Ga naar inhoud

Nieuwe pc

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Volgens mij ziet het er netjes uit. Voor de GTX 650 (trekt 110 watt) zou zelfs 400 Watt voeding voldoende zijn, maar een beetje over is niet verkeerd.\n\nMag ik vragen wat het voordeel is van (of waarom je voor een) B75 chipset, kiest tegenover een Z77 ? \n\nIk las dit op de site van Toms hardware: \n\n [QUOTE] Z77 is way latest version for 2nd gen intel CPU chipset compare to B75. Z77 also compatible n ready for your Ivy Bridge and should support above 2200MHz DIMM speed. i myself had a problem in reaching 1600MHz for my dual channel corsair 8GB, 1600MHz RAM. when the B75 only support only to 1333MHz memory speed. where the only solution is to change to a z77 or z68 chipset motherboard. money again. But it\'s really such a waste to use a B75 chipset on your i5 3550. \n[/QUOTE]\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;629395]Nou zoiets dan? Snap ook niet helemaal waarom de link niet werkt...:rolleyes:[/QUOTE]Vanuit het winkelwagentje zou je op de \"Winkelwagen doorsturen\" knop moeten klikken en dan krijg je pas een goede URL naar de inhoud van je winkelwagentje op dat moment.\r\n\r\n[img]https://www.4launch.nl/images/shop/winkelwagen_bestellen/winkelwagendoorsturen.jpg[/img]\r\n\r\nVerder ziet het systeem er wel ok uit, maar is ca. 950 euro ook het maximum qua budget? En is het doel van de PC vooral gamen of moet het meer allround goed presteren.\r\n\r\nEn inderdaad opmerkelijk dat je bij 4Launch niet meer kunt kiezen voor assemblage, misschien even navragen bij die shop hoe dat zit? Anders maar een andere shop kiezen, er zijn er immers genoeg.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;629399]Vanuit het winkelwagentje zou je op de \"Winkelwagen doorsturen\" knop moeten klikken en dan krijg je pas een goede URL naar de inhoud van je winkelwagentje op dat moment.[/QUOTE]\r\n\r\nAha, ja daar had ik even overheen gekeken, [B][U][URL=\"https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/70790\"]HIER[/URL][/U][/B] de juiste link.\r\n\r\n[QUOTE=obi-wan-kenobi;629399]\r\nVerder ziet het systeem er wel ok uit, maar is ca. 950 euro ook het maximum qua budget? En is het doel van de PC vooral gamen of moet het meer allround goed presteren.[/QUOTE]\r\n\r\nJa ik wil absoluut onder de 1000euro blijven anders wordt het me te gek. Het gaat me er voornamelijk om dat de pc allround goed presteert maar af en toe een nieuwe game uitproberen wil nog wel eens voorkomen ;) Ik zou er natuurlijk het liefst de laatste i7 in proppen maar dat laat op dit moment het budget niet toe... De monitor ben ik ook nog niet helemáál zeker van maar er zit geen haast achter.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;629396]Mag ik vragen wat het voordeel is van (of waarom je voor een) B75 chipset, kiest tegenover een Z77 ?[/QUOTE]\r\n\r\nDaar heb ik eerlijk gezegd nog niet eens op gelet :-$ Kreeg het zo in een keer in m\'n bol en voordat ik het wist zat ik al op de site van 4launch een systeem samen te stellen....
Link naar reactie
Ok, ik heb je configuratie wat aangepast:\r\n[url]https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/78059[/url]\r\n\r\nZit nu wel een Z77 moederbord in en tevens een SSD schijf voor SSD caching, dat versnelt harddisk performance aanzienlijk.\r\n\r\nVerder iets bespaard op de videokaart door een 1GB versie te nemen van de GTX650Ti, 2GB is een beetje nutteloos als je toch niet voor een SLi opstelling gaat.\r\n\r\nQua behuizing een beter gekoelde CoolerMaster kast, qua voeding een betrouwbaardere van Corsair en qua scherm eentje met kleurechter IPS paneel. En had je bewust gekosten voor Win7? Aangezien Win8 er al is ...
Link naar reactie
Okay, ja ik had met opzet gekozen voor w7 aangezien ik nog niet klaar ben voor w8....\r\nMoederbord is okay maar de muis wil ik behouden, ik heb nu namelijk een mx revolution van logitech en dit is min of meer de opvolger. De kast vind ik verder prima. Een vereiste voor de grafische kaart is wel dat ie stil is, heb nu namelijk een gts250 waar ik zelf een scythe musashi koeler op gemonteerd heb en dat is heerlijk stil :D \r\nWat de voeding betreft heb ik liever wat extra capaciteit gewoon voor het geval dat...\r\nHoe zit dat eigenlijk met zo\'n ssd, ik bedoel als ik daar windows op installeer zal dat ongetwijfeld lekker vlot opstarten e.d maar wat als ik vervolgens software ga installeren moet ik dan elke keer handmatig het \'pad\' wijzigen naar bijv. \'D\'? (als dat de reguliere schijf zou zijn) en gaat dat lekker werken?
Link naar reactie
Het is een ssd van 64 GB. Windows 7 pakt ongeveer 15 GB. Dan heb je zeg maar nog 45 GB over voor diverse programma\'s. Da\'s best veel. En juist programma\'s zouden op de ssd moeten, want dan starten ze heerlijk snel op.\nJe kunt altijd je persoonlijke mappen op de juiste wijze verplaatsen naar een andere schijf. Als je dat goed doet, merk je er in de praktijk weinig van, dat het elders staat. \nIk vind het weer een prachtige configuratie. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;629419]Okay, ja ik had met opzet gekozen voor w7 aangezien ik nog niet klaar ben voor w8....[/QUOTE]In welke zin, qua user interface? Want binnen Windows 8 kun je ook gewoon weer kiezen voor een Windows 7 \"look and feel\".\r\n[QUOTE=hj1;629419]maar de muis wil ik behouden, ik heb nu namelijk een mx revolution van logitech en dit is min of meer de opvolger.[/QUOTE]IWaarom dan niet een goedkoop muisje en hergebruik je die MX Revolution die je al hebt niet?\r\n[QUOTE=hj1;629419]Wat de voeding betreft heb ik liever wat extra capaciteit gewoon voor het geval dat...[/QUOTE]Voor het geval dat wat? Als je over 2 jaar je videokaart wilt vervangen door eentje die beter presteert zijn deze toch weer een stuk energiezuiniger geworden ... \r\n[QUOTE=hj1;629419]Hoe zit dat eigenlijk met zo\'n ssd[/QUOTE]Hier had ik eigenlijk bedoeld om de SSD puur te gebruiken voor caching, dus niet om de Windows + applicaties op te installeren. Vandaar niet zoveel opslagruimte. Je zou uiteraard ook kunnen kiezen voor een SSD met meer opslagruimte en dan wel Windows + applicaties erop installeren.
Link naar reactie
Dat windows8 verhaal komt eigenlijk door een stukje in de laatste CID \'Faqman Privé\' op pag.61 met betrekking tot drivers e.d.....\r\nWat de muis betreft, ik verkoop de hele rataplan compleet dus ook de muis die is inmiddels ook alweer een jaar of 5. De voeding en de ssd denk ik nog even over na.\r\nAlvast super bedankt natuurlijk voor jullie tijd!! (Y)
Link naar reactie
Let even op dat SSD 64 GB bruto is. Netto kom je lager uit. Ik heb een 80GB en deze is netto (beschikbaar) 74,4. Ik heb W7 en 120 programma\'s (geen grote of spellen) en heb nog 27,9 GB beschikbaar dus 46,5 in gebruik. Ik heb Windows 7 Ultimate en deze map (Windows) neemt alleen al 27,6 GB in beslag.\r\n\r\nNormaal moet je het besturingssysteem en software (toepassingen) op de SSD zetten (deze optimaal gebruiken) en gewone data op normale HDD\'s. Dat werkt zeer goed en snel.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik zou toch nog even kijken of er niet een gelijkwaardige voeding te krijgen is, want deze heeft een rood kenmerk, dat gaat dus wel even duren voordat je de boel binnen hebt. Als je even verder kijkt kan je de PC volgende week in huis hebben.\nHoeft natuurlijk niet, maar er is vast wel iemand hier die een gelijkwaardige kan vinden die wel direct leverbaar is.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...