en draaien waar je niet goed van wordt!
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;634839]Oh is dat de reden, en ik maar denken dat het is om de werkgelegenheid in de bouw te stimuleren.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat is inderdaat de enige reden ,net als destijds de korting op de \"winterschilder\"\r\n\r\nEn klagen over te dure huizen ??? Een beetje onzin ,als iets te duur is dan koop je het toch niet.\r\nNiemand hoeft in Nederland een huis te kopen ,hoor.!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...