Ga naar inhoud

Netwerknaam ongevraagd gewijzigd

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik zag tot mijn verbazing/schrik dat de verbiningsnaam gewijzigd is op de desktop; dit was eerst AAAAA en is nu Netwerk 4. Een ook de status is ineens \"openbaar\" in plaats van \"thuis\". Enige wat ik weet dat ikzelf veranderd heb is de router. Het betreft een wired verbinding tussen desktop en router. Overige apparatuur is draadloos. Op de laptop heet de verbindingsnaam AAAAA2, ook ongevraagd gewijzigd dus.\r\n\r\nAls ik de draadloze verbindingsnaam op de router raadpleeg is die AAAAA, zoals ik dat heb ingesteld bij installatie. \r\n\r\nIemand enig idee hoe ik dit kan herstellen/of het kwaad kan dat de verbindingsnaam ineens gewijzigd is? De status van de desktop heb ik al teruggezet in Thuis\", maar de verbindingsnaam krijg ik niet gewijzigd. De Werkgroepnaam is wel AAAAA op alle apparatuur.
Link naar reactie
Trouwens, op de laptop kan ik de naam van de thuisnetwerk niet \"vergeten\" of opnieuw instellen. Elke keer als ik de draadloze verbinding verbreek, opnieuw scannen en verbinding maken komt automatisch bij thuisnetwerk weer AAAAA2 te staan. De draadloze netwerkverbinding is wel gewoon AAAAA. Ik vraag me ook af of die wijziging nou simpelweg komt door het plaatsen van een nieuwe router....
Link naar reactie
Ja dat komt daardoor.. Ik heb hier van de week nog een router uitgetest een paar dagen en dacht hmmm zelfde ssid en netwerksleutel. \nDan moet je in W7 eerst je oude draadloze netwerk weg mikken, voor je verbinding kan maken met de nieuwe router. \nToen ik m\'n eigen router weer terug zette, had ik ook andere namen en dat is normaal. \n\nNiek
Link naar reactie
Kan met de wifi code welke ik ontvang op een camping alleen maar een laptop gebruiken.\r\nMoeders wil haar i-PAD ook gebruiken maar mijn code werkt niet daar op en er word maar een code afgegeven helaas.\r\nWaarschijnlijk werkt de wifi met een Mac/ip adres kan ik het mac/ip adres niet veranderen zodat de de i-pad het zelfde adres hebben.\r\nOf kan ik iets met bluetooth.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...