Ga naar inhoud

Beperkte toegang Windows 7

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zit momenteel in het buitenland met mijn Samsung laptop, besturingssysteem Windows 7 32 bit. Ik maak gebruik van het draadloos internet van iemand anders. Het hotspot-signaal wordt versterkt met een booster van het merk Alfa.\nIk heb wel verbinding, met een \"uitstekend\" signaal zelfs, maar op internet komen: ho maar. Ik krijg de mededeling [B]Beperkte Toegang[/B] en dat betekent in feite helemaal geen toegang.\nMijn man heeft een netbook met Windows XP erop en hij maakt gebruik van dezelfde verbinding en heeft helemaal geen probleem. \nIk heb op internet gelezen dat het Beperkte Toegang-probleem heel veel voorkomt bij Windows 7. Allerlei adviezen heb ik gelezen die allemaal met routers en modems te maken hadden. Maar daar heb ik niks aan, want ik heb geen modem of router. \nWie weet raad?
Link naar reactie
Probeer in W7 eens via het configuratie scherm naar het Netwerkcentrum te gaan.\nKies daar links voor Draadloze netwerken beheren.\nVerwijder alle netwerken met de de naam van het wifi netwerk, waar je nu op wilt inloggen.\nProbeer daarna weer opnieuw verbinding te maken. \nIk neem aan, dat het een openbare hotspot is? Of is dat ding ook beveiligd met een netwerk sleutel?\n\nNiek
Link naar reactie
Ga ik uitproberen. We zitten in een appartementencomplex met beveiligd internet. (We hebben het wachtwoord gekregen.) Het signaal is het best op te vangen bij het zwembad. Maar de eigenaar van het appartement waar we nu in zitten heeft een booster (naam Alfa UBDo) laten aanleggen om het signaal te versterken. Daarvoor hebben we software moeten installeren. Dat is bij mijn man (netbook met XP erop) wel gelukt, maar bij mij geloof ik niet.Was zeer onduidelijk welke driver ik moest kiezen. Ik heb verschillende netwerk-adapters op mijn laptop zien staan (die van ons thuis veronderstel ik?). Ik moet dus nog uitvogelen welke adapter van die Alfa booster is. \nBedankt voor je antwoord alvast.
Link naar reactie
Met deze toevoeging wordt het verhaal wel heel anders. Het gaat kennelijk over deze booster: [url]http://www.ledix.nl/wifi/camper-wifi/alfa-ubdo-nt-2000mw-with-12dbi-flat-panel-antenna.html[/url] \nDaar zit 5 meter kabel aan, hij gebruikt 2 USB poorten en hij vang het draadloze signaal kennelijk op. Voor zover ik lees moet dat ding dus aan de laptop gekoppeld worden en met een cd met drivers geïnstalleerd worden. \nVoor XP bevat de cd kennelijk drivers, maar voor Windows 7 kennelijk nog niet.\nJe zou de driver van de cd misschien in compatibel modes moeten installeren onder Windows 7.\nIk kan er op dit moment geen driver voor Windows 7 voor vinden.\n\nNiek
Link naar reactie
Klopt als een bus Niekie.I Om die booster gaat het.\nIk ben voor alle zekerheid met mijn laptop naar het zwembad gelopen om te kijken of ik dan ook de mededeling Beperkte Toegang krijg. Nee dus. Ik heb gewoon toegang zonder problemen. Dus het zit hem inderdaad in de netwerk-adapter van de booster, denk ik. Ik heb in de map drivers die op de cd van de Alfa booster stond iets gezien voor Windows 7 en die driver heb ik geprobeerd te installeren gisteren. Werken deed-ie in ieder geval niet. Ik ga straks uitproberen wat jij suggereerde. In ieder geval zit het \'m dus toch in de netwerk-adapter. Ik laat wel weten of het lukt.
Link naar reactie
Ik ben weer een tijdje bezig geweest met de netwerk-adapter van de Alfa booster. Wat ik ook doe, ook installeren via de comptabiliteitsmodus (XP, Servicepack 3), hij pakt hem gewoon niet. Ik ga morgen met de laptop weer naar het zwembad (waar het signaal het sterkst is) en dan ga ik proberen of ik het stuurprogramma kan laten bijwerken. Meer kan ik eigenlijk niet verzinnen. Ik heb begrepen dat de eigenaar van het appartement de Alfa-booster afgelopen augustus heeft laten aanleggen. Dan zou je denken dat er drivers bij zitten voor Windows 7. Er zit wel een mapje met drivers op de cd-rom, zoals ik al eerder zei, en zelfs een sub-mapje voor Win7, maar mooi dat dat ding niet werkt. Afijn, morgen meer nieuws dus.
Link naar reactie
Wat er nog aan de hand kan zijn: \nNormaal installeer je eerst de drivers en je plugt de hardware pas in als de software daarom vraagt.\nWat je nu kunt doen is via het configuratiescherm/ software, alle programma\'s van de Alfa de-installeren en bij apparaatbeheer het ding de- installeren.\nDaarna start je opnieuw op. Plaatst de cd met drivers en installeert eerst de software en op verzoek plaats je de hardware.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik vermoed dat die driver hier staat:\n[url]http://www.tecnoboutique.com/links_UBDo_GT.html[/url]\n\nMaar wees voorzichtig en lees goed. Het is een mij totaal onbekende site, maar als je op Windows 7 klikt kan je een .rar bestand downloaden wat [B]UBDOG_win7.rar[/B] heet.\n\nIk heb het bestand gedownload en uitgepakt. Zowel een scan met Malwarebytes als met Microsoft Securitie Essentials gaf geen problemen aan. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;629300]Ik vermoed dat die driver hier staat:\r\n[url]http://www.tecnoboutique.com/links_UBDo_GT.html[/url]\r\n\r\nMaar wees voorzichtig en lees goed. Het is een mij totaal onbekende site, maar als je op Windows 7 klikt kan je een .rar bestand downloaden wat [B]UBDOG_win7.rar[/B] heet.\r\n\r\nIk heb het bestand gedownload en uitgepakt. Zowel een scan met Malwarebytes als met Microsoft Securitie Essentials gaf geen problemen aan. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor de link. Ik heb het bestand gedownload en het blijkt dezelfde driver te zijn die op de cd-rom staat die ik hier heb gevonden. Toch voor alle zekerheid alles gedaan wat je zei, maar de driver wordt niet geaccepteerd. Ik kom dus niet verder. Ik heb het idee dat de driver niet deugt voor Windows 7. Ik denk dat ik het maar opgeef. Ik kan tenslotte het internet op met het laptoppie van mijn man. En als ik echt per se met mijn eigen laptop wil werken dan ga ik maar naar het zwembad, want daar krijg ik wel verbinding. Helaas het is niet anders! Wel heel erg bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan Niekie.
Link naar reactie
[QUOTE=Paloma45;629368]Kan het zijn dat dezelfde inlogcode op twee pc\'s gebruikt wordt??? Ik heb ook op een camping meegemaakt dat dat niet werkt.\r\nPaloma[/QUOTE]\r\n\r\nWe gebruiken de 2 laptops niet tegelijkertijd. Dat kan ook niet, want om internet te krijgen moeten er 2 USB-stekkers in de laptop gestoken worden. En als die eenmaal in de ene laptop zitten, heeft de andere laptop geen internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...