Ga naar inhoud

Acronis gooit back-up weg...

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt, acronis heeft mijn backup weggegooit (***). Recuva zegt het volgende:\r\n\r\n[url]http://i48.tinypic.com/r8i2ap.jpg[/url]\r\n\r\nHierop stond AL mijn data van mijn C schijf. De D schijf heb ik nog het origineel van. Het meest belangrijke op de C schijf wat ik wil hebben is de \'mijn documenten\' folder, de rest interesseert mij niet zo. De D schijf is mijn data schijf. Verder gebruikte ik dropbox, dus het is niet het einde van de wereld, maar bijvoobeeld al mijn studieuitgaven stonden hierin...\r\n\r\nHULLUP! Dat moest even...
Link naar reactie
Auwwwwwww........ Nou heb ik geen verstand van Acronis (Ik haat dat soort programma\'s) maar als je Acronis installeert en je probeert hem daar mee terug te halen, lukt dat ook niet.?\n\nIk haat die full backup dingen, omdat er te vaak iets mis mee gaat en je altijd verplicht bent om de backup met hetzelfde programma weer terug te zetten.\n\nDaarom zet ik hier bij elke pc/laptop de bestanden altijd met copy/paste (mail met expoteren) over op een externe schijf die in principe s\'nachts ook nog op de NAS wordt gebackupped. (want dan heb je pas een echte backup, dus 2 kopieën zeg maar).\n\nKan je aan Easeus data recovery pro komen? Die haalt vaak dingen terug waar je van opkijkt. \n\nHet vreemde is dat Recuva wel ziet hoe groot het bestand is. Maar vervolgens meldt dat de file niet kan worden gevonden???? \n\nHeeft dat Acronis na de backup geen Verify functie gedaan? \n\nNiek
Link naar reactie
Misschien alleen je partitietabel vernaggeld? Probeer eens eerst partition recovery met [url]http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html[/url] \n\nJe kan ook kijken met een Linux liveCD of je iets van die backup (-map?) ziet op je externe HD (neem ik aan, je info is niet echt volledig)\nZie Parted Magic [url]http://computertotaal.nl/software/26575-herstel-bestanden-en-partities-met-parted-magic.html[/url]\n\nZoals Niekie al aangaf, je kan een backup alleen maar met de maker ervan terugkrijgen want die heeft de zooi nu eenmaal gecomprimeerd.\nMaar je zal die backup eerst boven water zien te krijgen, lijkt me.\nTer zijde...je hebt ...eehhh had...de map Mijn Documenten op C: terwijl D: je dataschijf is? Dat klinkt me nogal vreemd in de oren. Normaal is dat je géén bestanden op je systeemschijf hebt staan.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;628737]Auwwwwwww........ Nou heb ik geen verstand van Acronis (Ik haat dat soort programma\'s) maar als je Acronis installeert en je probeert hem daar mee terug te halen, lukt dat ook niet.?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, er zit geen \'undelete\' functie op.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;628737]\r\nKan je aan Easeus data recovery pro komen? Die haalt vaak dingen terug waar je van opkijkt. \r\n\r\nHet vreemde is dat Recuva wel ziet hoe groot het bestand is. Maar vervolgens meldt dat de file niet kan worden gevonden????\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het kunnen krijgen... Eerst de gewone undelete gedraaid, daarna de \'complete recovery\' met hetzelfde effect: bestand is 0,0kb groot.\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;628737]\r\nHeeft dat Acronis na de backup geen Verify functie gedaan?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHij heeft geen backup gedaan, hij heeft het bestand gewoon weggegooid. Stom ding...\r\n\r\n\r\n[QUOTE=Joman;628739]Misschien alleen je partitietabel vernaggeld? Probeer eens eerst partition recovery met [url]http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html[/url] [/QUOTE]\r\n\r\nAls ik dat doe gooit hij alle andere partities op die hdd weg, nee dank je :) Hier had ik al naar gekeken.\r\n\r\n[QUOTE=Joman;628739]\r\nTer zijde...je hebt ...eehhh had...de map Mijn Documenten op C: terwijl D: je dataschijf is? Dat klinkt me nogal vreemd in de oren. Normaal is dat je géén bestanden op je systeemschijf hebt staan.[/QUOTE]\r\n\r\nAl mijn foto\'s staan op D:\\ mijn video\'s op I:\\ (andere harde schijf). Mijn Documenten op C:\\ Daar staan ook save files op van mijn games, dat laad net wat sneller.
Link naar reactie
Dat is nou het nadeel van die SSD schijven. Het zijn net veredelde USB sticks, alleen dan wat groter. Hoe vaak moet het al niet gezegd worden, gebruik je C-schijf niet als een opslag voor al je programma\'s en persoonlijke data. Helaas is het met de SSD schijven zo, eenmaal overleden, kan je een nieuwe gaan halen. Dit is nu een kwestie van jammer en helaas :(
Link naar reactie
@Skippertje: Net als elke andere HD kunnen ssd\'s stuk gaan en kunnen ssd\'s worden gerecoverd. \nOp dit moment krijg je op een ssd gemiddeld langer garantie dan op een traditionele HD, dus ik heb er alle vertrouwen in.\nEn zelfs al zou ik zo\'n ding om de 2 jaar moeten vervangen, dan nog bleef ik ze gebruiken. Het geeft je pc/laptop zo ernom veel snelheid.\n\nNiek
Link naar reactie
Ik ben het wel met je eens Niek, dat een SSD wel de nodige speed geeft aan de pc/laptops. Maar er zijn nog altijd computer gebruikers die denken dat er maar 1 schijf in een pc zit, terwijl de mogelijkheden legio zijn.\r\n\r\nEn als ze dan alles op 1 plekje neerzetten, en dan door wat voor oorzaak de boel klapt, dan breekt de paniek uit, omdat ze dan niet een backup maken. Voor een paar tientjes heb je al een externe drive van 1 of 2 tb waar je met gemak het een en ander op kwijt kan. En voor de meest ervaren gebruikers zijn er genoeg opties beschikbaar. Zelf heb ik hier 3 externe staan, met een aan/uit schakelaar erop, en die gebruik ik alleen wanneer nodig is. Niet nodig ? dan uit en afgekoppeld van stroom en computers.\r\n\r\nWat betreft een SSD, er zal wel de nodige garantie op zitten, maar als de gebruiker er mee omgaat als een USB stick, tja, dan zijn de gevolgen voor hem of haar.
Link naar reactie
Zo\'n ding zit in de pc, daar kan je niet mee omgaan als met een USB stick. \nOverigens had Jeroen een keurig image gemaakt. Echter die is op één of andere manier niet bereikbaar nu. \nHier wordt elke avond alles wat aanstaat gebackupped op een NAS die in raid 1 staat. Van echt belangrijke data, ligt een kopie bij m\'n kids in huis. (ivm diefstal/brand). \n\nNiek
Link naar reactie
@skippertje\nIk ben niet de gemiddelde gebruiker. Ik heb mijn pc zelf in elkaar gezet, zelf de onderdelen uitgezocht, alles op elkaar af gestemd, modjes geïnstalleerd (verlichting etc.). Ik weet wel waar ik mee bezig ben.\nIk heb in totaal 3 interne schijven en 2 externe. Totaal aantal Terabytes: 4,87. Mijn SSD was gecrashed. Ik maak iedere dag een complete (geen incrementele) back-up van mijn SSD en Data harde schijf. Het image komt op mijn externe harde schijf, welke 1 uur per dag aan staat (voor de back-up). Die heeft het programma om de een of andere vreemde rede weggegooid. Daar kan ik ook verder niets aan doen.\nIk heb op de SSD het systeem en meest gebruikte progjes staan, zoals office, waterfox, thunderbird, Foobar2000 etc. Op de data schijf komt dan dingens zoals games, Adobe CS6 en andere grote en kleine dingen die ik niet op mijn SSD wil\\hoef te hebben. Ook foto\'s, muziek (flac, dat past niet eens).\nVideo\'s weer op een andere schijf (ongeveer 1,6 TB...). BackUp\'s WEER op een andere schijf. Je snapt het plaatje.\n\nEen SSD als USB-Stick, hoe verzin je het?! Zelfs met een USB3 aansluiting is dit niet handig, en het meest onzinnige wat ik tot nu toe heb gehoord.\n\nVoor mijn systeem kun je [URL=\"http://nl.hardware.info/usersystemen/8506/gaming-station\"]hier[/URL] terecht.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...