Ga naar inhoud

Eenvoudig bestanden delen?


Kasander1

Aanbevolen berichten

Wat ik zoek is een manier om bestanden te delen met een select gezelschap. Dus alleen met genodigden. Maar natuurlijk heb ik daar de nodige eisen bij! Het moet HEEL eenvoudig te installeren en af te configureren zijn. De bestanden moeten buiten het eigen netwerk te bereiken zijn. Bestanden moeten gemakkelijk geplaatst en verwijderd kunnen worden. Technische computerkennis mag geen pre zijn. Het moet draaien onder Linux, niet onder Windows. Oh, en voordat je het zou mogen denken; Het gaan hier nou eens NIET om illegale content!!!
Link naar reactie
Ik was vergeten erbij te vertellen dat de kern (harddisk/nas) fysiek hier moet komen te staan. Ik zoek dus geen doorgeefluik op internet. Ik zoek een oplossing om zelf een laptop/desktop om te bouwen tot een soort "internet-nas". Maar weer geen oplossing waar je teveel technische kennis voor nodig hebt. Lastig, heh?!
Link naar reactie
Ik vrees dat je toch een ingewikkeldere oplossing zal moeten zoeken waarbij ook wat computer-/netwerkkennis om de hoek komt kijken... om aar even een oplossing van iets technischere aard aan te dragen: Je kunt in Linux mappen delen. Als je vervolgens een VPN configureert en port forwarding instelt kun je alles over het hele internet bereiken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...