Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Hallo experts. Heb hier een laptop Sony vaio vgn-n11m met xp pro die niet verder opstart dan tot het windows xp logo. Heb het volgende al geprobeerd: opstarten in laatst werkende config./veilige modus met en zonder netwerk (resultaat: alleen een knipperende cursor)/ via installatie cdrom een chkdsk en chkdsk /p.(resultaat: alles oke) Ook nog fixboot en fixmbr alsmede een harde reset..\nLaptop blijft desondanks steken bij logo. Na plm. 3 minuten schakelt hij automatisch weer op. Kan natuurlijk wel een nieuwe schone installatie doen (en automatisch opstarten na systeemchrash uitschakelen hahaha) maar eigenaar heeft er veel persoonlijke bestanden op staan en weet niet of de hd is gepartitioneerd (kan zomaar zijn dat er alleen een C partitie is .en in dat geval zou hij alles kwijt zijn natuurlijk) Heeft iemand nog een softwarematig idee (zonder dat ik hd eerst extern moet uitlezen want bezig gaan met laptophardware is niet mijn fort.:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Een chkdsk /p doet niets hoor, die kontroleert alleen, een /r vind ook slechte sectors en verplaatst de bestanden als dat mogelijk is.\r\n\r\nIndien je verder geen foutcodes krijgt kun je ook een repairinstall uitvoeren maar alleen indien de xp cd hetzelfde is als de installatie, sp3 en of het een oem is b.v. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Oke Lange Pier, ben nu bezig met een chkdsk /r. (is bezig met \"het voorbereiden van extra controle of herstel\" ) \r\nDraait al een uur en is slechts 4% verder. Is Hirens boot cd wellicht een makkelijke oplossing als het gaat om het redden van de persoonlijke mappen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Voorlopig ziet \'t er naar uit dat ie blijft steken bij 53%. Afwachten dus maar Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Denkelijk wordt het naar de winkel hollen voor een nieuw schijfje als ik het zo lees, kwartier is al erg lang.\r\n\r\nJe zou met een nieuwe en de ouwe in een PC zelfs de de hele installatie kunnen kopieëren, op de nieuwe eerste partitie aktief maken en hoppa, probleem kan zijn dat het miss. nog een 44 pins IDE is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Ik wacht nog even af Lange Pier, scan is inmiddels gevorderd tot 73%. Hoop doet leven, nietwaar Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Rob: Haal na de controle de schijf uit de laptop en backup eerst de data die daar op staat. Backuppen of recoveren is altijd m\'n eerste klus, als hier iets binnen komt met een software probleem. Dan is de data van de eigenaar veilig en kan je dingen gaan proberen.\nIk gok ook zomaar dat de schijf het aan het begeven is.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Thanks niek. ben helaas niet zo vaardig met laptophardware, moet bij deze schijnbaar nog al t een en ander losschroeven. Denk wel dat je helemaal gelijk hebt. \'t is de enige veilige manier. De scan had nog een verrassing:, van 74% sprong hij terug naar 51%.. Een veeg teken nietwaar. Ga maar eens voorzichtig peuteren om de snoodaard er uit te wurmen en met een usb converter uit te lezen. Dan hebben we dat maar gehad. Ik stop de scan gewoon.Maar wacht eerst nog even op jullie instemming (scan onderbreken) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Laten lopen, dan worden de nog leesbare bestanden verplaatst. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Helemaal mee eens. Overigens heb ik dat vaker mee gemaakt (zelfs onder de schijfcontrole die in Windows zit) dat er wordt \"terug gesprongen\" maar niet vaak inderdaad.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Nou heren, het wonder is geschied. Heb zowaar de hd er uit weten te peuteren. Alle fotootjes enz. (6 GB alleen maar kleinzoon, kun je nagaan hoe waardevol voor de eigenaar!!!) Ga nu in omgekeerde volgorde de zaak weer terugzetten en proberen of er een schone installatie van xp kan plaatsvinden, tenzij jullie een meer zinnig voorstel hebben (wat die herinstallatie betreft dan) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Ik zou h\'m eerst via de usb adapter aan je pc hangen nu en hem eens volledig controleren met HDTune. Kijken of alle blokjes groen zijn. \nAnders kan je straks weer aan het sleutelen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Zou het schijfje maar niet meer vertrouwen en een nieuwe aanschaffen.\r\n\r\nNotebookschijfjes zijn nu eenmaal kwetsbaarder dan die voor desktops door de maatvoering van de inwendige onderdelen door de iele vorm.\r\n\r\nEn maak backups. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 dit zegt hdtune\nalsmede een aantal rode velden bij de errorscan Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Pak het tabblad \"Error scan\" en laat die er volldig overheen gaan. (Niet de snelle scan, want daar heb je weinig aan). \nJe plaatje is trouwens nauwelijks te lezen Rob.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Yep..... die is voor onder de hamer dus...\n\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 geen discussie mogelijk niek? Probeer ook nog even een screenshot te maken van de scan, maar ben vergeten hoe dat moet, sorry (kwestie van leeftijd vermoed ik hahaha. Achteraf is het wel gelukt onder een nieuwe tread \"nogmaals een screenshot; sorry voor de verwarring, wil je daar ook nog even naar kijken niek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 Nee rode blokjes bij HDTune zijn toch wel beschadigingen, die je niet moet hebben. Weet je.... Soms zeggen ze.... \"Je kunt hem nog gebruiken, als externe schijf in een aan te schaffen case\". Maar ook dat is risico vol. Net die hele belangrijke foto van de trouwerij van je zoon/dochter, zal de volgende beschadiging zijn..... Weg foto.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2012 oke niek en overigen, ik weet genoeg; allemaal bedankt voor het meedenken\n. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen