Ga naar inhoud

Waarom zijn mijn pc’s niet zichtbaar in de verkenner bij netwerk?


pathenon

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 pc’s in een netwerk. Deze zijn in de verkenner onder netwerk alleen zichtbaar bij de eerste pc die is opgestart. Het maakt niet uit welke pc wordt opgestart. Ik wil mijn gedeelde mappen vanuit iedere pc kunnen benaderen, onafhankelijk van welke pc het eerst wordt opgestart. Mijn besturingssysteem is Windows 10 v 1803. Versie 1709 gaf hetzelfde probleem .Gaarne advies
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik ben ook al een paar dagen bezig geweest, en heb nu de oplossing voor het probleem van de niet te benaderen pc's met gedeelde mappen!!! In Netwerk zijn ze wel te zien, maar krijg geen toegang. Het volgende heb ik gedaan: SCHAKEL EERST ENKELE SERVICES IN! Sinds de April 2018 Update starten een aantal services niet meer automatisch met Windows op, wat gevolgen heeft voor enkele functies van Windows. Zo lukt het bijvoorbeeld niet meer om de andere computers in de werkgroep te zien, waardoor er dus ook geen toegang meer kan worden verkregen tot de gedeelde bestanden. Ook blijkt sommige netwerkapparatuur niet meer toegankelijk. Voor velen een flinke kater. Gelukkig is door middel van trial-and-error te achterhalen welke services weer ingeschakeld moeten worden. Dit gaat via het Win-X menu, optie Computerbeheer, Services en toepassingen, Services, wijzig het opstarttype waar mogelijk van Handmatig naar Automatisch (vertraagd starten) en start Windows opnieuw op. De services die geen effect hebben, kan je beter weer op Handmatig zetten. •Computer Browser •DNS Client (indien mogelijk) •Function Discovery Provider Host •Function Discovery Resource Publication •Network Connectons •Peer Name Resolution Protocol •Peer Networking Grouping •Peer Networking Identity Manager •SSDP Discovery •TCP/IP NetBIOS Helper •UPnP Device Host Als je dat gedaan hebt, geef je je pc een VAST IP-nummer. Probleem OPGELOST !!!!!! 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...