Ga naar inhoud

Hoe maak ik mijn computer sneller?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een desktop optiplex 745 en ik vind hem te langzaam. Ik wil er graag games op spelen zoals minecraft en eventueel fortnite. Word mijn computer sneller door er een videokaart in te zetten? En zo ja welke is dan het slimst? En als dat niet goed helpt hoe kan ik het dan nog meer doen?
Link naar reactie
Een goed begin is eigenlijk altijd een verse installatie van Windows waarna je als eerste alle onzin en bijgeleverde troep verwijderd. Installeer daarna ook geen software die je toch nooit gebruikt. Als je zo'n beetje alleen maar wat games speelt kan je de beveiliging redelijk basic houden. Dus laat Windows het zelf uitzoeken. Zorg ZELF voor de nodige up-2-date drivers en installeer er GEEN software voor die het voor je uitzoekt. Als laatste kan je gaan denken aan zaken als een videokaart, meer geheugen, ssd enz. Een laatste maar ERG belangrijke tip: Wees NIET dom en installeer GEEN software die beweert dat die je computer sneller maakt!!!!!!! Die bestaat namelijk niet! In de meeste gevallen krijg je ene hele partij ongewenste software binnen terwijl je computer geen enkele snelheidswinst zal maken.
Link naar reactie
Een videokaart is bij spel van belang maar kan een te trage basis niet verhelpen. Dus kijk eerst eens of voornamelijk je processor aan de minimum eisen voldoet die het spel van je keuze vereist. De keuze van een videokaart is nog niet zo eenvoudig gegeven het enorme aanbod, maar ze worden regelmatig getest door de diverse hardware sites.
Link naar reactie
Als je de systeemeisen bekijkt op https://nl.hardware.info/reviews/8059/2/fortnite-review-benchmarks-met-30-videokaarten-intel-a-amd-techniek-en-systeemeisen-fortnite is het opnieuw opzetten van het systeem en het binnen halen van verse drivers een eerste vereiste om te kijken of alles sneller wordt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...