Ga naar inhoud

Clock Watchdog TimeOut, Aspire M3970?


Redwhine

Aanbevolen berichten

Goedemiddag! Ik ben al vele jaren lid van ComputerTotaal, en heb nog nooit aan u een vraag gesteld maar nu kom ik er niet meer uit. IK heb een probleem met mijn Acer Aspire M3970 (ACPI x64-pc), een origineel W7 systeem, in 2013 aangekocht met de volgende configuratie o.m. - 1 vaste harddisk, Hitachi HDS723120BLA643, 2000 GB - 1 verwijderbare disk, WDC WD5000AAKC, 400 GB Zoals ik destijds op het Internet gelezen heb, was deze pc niet geschikt om onder W10 te draaien. De test van Microsoft wees toen echter wel uit dat deze pc geschikt was voor W10 IK heb de upgrade naar W10 Home wel gedaan o.a. door de partitietabel te wijzigen van MBR in GPT, en dat werd geaccepteerd . IK kon dus met W10 Home werken alleen had problemen met de updates, slechts met moeite (soms door een clean install) werden de updates geïnstalleerd. Bijna altijd stopte het installatie proces, in de fase als het systeem bezig was de updates uit te voeren, bij het percentage van 75%. Dit was bijna aan het eind van het gehele proces. Op dit percentage van 75% bevroor het systeem, en kon in het systeem alleen hardware matig uitdoen…even wachten…. en weer aandoen. Dan werd W10 opgestart met de opmerking dat de installatie niet gelukt was en dat een oudere versie werd teruggezet. Met een zekere regelmaar verscheen dan de message: Clock Watchdog TimeOut.. Ik had hier op een gegeven moment genoeg van en dus besloot mijn systeem te vernieuwen. Daartoe heb ik het systeem voorzien van: - een nieuw moederboord, Asus H81-K - een nieuwe processor, Intel Core i5 -4460 CPU 3,2 Ghz Verder heb ik een SSD geheugen toegevoegd, SSD Kingston, SA400S372040G, 256 GB in de hoop dat dit mijn problemen zou oplossen maar dat bleek niet het geval helaas. Er is niets veranderd, nog steeds kan ik niet upgraden naar de versie April van Windows10 Home, nog steeds bevriest het systeem op 75% als het bezig is de updates uit te voeren. En ook het bericht: Clock Watchdog TimeOut verschijnt. Bijna alles is vernieuwd, behalve de beide disks, de voeding en het RAM geheugen. Dat laatste heb ik gecheckt zowel met het programma mdsched.exe als met Memtest86, ver. 4.1. Beide programma’s geven aan dat het RAM geheugen in orde is. Wat me ook verbaasde is dat de hele (tevergeefse) installatie procedure 4,5 uur in beslag nam, is dat normaal? Kunt u mij helpen met dit probleem? IK weet het zo langzamerhand niet meer. Met VEEL dank! |
Link naar reactie
Kijk eens op https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1779025 Daar vond ik dit: in een Asus moederbord kun je toch alles op maximaal zetten? Als je dit hebt, zet alles dan terug op normaal. "De CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT fout betekent dat je processor moeite heeft met medewerking van de kernen en threads. Threads zijn taken die door kernen, en een aantal cores kan veel threads tegelijk nemen. Het probleem hier is dat een draad is het wachten op een juiste reactie van een andere thread – of een kern zit te wachten op een reactie van een andere kern – en deze reacties worden niet komen. Daarom krijg je deze BSoD fout." Bron: https://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/01/clock-watchdog-timeout/
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...