Ga naar inhoud

Avi bestanden


Aanbevolen berichten

Geachte lezer/lezeres,\r\nmet mijn nieuw aangeschafte dvd-speler kan ik via een usb-stick avi bestanden lezen. Dat is ook de reden waarom ik hem net heb aangeschaft.\r\nToch begrijp ik dat niet alle avi-bestanden hetzelfde zijn ?\r\nNa veel puzzelen, ik ben maar een leek kom ik er achter dat dvdrip avi wel lukt om te kijken maar niet divdx. Maar een avi bestand is toch een avi bestand ? Wie weet hoe ik makkelijk en snel een divdx toch om mijn dvd speler kan kijken ? Is er een makkelijk programma hiervoor ? Zag wel een programma waarmee je het om kan zetten naar avi maar het was al een avi bestand maar dan divdx, zoals je leest ik begrijp het niet helemaal meer.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Ik denk dat je in de war bent met avi, DivX en Xvid. Welke dvd speler heb je? Dat maakt het helpen wat makkelijker.\nVerder vond ik persoonlijk [URL=\"http://www.pcfreetime.com/index.html\"]format factory[/URL] een handig progje, tegenwoordig gebruikt ik DVDFab. Maar als je vraag wat nou een goed converteerprogje is zullen veel mensen hierop reageren met tig verschillende progjes.
Link naar reactie
Avi is een zogeheten container. Je neemt een videobestand en een audiobestand en propt het in één bestand, een container. Voorbeelden zijn avi en mkv.\nJou dvd speler ondersteund alleen DivX, MPEG2 en 4 qua videobestanden. Je moet dus een avi converteren naar avi (ja, echt waar) waarin het videobestand geconverteerd moet worden naar DivX.
Link naar reactie