Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Ik heb een nieuwe HP Laptop, en wil mijn C schijf splitsen voor een nieuwe Data partitie.\r\nDe laptop heeft al standaard 4 Primaire partities toegewezen gekregen\r\n1 System\r\n2 C\r\n3 D Recovery\r\n4 E HP_Tools\r\n\r\nIk heb de C schijf verkleind, als ik nieuwe partitie wil maken krijg ik een waarschuwing:\r\n[I]Door de geselecteerde bewerking worden geselecteerde standaardschijven omgezet in dynamische schijven.\r\nHet is dan niet meer mogelijk om een geïnstalleerde besturingssysteem vanaf deze volume op deze schjven(behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten. Weet u zeker dat u door wilt gaan?[/I]\r\n\r\nNee dat weet ik dus niet, wie weet raad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Nee niet door gaan denk ik met dynamische schijven.\nIk zou eerst recovery dvd\'s draaien en dan de D en mogelijk ook de E partitie verwijderen. (Wel even kijken wat er precies op E: staat, want die ken ik eigenlijk niet)\nLogisch dat je System en C: laat staan. System zal vermoedelijk maar 100 MB zijn, maar is onmisbaar.\nDan is het wel te hopen dat er wat aansluitend gebied ontstaat, anders kan je niet 1 extra partitie maken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Zet D: en E: in een extended partitie met,\r\n\r\n[url]http://www.partition-tool.com/download.htm[/url]\r\n\r\nOftewel, maak er logische stations va dan staan ze erin. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen