Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik had een D-Link Switch DGS-1008D 8P 1Gbit in mijn netwerk hangen, alleen leidt de energiebesparende functie van de switch tot verlies van verbinding in een opstelling met een mediaplayer PCH 210\r\nIn windows komt te staan \"het netwerken is niet meer beschikbaar\".\r\n\r\nHerstarten van de mediaplayer lost het probleem tijdelijk op.\r\n\r\nIk heb bovengenoemde switch vervangen door de oude 10/100 Mbps en alles werkt.\r\nVia het forum voor de Popcorn mediaplayers wordt dit probleem herkend met bovengenoemde oorzaak.\r\nAl workaround werd voorgesteld om een te lange netwerkkabel te gebruiken om de switch te \"foppen\"\r\n\r\nIk ga liever voor een structurele oplossing.\r\nIk heb de switch teruggestuurd en ben nu op zoek naar een switch met 1 Gbit snelheid die geen energiebeheer op gebruikte poorten heeft. Uitschakelen van niet gebruikte poorten mag wel.\r\nBovengenoemde switch had een functie die als het ware de lengte van de kabel inschatte en de energie daarop afstemde.\r\n\r\nWie heeft tips welke switch voor mij geschikt is?\r\nIk was vandaag bij twee computerzaken, de ene had deze niet op voorraad en bij de ander keek de verkoper me aan of hij water zag branden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Hier staan er een paar... [url]http://nl.hardware.info/reviews/1429/4/vergelijkingstest-25-gigabit-switches-resultaten-energieverbruik[/url]\n\nIs wel uit 2009 zie ik nu.\n\nHoe komen ze op het idee, om een ding wat gemiddeld voor 8 euro per jaar (5 watt per uur ofzo) energie gebruikt, zo zuinig te maken, dat het niet meer werkt?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Veel switches blijken tegenwoordig zo\'n \"slimme technologie\" te hebben. Kom ik in jouw prijsklasse uit op deze Netgear: [url]http://tweakers.net/pricewatch/102445/netgear-gs608/specificaties/[/url]\nD\'r staat wel dat \'ie \"groen\" is, maar volgens de beschrijving lijkt het alleen de slaan op de gebruikte materialen en het stroomverbruik in het algemeen. Ik zie niks van energiebesparende functies.\n\nMoet het trouwens een 8 poort switch zijn? Zo niet, dan kun je wellicht ook naar andere hoeveelheden poorten kijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Bedankt, hoeft niet persé 8 poort te zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Hoe veel moet het minimaal zijn? Dan wil ik nog wel even voor je kijken of er iets leuks tussen zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 5 is voldoende Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2012 Blijft ook dan eigenlijk een lastig verhaal. De meeste switches van tegenwoordig hebben toch zoiets \"slims\" aan boord om energie te besparen.\n\nPersoonlijk zou ik er eentje uit deze lijst kiezen: [url]http://tweakers.net/categorie/311/netwerk-switches/producten/#filter:LY29CsMgFIXf5cwOaqNBHyDQoVPGksGqg8X8oKEUgu_eK3S6h-87nHvhVdwW7qHCPuVgmB41G41aGPYSYplSzAEWR0nvij-c93ISc9UTIePjI22wnKEe0U8pn7HQ3gUpBtPv2jUUtVf3pSSMRGOQN867_rhM3yGU0Vhaaz8[/url]\nAllicht een Netgear Prosafe. Dat ziet er toch meer uit als een switch zonder fratsen, hoewel ze toch de stroom uitschakelen naar poorten die niet gebruikt zijn (maar van wat ik begrijp niet de stroom aanpassen naar de lengte van de kabel, en dat is geloof ik waar het bij jou mis gaat).\n\nEen switch uitzoeken en op zoek gaan naar recensies kan ook geen kwaad, dan kun je je een beetje een beeld vormen naar de ervaringen van anderen.\n\nTot slot: let even op met een 5 poort switch: dat betekent dat je 4 computers kun aansluiten op dat ding. De vijfde poort is de uplink poort. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2012 [QUOTE]Tot slot: let even op met een 5 poort switch: dat betekent dat je 4 computers kun aansluiten op dat ding. De vijfde poort is de uplink poort.[/QUOTE]\r\n\r\nDat is mij bekend.\r\n\r\nBedankt voor je reactie, ik zal je link bekijken\r\n(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 Ik gebruikte onder Windows xp een netstar kvm 2 poorts switch \r\nNa een schone installatie naar Windows 7 werkt deze echter niet meer\r\nOp mijn 2e pc die draait onder xp doet hij het wel\r\nLijkt me dat het probleem bij Windows 7 ligt\r\nWat toch eigenlijk vreemd is omdat de switch software onafhankelijk is\r\nIemand suggesties voor dit probleem?\r\n\r\nJeanne Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2012 Jeanne58: je stelt een vraag over een KVM switch in het topic van een ander, wat over een heel ander soort \"switch gaat.\nHet zou netjes zijn als je vraag in een eigen gemaakt onderwerp zou stellen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen