Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Geplaatst: 24 januari 2013 Ik krijg steeds de foutmelding 0x800CCC92 en moet mijn wachtwoord en gebruikersnaam invullen. Die stáán al ingevuld en als ik ze opnieuw invul, blijf ik die foutmelding krijgen. Ik weet zeker dat het goed is, ik heb hier het formulier van de technische gegevens van de email!!:confused::confused::mad::mad: Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Bij het versturen van een mail, of bij ophalen van mail ? En met welk programma ?\nMeestal heb je als gebruikersnaam je volledige email adres in te vullen.\n\nHeb je al bij webmail via je browser ingelogd ?\nEn sinds wanneer is dit, en was het eerder wel gelukt ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR] Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Het gaat om Windows Live Mail. Op een andere computer ook te lezen, en die moest ik opnieuw instellen omdat die net een nieuwe schijf heeft. Daar lukt het instellen van Windows Live Mail ook al niet. Op de tablet staat de webmail, dus als ik wil kan ik die lezen. Maar ik wil het gewoon weer zoals het was. Ik vermoed dat het met de andere computer te maken heeft, omdat deze mail op 2 computers te lezen is. Ook daar heb ik alles zo ingevuld als het moest! Ik vind het raar dat het niet werkt, ook al heb je alles juist ingevuld!! Volledige email invullen helpt trouwens ook niet.. :( Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Hier snap ik nou geen zier van.:confused: (zie bijlage) Wat is nou weer NULL??\r\n(Accounts-Eigenschappen-Geavanceerd) Moet ik dat niet veranderen in POP3? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Een adreslijstservice is iets anders als een email account hoor, al weet ik niet precies hoe, ik heb geen Windows Live Mail.\r\nMaar kijk hier eens:\r\n[url]http://help.outlook.com/nl-nl/140/cc511401.aspx[/url]\r\n\r\nWindows Live Mail is niet hetzelfde als Windows Mail, dus overtuig je van wat je op je PC hebt.\r\nWindows Live account is een web based account, en staat als het goed is los van welk mail-programma je op je PC gebruikt. Overzichtelijk heb ik het nooit gevonden met die gelijkende namen :rolleyes:\r\n\r\nGaat het om een xxx[I]@live.nl [/I]mailadres ? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Geplaatst: 24 januari 2013 Je moet het vinkje weghalen bij \"aanmelden met beveligdwachtwoord verificatie\". Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 [QUOTE=erikdenhouter;631870]Een adreslijstservice is iets anders als een email account hoor, al weet ik niet precies hoe, ik heb geen Windows Live Mail.[/QUOTE]\n\nEen adreslijstservice wordt in het bedrijfsleven veel gebruikt. Het is in principe gewoon een adresboek, maar dan niet op je eigen PC maar op een centrale server, meestal dezelfde als die ook het mailverkeer zelf afhandeld (lees - de Exchange server). Daar zitten dan de adressen van alle medewerkers in, bijvoorbeeld, zodat je die altijd kan vinden. Dat ding heeft echter wel een adres (anders kan je mailprogramma \'m niet vinden) en dat stel je daar in. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 Ok, leer ik weer wat :)\n\nWat Johannes1903 daar doet moet we dan bekijken, ik denk niet dat het nodig is.\n\nEn voor wat betreft twee pc\'s... Eerst het programma op eentje goed laten werken, de tweede heeft daar voorlopig niets mee te maken. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 [QUOTE=stroke33;631881]Je moet het vinkje weghalen bij \"aanmelden met beveligdwachtwoord verificatie\".[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHelpt niet... :(\r\n\r\nHet is trouwens een email van de provider dus: \'naam\'@provider.nl\r\nMijn dochter had trouwens op haar inlogaccount wel zo\'n \'live\' account. \'naam\'@live.nl Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 Dan de provider noemen en zoeken (we) naar de instellingen (servers) van je provider. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 De foutmelding-0x800ccc92-email kan verschijnen wanneer uw instellingen niet correct zijn in Outlook, Outlook-Express of Live Mail. Het wachtwoord of de gebruikersnaam zijn dan niet goed ingevoerd. \n[QUOTE]De volgende melding verschijnt wanneer u uw mailprogramma opent en berichten wilt binnenhalen of verzenden:\nEr is een probleem opgetreden tijdens het aanmelden bij de e-mailserver. Uw wachtwoord is geweigerd. Account: \'alias on Server\', Server: \'server\', Protocol: POP3, Server Response: \'-ERR Logon failure: unknown user name or bad password.\', Port 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92[/QUOTE]\n\nLet op!: Bij veel providers is de de loginnaam (gebruikersnaam) dezelfde is als het volledige e-mail adres. Controleer dat voor uw account! De meeste providers gebruiken POP3.provider.nl maar sommige ook MAIL.provider.nl zowel bij POP als ook bij SMTP accounts. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 25 januari 2013 Auteur Geplaatst: 25 januari 2013 In Windows Live Mail heb je linksboven een blauwe rechthoek.\nKlik daarop en kies \"Opties\".\nKies daarna \"Email-accounts\" \nHet schermpje wat nu verschijnt, als daar al iets staat is het niet goed (als je e-mail niet werkt) dus klik dat 1 keer aan en klik dan op verwijderen.\nDaarna klik je op \"toevoegen\"\nJe vult je email adres in en je wachtwoord.\nDan vink je NIET aan, dat je zelf de server gegevens in wilt vullen en klikt op volgende.\nNormaal vult Windows Live mail nu de servergegevens in van de provider die bij het ingevulde email-adres horen.\nDaarna zou het moeten werken. \nZo niet: Zoek de brief van je provider, of vermeld hem hier even (alleen het stukje achter de @) dan zoeken wij de server gegevens op en krijg je daarvoor een nieuw stukje uitleg.\n\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 Op de laptop Vista werkt het allemaal wel inmiddels. Alleen jammer dat het Windows Mail is, ipv Windows Live Mail. Op de desktop XP kreeg ik alleen de provider mail aan de praat op WLM (daar wel dus) De Gmail moest worden opgehaald en dat kon wel 2 dagen duren... :confused: Ik laat het maar even.. Ik kijk maandag wel weer. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 2 februari 2013 Auteur Geplaatst: 2 februari 2013 Ik begrijp dat je Windows schoon hebt geïnstalleerd op je computer en dat de E-mail nog steeds niet werkt.\nEen MBam scan of SuperAntiSpyware scan heeft ook geen zin dan want de installatie is helemaal nieuw.\n\nWat je zou kunnen proberen is om [URL=\"http://www.mozilla.org/nl/thunderbird/\"]Thunderbird[/URL] te installeren en deze bij de installatie niets te laten overnemen uit andere mail programma\'s, die vraag krijg je op een gegeven moment tijdens de installatie.\nOpen na de installatie Thunderbird en maak gewoon je accounts aan die je wilt dat er in komen.\nAls alle gegevens die je invoert juist zijn dan werken de direct nadat je ermee klaar bent, soms krijg je nog wel de vraag of je je wachtwoord voor het betreffende E-mail adres wilt invoeren dit doe je dan gewoon.\n\nHet op meerdere computers en Tablet\'s hebben van een E-mail (zelfs de zelfde) programma maakt niets uit ik heb hier een dubbele backup die altijd op de zelfde PC word gemaakt en opgeslagen en gekopieerd naar een externe HD.\n\nIk neem deze backup ook mee naar de andere PC\'s en zet deze gewoon daarop terug, wat betekend dat zowel mijn Thunderbird als mijn FireFox op alle PC\'s/laptops gelijk zijn ook al gebruik ik de Laptop soms maanden niet, in enkele minuten zijn de backups erop gezet.\n\nDe naam van het Mozilla backup programma heet overigens [URL=\"http://mozbackup.jasnapaka.com/download.php\"]Mozbackup[/URL]. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Geplaatst: 5 februari 2013 Ik kan nu de ene keer wel mail binnenhalen, en dan weer niet. Dan krijg ik de melding 0x800CCC19. Dan is je mailbox beschadigd of zoiets. Wat moet ik dan doen? Ik heb op beide computers hetzelfde. Toen de harddisk van de ene kapot was, kreeg ik toen ik de nieuwe mail op mijn nieuwe schijf instelde gewoon de mail van 3 jaar geleden nog binnen! Dus kan ik dan gewoon het mailaccount effetjes verwijderen? Of niet.? De webmail kan ik gewoon lezen van beide mailadressen. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Geplaatst: 5 februari 2013 Als je in Windows Live Mail het account verwijdert ben je al je mail (van dat account) definitief kwijt. Ik verwacht dat dit bij Windows Mail ook zo zal zijn. \n\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Geplaatst: 5 februari 2013 Dat was dus niet zo; ik heb wel 6 x het account verwijderd en toen ik het eindelijk voor elkaar kraag, stroomde het van 3 jaar geleden weer binnen! (Kopie op de server achtergelaten misschien?) Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Geplaatst: 5 februari 2013 [QUOTE=Johannes1903;632872]Dat was dus niet zo; ik heb wel 6 x het account verwijderd en toen ik het eindelijk voor elkaar kraag, stroomde het van 3 jaar geleden weer binnen! (Kopie op de server achtergelaten misschien?)[/QUOTE]\r\n\r\nJa maar dat was, vóór je een werkend account had!!!!\r\n\r\nDe mail die binnenkwam, toen het eindelijk werkte, is afkomstig van de mailserver van je provider. \r\n\r\nMaar als je het risico wil nemen. Ga je gang.\r\n\r\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 februari 2013 Auteur Geplaatst: 5 februari 2013 Ik weet niet voor hoever Windows Mail op Outlook Express lijkt, maar als je eens kijkt\nonder \"[I]Extra - Opties - Onderhoud - Archiefmap[/I]\" dan zie je het pad naar je mail. Kopieer dat, plak het in je Verkenner, en maak eerst een backup van die hele map nadat je het programma hebt afgesloten. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 5 maart 2013 Auteur Geplaatst: 5 maart 2013 Ik heb het opgegeven. In Gmail heb ik per ongeluk ergens een vinkje gezet, en toen kreeg ik zelfs mijn providermail op mijn mobiel en tablet!! Dat dat kon, had ik niet verwacht! Ik was er wel blij mee, dus laat ik het maar zo.. Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen