Ga naar inhoud

Avi bestanden


Aanbevolen berichten

Geachte lezer/lezeres,\r\nmet mijn nieuw aangeschafte dvd-speler kan ik via een usb-stick avi bestanden lezen. Dat is ook de reden waarom ik hem net heb aangeschaft.\r\nToch begrijp ik dat niet alle avi-bestanden hetzelfde zijn ?\r\nNa veel puzzelen, ik ben maar een leek kom ik er achter dat dvdrip avi wel lukt om te kijken maar niet divdx. Maar een avi bestand is toch een avi bestand ? Wie weet hoe ik makkelijk en snel een divdx toch om mijn dvd speler kan kijken ? Is er een makkelijk programma hiervoor ? Zag wel een programma waarmee je het om kan zetten naar avi maar het was al een avi bestand maar dan divdx, zoals je leest ik begrijp het niet helemaal meer.\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Ik denk dat je in de war bent met avi, DivX en Xvid. Welke dvd speler heb je? Dat maakt het helpen wat makkelijker.\nVerder vond ik persoonlijk [URL=\"http://www.pcfreetime.com/index.html\"]format factory[/URL] een handig progje, tegenwoordig gebruikt ik DVDFab. Maar als je vraag wat nou een goed converteerprogje is zullen veel mensen hierop reageren met tig verschillende progjes.
Link naar reactie
Avi is een zogeheten container. Je neemt een videobestand en een audiobestand en propt het in één bestand, een container. Voorbeelden zijn avi en mkv.\nJou dvd speler ondersteund alleen DivX, MPEG2 en 4 qua videobestanden. Je moet dus een avi converteren naar avi (ja, echt waar) waarin het videobestand geconverteerd moet worden naar DivX.
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;627831]Avi is een zogeheten container. Je neemt een videobestand en een audiobestand en propt het in één bestand, een container. Voorbeelden zijn avi en mkv.\nJou dvd speler ondersteund alleen DivX, MPEG2 en 4 qua videobestanden. Je moet dus een avi converteren naar avi (ja, echt waar) waarin het videobestand geconverteerd moet worden naar DivX.[/QUOTE]\n\nDit dus. Vergelijk het maar met een schoenendoos. Daar kun je ook een VHS videoband, een DVD of een Blu-Ray schijf in stoppen. Je kunt de inhoud van die schoenendoos dan wel in een DVD-speler stoppen, maar als daar dan niet ook een DVD in zit, werkt het nog niet. Je moet dan dus eerst die VHS-band overzetten op DVD voordat je er iets mee kan.\n:mrgreen:
Link naar reactie
Misschien de VHS-band vervangen door een CD... Dan heb je echt een vergelijking tussen drie dingen die er hetzelfde uit zien. Dan heb je drie ogenschijnlijk dezelfde dingen (vergelijk: avi-bestanden), maar in de ene zit video in MPEG-1 formaat, in de volgende in MPEG-2 formaat en in de laatste in MPEG-4 formaat. En als je speler alleen maar MPEG-2 kan, dan gaan de andere twee dus niet door. Ookal pas het schijfje in het apparaat.\n\n@Have0: mogelijk kun je het apparaat nog terug brengen en omwisselen voor een mediaspeler. Je hebt ze met en zonder ingebouwde harde schijf, en deze zijn speciaal gemaakt om videobestanden die je normaal op je computer hebt op de tv te kunnen afspelen. Ze ondersteunen dan ook veel meer bestandsformaten dan de gemiddelde dvd-speler met een usb-poort.\n\nOf gewoon de computer aan de tv hangen natuurlijk, maar dat is mogelijk niet praktisch.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...