Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Beste mensen!\r\n\r\nIk wil graag een slideshow maken in een banner. In dezelfde banner dient dus telkens een andere afbeelding naar voren te komen. Heel eenvoudig eigenlijk, mijn eigengemaakte afbeeldingen welke achter elkaar verschijnen.\r\n\r\nNu vroeg ik mij af of jullie een programma weten waarmee je deze flash (swf) files kan maken. Ik heb ooit een keer amara software gebruikt, hiermee kon je perfect afbeeldingen invoegen, achter elkaar tevoorschijn laten komen en dit bestand opslaan als swf.\r\n\r\nIk zoek eigenlijk wederom zoiets waarmee ik swf files kan maken. Hoor graag van jullie welke aan te raden zijn. Het moet echt op te slaan zijn als swf, dus niet dat je zo\'n html code alleen kan gebruiken. Dank alvast!\r\n\r\nSonny Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2012 Misschien is [URL=\"http://www.computeridee.nl/flash-slideshow-maker\"]dit[/URL] wat voor je. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2012 dank voor de reactie.\r\n\r\nNu schiet mij te binnen: als je een flash file invoegt op een website, moet deze eerst altijd geladen worden toch? Dan zie je altijd zo\'n soort van klokje laden en dan komt de swf file tevoorschijn. Eigenlijk wil ik net als bijv jpeg afbeeldingen dat deze direct in beeld komt en niet dat je eerst op de plek waar de swf file in de site geplaatst is een groot wit vlak ziet.\r\n\r\nIk wil enkel een slideshow van foto\'s hebben, geen bewegende beelden, geen in- en uitzooming op de afbeeldingen, geen teksten etc. Puur alleen strak enkele foto\'s die 1 voor 1 voorbij komen. Is zoiets ook zonder swf te maken en in te laden in een website?? Misschien dat een swf file dan helemaal niet eens nodig is?\r\n\r\nZoals de banner advertentie rechts van een reactie op een duscussie :) eenvoudig 4 afbeeldingen die na elkaar getoond worden, meer niet :)\r\n\r\nHoop dat dit ook mogelijk is (indien mogelijk zonder swf.) dank alvast!\r\n\r\nSonny Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2012 Het is ook best te doen met een animated gif. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2012 Dan kun je ook [URL=\"http://microsoft-photo-story-3.dutch.toggle.com/\"]PhotoStory3[/URL] van Microsoft gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Helaas zijn beide niet wat ik bedoel. Heb ze zojuist geprobeerd maar photostory slaat alleen op als .wmv\r\n\r\nIk wil dus heel eenvoudig 3 zelfgemaakte banners voorbij laten komen. Nadat de 3e is geweest dient de eerste weer in beeld te komen etc. Geen poespas eromheen met teksten en zoomen, enkel 3 afbeeldingen die na elkaar in beeld komen. Het hoeft ook niet op cd/dvd, het dient alleen in een website geplaatst te worden.\r\n\r\nHoop dat er nog een goede optie is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 Tjsa, dat moet met een animated gif geen enkel probleem zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2012 [URL=\"https://www.google.nl/search?q=animated+gif+maker&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a\"]animated gif maken, keuze genoeg.[/URL] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Dank voor de reacties!\r\n\r\nHeb toch nog enkele animated gif progjes gedownload, maar klopt het dat je in een gif geen link aan kan geven? Ik zou namelijk graag willen dat je via de gif file naar een andere pagina kan linken. De Gif file wordt in een website geplaatst en deze gif afbeelding moet dus linken naar een andere pagina. Heb enkele progjes geprobeerd (nu animated GIF creator 1.3) maar kan geen link aangeven/invoeren bij de afbeeldingen die ik invoeg :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Je kunt het plaatje toch gewoon in een link zetten? Of moeten de links ook wijzigen met de afbeeldingen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Kan inderdaad een link koppelen aan de gif. Alleen helaas niet per afbeelding. Is zoiets nog mogelijk? Of is daar specifieke kennis voor nodig?\r\n\r\nIets anders: klopt het dat de kwaliteit van de afbeeldingen verslechtert als je er een gif afbeelding van hebt gemaakt? Ik zie namelijk dat de afbeeldingen \'waziger\' zijn, pixels zichtbaar. Zo waren de afbeeldingen afzonderlijk namelijk niet :( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Ik heb ooit dit [URL=\"http://www.codebrain.com/java/slipper/index.html\"]slipper script[/URL] gebruikt welke meerdere afbeeldingen met link op je site aanklikbaar met link naar een andere pagina kan maken.\nMisschien is het iets, het is wel enig lees werk vooraf om te \"leren\" hoe je alles in je site plaatst en met welke links, plaatjes enz.\nUitleg vergt zoveel tijd, dat je het beter met vallen en opstaan zelf kunt leren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Ok dank, zal het eens bekijken!\r\n\r\nNog over mn andere vraag: klopt het dat de kwaliteit van de afbeeldingen verslechtert als je er een gif afbeelding van hebt gemaakt? Ik zie namelijk dat de afbeeldingen \'waziger\' zijn, pixels zichtbaar. Zo waren de afbeeldingen afzonderlijk namelijk niet (voor het moment dat ze omgetoverd werden in een gif bestand) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Gif heeft een veel kleiner kleurbereik dan jpeg (8bits tov 32), waardoor foto\'s met veel kleuren geditherd worden of banding kan optreden. Hoewel het resultaat wel flink kan verschillen met de gebruikte software.\n\nAls je meerdere links wilt kun je dat ook met een script doen en dan gewoon de jpeg afbeeldingen gebruiken. Wel iets gevoeliger voor problemen, maar het is wel te doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2012 Dat script wat ik aangaf daar kunnen gewoon jpg en png in zover ik mij kan herinneren.\r\nAls je de bovenste [URL=\"http://www.braincode.com/downloads/index.html\"]download[/URL] neemt en uitpakt in een eigen map dan hoef je alleen de aanwezige jpg\'s te vervangen met jou jpg\'s onder de naam van de aanwezige jpg\'s.\r\nAls je nu een link in je website zet naar bijvoorbeeld demo1 dan zie je als je de link aanklikt je eigen plaatjes voorbij komen en de links kun je op dezelfde manier implementeren.\r\nAls je een website kunt maken dan kun je dit script ook aanpassen.;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen