Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 ik heb een externe harde (bekabeld)schijf op windows 7 aangesloten ,die wil ik natuurlijk ook mijn laptop met win xp erop zien . ik zie hem wel maar kan er niet in, dan krijg ik de melding,\r\nD. is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtiging voor deze netwerk bron.\r\nNeem contact op met de beheerder van de server op als U wilt weten of U toegangs machriging hebt \r\nHet opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd ,\r\ndeze melding krijg ik ook voor de D- schijf.\r\nandersom kan ik wel via windows 7 op de D-schijf van mijn laptop met win xp erop.\r\nik heb van alles al geprobeerd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2012 Als ik het goed lees, probeer je vanaf de laptop (die een D: schijf heeft) een externe harde schijf te benaderen die aan een andere pc hangt en daar ook de D: schijf is? \nDat kan niet goed gaan. \nOp de laptop zal deze schijf een andere letter toegewezen krijgen.\nMogelijk is het probleem op te lossen door de schijf de letter Z ofzo toe te wijzen.\n\nEn wat bedoel je met (bekabeld) Hangt dat ding via USB kabel aan de pc? \nOf hangt hij via een netwerkkabel ergens aan je netwerk? (router ofzo)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 met bekabeld bedoel ik inderdaad usb aansluiting aan de pc.\nDe externe hdd is de G schijf die heb ik niet op de laptop sorry voor het foutje. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Misschien een rare gedachte, maar je kunt toch alleen maar mappen delen en die als schijf koppelen aan windows verkenner? Toch niet een hele schijf als die als usb aan een computer hangt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Als ik in W7 op een schijf met rechts klik, kan ik \"geavanceerd delen\" kiezen en de hele schijf delen. Dus dat zal bij een externe usb schijf niet anders zijn. \nOf het verstandig is, is een andere vraag. \n\nHeel de C schijf kan je vaak niet delen, omdat daar mappen met gebruikers op staan, waar de rechten anders op zijn toegepast. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Ah zo.. Thanks Niekie30. Weer wat geleerd =) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen