Ga naar inhoud

Nieuwe partitie (C schijf splitsen) HP Laptop

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe HP Laptop, en wil mijn C schijf splitsen voor een nieuwe Data partitie.\r\nDe laptop heeft al standaard 4 Primaire partities toegewezen gekregen\r\n1 System\r\n2 C\r\n3 D Recovery\r\n4 E HP_Tools\r\n\r\nIk heb de C schijf verkleind, als ik nieuwe partitie wil maken krijg ik een waarschuwing:\r\n[I]Door de geselecteerde bewerking worden geselecteerde standaardschijven omgezet in dynamische schijven.\r\nHet is dan niet meer mogelijk om een geïnstalleerde besturingssysteem vanaf deze volume op deze schjven(behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten. Weet u zeker dat u door wilt gaan?[/I]\r\n\r\nNee dat weet ik dus niet, wie weet raad.
Link naar reactie
Nee niet door gaan denk ik met dynamische schijven.\nIk zou eerst recovery dvd\'s draaien en dan de D en mogelijk ook de E partitie verwijderen. (Wel even kijken wat er precies op E: staat, want die ken ik eigenlijk niet)\nLogisch dat je System en C: laat staan. System zal vermoedelijk maar 100 MB zijn, maar is onmisbaar.\nDan is het wel te hopen dat er wat aansluitend gebied ontstaat, anders kan je niet 1 extra partitie maken.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...