Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Delen Geplaatst: 23 december 2012 hallo alweer, , mijn externe harde schijf werkt ineens niet meer. of mijn kinderen hem hebben laten vallen of dat deze gecrased of kapot is weet ik niet.\r\nhij werkt wel als ik hem aansluit op netstroom en op de pc vis de usb maar krijg hem niet meer te zien, 1x zag ik hem nog naast het veld van computer verschijnen waar ik kon zien dat deze nog 15 GB van 1,5 TB over had.\r\nmaar toen ik erop klikte om te verkennen bleef deze maar draaien zonder te openen.\r\nbij schijf/aparaat beheer niet te zien.\r\nik hoor de externe harde schijf wel geluid maken, er draait iets rond 1x en 2 tikjes erna en dat herhaalt zich contineu.\r\nis deze nu kapot of zit deze te vol.\r\nik heb ergens gelezen dat er recovery programma,s voor moeten zijn.\r\nwie weet hulp of raad of ik dit zelf op kan lossen , er zitten ook persoonlijke films op.\r\n\r\nwillem 2:( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 Hoe staat die in schijfbeheer? uitvoeren/zoeken en diskmgmt.msc gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 lange pier,\r\n\r\ndaar ziet hij hem nergens meer, ik heb hem op alle laptops (3) en pc, (2) aangesloten maar nergens meer te zien , ik hoor de externe schijf wel draaien en het lichtje op de externe schijf brandt wl.\r\npc en laptops zijn vista en windows7 . zoals ik schreef is hij nog 1x te zien geweest naast het vakje van computer maar verschijnt nu niet meer.\r\n\r\nwillem 2 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 [QUOTE=willem 2;629106]ik hoor de externe harde schijf wel geluid maken, er draait iets rond 1x en 2 tikjes erna en dat herhaalt zich contineu.[/QUOTE]\r\nDat klinkt op zich niet goed.\r\n\r\nAls je de behuizing open kunt maken zonder hem direct te slopen zou ik daar mee beginnen. Dan kun je de schijf direct intern in de computer hangen en sluit je eventuele problemen door USB uit.\r\nDan eerst in Deze Computer, dan Schijfbeheer en dan het BIOS kijken of de schijf zich aandient. Nergens? Dan is het einde verhaal en moet je je gaan afvragen hoe belangrijk de bestanden zijn die er op stonden. Als die je 1000 euro waard zijn, dan kun je professionele data recovery nog overwegen.\r\nIs de schijf wel nog te zien in Schijfbeheer of BIOS, dan kun je zelf misschien nog een en ander redden met de juiste software. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 de schijf is me veel waard, buiten 500 films staan er persoonlijke films op van toen de kinderen klein waren en ik deze allemaal van band heb overgezet.\r\nik heb de behuizing losgekoppeld maar kan hem niet op de pc aansluiten. ik heb dezelfde type andere kabel erop gezet, maar geen resultaat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 iemand schreef het volgende:platters mechanisch beschadigt , en kan de drive zich niet initialiseren.\r\n is hier iets aan te doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 Tja, de vraag op diverse fora plaatsen is alleen maar verwarrend.\r\n\r\n[B]IN[/B] een pc erbij hangen en de zin \"ik heb dezelfde anderekabel erop gezet\" is niet begrijpbaar.\r\n\r\nDan kijken wat schijfbeheer ervan vind.\r\nOf onderstaand progje, onderop de site staan de voorbeelden.\r\n\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 ik moet helaas weg en ben om 19:00 weer terug, alvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 Ik zou vanaf nu, zo weinig mogelijk met de schijf meer doen.\nInstalleer Recuva [url]http://www.piriform.com/recuva[/url] (gratis) en sluit de schijf aan en kijk of Recuva hem wel ziet. Zo wel, ga recoveren en sla de gevonden bestanden[B] op een ander medium op[/B]. \nMocht Recuva hem niet zien: \nIk heb veel resultaat met het niet gratis Easeus recovery prof. \nZiet ook Easeus de schijf niet....... dan zijn er bedrijven die dat willen doen, maar hou rekening met prijzen boven de 1000 euro, bij resultaat.\n\nJe kunt me ook een persoonlijk berichtje sturen als je in de buurt van Westland woont. Het is mijn \"hobby\" om met prof. software schijven te recoveren, maar ik heb geen mogelijkheid om ze uit elkaar te halen of zo. (geen stofvrije ruimte).\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 ok alvast bedany voor de tip , ik ga bovenstaand eerst uitproberen , maar deze geeft aan dat dit wel een uur kan duren. ik laat over ruim 1,5 uur iets weten , en probeer als het 1e niet lukt Eases recovery prof uit. tot zo.\r\n\r\nhelaas ook recuva ziet niets, hetlijkt wel of de externe harde schijf de bestanden niet meer leest en dat de laser of wat er ook in zit kapot is of niet goed werkt. de externe harde schijf maakt wel contact met de pc want zodra ik de usb er in plug begint hij te lopen. is er tch een programma om dit te verbeteren of te activeren, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 Oplossing was al gegeven, maar ja.\r\nIndien de partitietabel is vernageld hoef je niet te recoveren maar de tabel herstellen, b.v. met TestDisk.\r\nHang hem in een PC erbij, de I/O controller kan ook defect zijn van de behuizing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2012 Recoveren kan voor zo\'n schijf wel een week of 3 duren. De laatste 1TB disk, die ik deed, nam bijna 2 weken in beslag. Wel 99 % van de data terug. Ik hang ze aan een XP pctje boven en dat staat gewoon 2 weken te knorren.\nMaar kan even goed, dat het met Testdisk ook lukt om de partitie tabel te herstellen. Ik denk alleen dat Testdisk voor veel mensen moeilijker te begrijpen is.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 [QUOTE=willem 2;629143]zodra ik de usb er in plug begint hij te lopen[/QUOTE]\r\nJe moet het natuurlijk zelf weten (is jouw data), maar ik wil toch nogmaals adviseren om de schijf uit de externe behuizing te halen en vervolgens als interne schijf op de computer aan te sluiten. Ja, daar moet inderdaad ook de computer voor open, maar dat is allemaal niet zo spannend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 Inderdaad FooBar. Als TS zijn problemen heeft opgelost met het direct aansuiten van zijn HDD op zijn computer, zou hij een externe HDD behuizing kunnen kopen. Die kun je in bijna elke computer-shop vinden: [url]http://tinyurl.com/ctx53e4[/url] en die zou je ook goedkoper vinden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 hoi allemaal, ik ga met bovenstaande tips aanstaande donderdag naar de winkel waar ik de harde schijf heb gekocht en hoop dat hun me dan als vaste klant met de tips helpen. aansluiten op de laptop door hem uit elkaar te halen daar ben ik teveel leek voor.\r\n\r\ntot donderdag dan laat ik iets meer weten.\r\n\r\n\r\nalvast bedankt allemaal willem 2 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 [QUOTE=willem 2;629181]aansluiten op de laptop door hem uit elkaar te halen daar ben ik teveel leek voor.[/QUOTE]\r\nIn geval van een laptop wordt dat inderdaad ingewikkeld. In geval van een desktop zijn het twee kabeltjes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 Als de schijf tikt is er denk weinig mis met de case en het usb ding. Maar ligt het meer aan de schijf.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2012 ja, dat zou je denken, maar vlak de voeding cq de soms brakke printplaatjes van die externe behuizinkjes niet uit: deze week weer twee gevallen gezien van tikkende schijf, die in een pc gehangen geen enkel mankement vertoonden! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2012 inderdaad kan dit probleem door een brakke voeding worden veroorzaakt. partitie herstellen hoeft niet speciaal met testdisk, kan wel, maar kan ook met software van easeus of partition magic. de schijf op een laptop aansluiten kan met bv hdd docks die voor een euro of 25 te koop zijn bij je computerboer. misschien wil die computerboer het ook wel voor je proberen, werkt de schijf nog wel, is het een kwestie van een andere voeding of behuizing. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2012 inderdaad yomel , ik zie op de site van samsumg dat een brakke voeding het probleem kan zijn , dus ik hoop dat de winkel( Levix Oss) me kunnen helpen met hun eigen service afd donderdag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen