Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Delen Geplaatst: 5 december 2012 Ik heb iets stoms gedaan\nWas aan het formateren\nNetjes opgestart via Windows xp cd\nTijdens het initialeren en opnieuw opstarten heb ik de cd eruit gehaald met als gevolg dat ik nu niet meer op kan starten ook niet via de cd rom\nHelp wie weet de oplossing? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 CD drive als first boot zetten in de bios.\r\n\r\nCD plaatsen herstarten en als erom gevraagd word op een toets drukken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Lijkt me ook - die fout maakte ik pas geleden ook bij een Win7 installatie. Bleek dat de voedingkabel niet goed was aangesloten, dus die schoot halverwege de installatie los, zodat de bootloader nog niet compleet was.\nDe meeste systemen zijn standaard zo ingesteld dat ze vanaf de harde schijf starten, tenzij ze daar geen opstartbaar OS kunnen vinden. In jouw geval zal er al een (gedeeltelijke) installatie op staan, waardoor het proces daar vastloopt.\n\nJe hoeft overigens niet altijd de opstartvolgorde in het BIOS aan te passen - de meeste BIOSsen hebben tegenwoordig de optie om een opstartmenu te laten zien door een bepaalde toets ingedrukt te houden tijdens het starten. Als je BIOS een fraai logo op beeld zet tijdens het starten, dan staat daar vaak die toets wel op met de optie \"Boot Menu\" of iets van die strekking erbij. Meestal een F-toets. Als je die ingedrukt houdt bij het starten, dan kun je kiezen van welke drive je PC op moet starten, maar dan éénmalig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Meestal een F-toets. \r\n\r\ncitaat Johnl\r\n\r\n...............\r\n\r\nMeestal is het bij alle merk Computers en Moederborden anders ,\r\n\r\nHeb hier deze week bij 6 verschillende Computers steeds een andere toets moeten gebruiken.:) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen