Ga naar inhoud

VHS naar HDD (DVD)


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een vreemd probleem (voor mij tenminste).\r\nIk heb een video-recorder aangesloten op een DVD/HDD-recorder met een scart-kabel.\r\nAan de DVD/HDD-recorder zit de tv aangesloten. Verder is er geen enkele aansluiting.\r\nAls ik de video (VHS) afspeel zie ik deze op de tv verschijnen (via de DVD/HDD-recorder dus).\r\nAls ik de DVD/HDD-recorder op opname zet (in HDD stand) dan wordt het beeld zwart en dat is dus ook wat ie opneemt.\r\nWat doe ik fout?\r\n\r\nDVD/HDD-recorder is de Philips Matchline HDRW 720.\r\n\r\n\r\nAlvast bedankt voor jullie reactie, en fijne dagen toegewenst.\r\nGr. Frans
Link naar reactie
Zo\'n scart aansluiting doet niets meer dan het signaal doorlussen. Er zit een soort schakelaar in de recorder: staat de recorder aan dan wordt het beeld van de recorder doorgegeven, staat de recorder uit dan wordt het beeld van het op de recorder aangesloten apparaat doorgegeven.\nMeer is het niet, je kunt dus ook niet opnemen via die scart-aansluiting.\n\nBekijk de handleiding om te zien welke aansluitingen je wel kunt gebruiken om op te nemen.
Link naar reactie
[QUOTE=Snarfie;629130]\nAls ik de video (VHS) afspeel zie ik deze op de tv verschijnen (via de DVD/HDD-recorder dus).\nAls ik de DVD/HDD-recorder op opname zet (in HDD stand) dan wordt het beeld zwart en dat is dus ook wat ie opneemt.[/QUOTE]\n[QUOTE=Animal;629145]De dvd recorder moet je op de juiste ingang selecteren.[/QUOTE]\nDat laatste denk ik ook, kijk bij het opschrift naast de SCART ingang hoe deze genoemd wordt (AV1 b.v.), en selecteer op de DVD/HDD-recorder bij de input keuze die SCART ingang die je gebruikt.\nVaak is dat op je afstandsbediening AV/Input, en heb je de keus uit AV1, AV2, en Tuner.
Link naar reactie
Ik heb mijn Sat ontvanger op dezelfde manier aangesloten op mijn DVD/HDD en TV en kan normaal opnemen.\nIk vermoed dat het geen volledig bekabelde scartkabel is die van VHS naar DVD/HDD loopt.\nEn de kabels moeten wel in de juiste ingang van de VHS en DVD/HDD zitten, van de video uit op de VHS naar de video in van de DVD/HDD en van de video uit op de DVD/HDD daar de TV. Het staat boven of onder de scart aansluitingen van de apparaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...