Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Delen Geplaatst: 27 november 2012 Na een ongeluk in huis zijn o.a. 2 externe harddisks door een \'reconditioneringsbedrijf\' schoongemaakt. Nu ik ze wil aan sluiten, blijken de schijven niet meer te werken. Een maakt totaal geen contact meer, de ander wel, wordt- op 2 computers- ook nog wel aangeduid met een schijfletter, maar openen lukt niet.\nIk krijg de melding: \"er bevindt zich geen schijf in het station.\"\nBij eigenschappen blijkt er 0 volume te zijn. Formatteren of schijfcontrole lukt evenmin. Ik krijg de melding dat er geen schijf ís. \nNatuurlijk ga ik het genoemde bedrijf hiervan in kennis stellen, maar wellicht zijn er onder jullie kenners die alvast toch enige hoop kunnen bieden? Of iemand die een goed adres weet waar men raad weet met zulke treurigheid? Ik vind het vreselijk en weet nu dat men ook altijd een externe harde schijf bij de buren zou moeten stallen, maar ja..als het kalf etc.\nHet gaat om een Verbatim schijf van 1 TB. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 En in schijfbeheer? kun je hem daar initialiseren? indien de schijf leeg is, kun je wel een partitie aanmaken? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 Ik weet niet waar die schijven aan hebben bloot gestaan en niet duidelijk is hoe dat schoonmaakbedrijf er mee is om gegaan, maar recoveren door een bedrijf gaat vaak boven de 1000 euro per schijf kosten, afhankelijk van de staat van de schijf. \n\nJe zou zelf nog met het gratis \"recuva\" [url]http://www.piriform.com/recuva[/url] kunnen proberen ze te recoveren.\n\nOp dit moment ben ik bezig met Easeus recovery pro om een schijf van 1 TB van iemand te recoveren. Het ding staat nu 6 dagen te knorren en wil nog 140 uur. Heb intussen wel 50 Gb aan data terug. Still going strong, maar het zijn tijdrovende klussen. \nZoek een recovery bedrijf op internet, maar informeer vooraf naar de prijzen en kijk of je verzekering dit denkt.\nAls je in de buurt van Westland woont, mag je me een persoonlijk bericht sturen, om te kijken wat ik voor je kan doen, maar een schijf, die helemaal niets meer doet (ook niet draaien) kan ook ik als hobbyist weinig mee. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Dank voor de reacties, al zijn ze uitermate weinig hoopgevend. Ik lees zojuist op een nota van dat bedrijf \"we aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor verlies van software\". \nLange Pier: wat is\' initialiseren\'?\n\nVandaag was de GiveawayoftheDay een programma om harde schijven die ontoegankelijk waren te repareren, oftewel:\n\nHDD Mechanic herstelt bestanden van geformatteerde, opnieuw gepatitioneerde en ontoegankelijke harde schijven. Uitgerust met slimme scan algoritmes analyseert de tool het volledige oppervlakte van de harde schijf en zoekt daarbij naar karakteristieke bestands signatures. Hierdoor kan HDD Mechanic gegevens herstellen van schijven die erg beschadigd zijn, niet over een bestandssysteem of over een leeg bestandssysteem beschikken.\n\nIk heb het programma geïnstalleerd, maar het ziet de externe schijf niet eens! Daarom verwacht ik ook niet veel van Recuva, maar ik zal het morgenavond proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 [QUOTE=Pieters;627447]\r\nIk heb het programma geïnstalleerd, maar het ziet de externe schijf niet eens! Daarom verwacht ik ook niet veel van Recuva, maar ik zal het morgenavond proberen.[/QUOTE]\r\n\r\nOok die ene schijf, waarvan je de schijfletter nog wel ziet niet?\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Initialiseren is het bruikbaar maken van een harde schijf, in dit geval, als dat niet automatisch gebeurt.\r\n\r\nMaare, je gaat nu allerlei progjes gebruiken?\r\nWeet niet welk nut dat heeft bij een lege nog niet ingedeelde schijf, geen eigenlijk.\r\n\r\nOp de vraag wat je in schijfbeheer kunt doen heb ik geen antwoord over gezien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik neem aan, dat er voor het ongelukje in huis, data op de schijven stond. Die HD die ik hierboven beschreef, werd ook niet meer gezien in Windows. Easeus ziet hem echter wel en ging er mee aan het werk.\n\nAls het alleen gaat om weer bruikbaar maken van de HD\'s, kan je beter gewoon nieuwe kopen en de eventuele verzekering in kennis stellen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Dank, ook voor het aanbod. Nee, dat ik nieuwe HD\'s moet kopen is zo erg nog niet, maar de data die er op stonden, heb ik daar niet mee terug. \n\nDat initialiseren gaat niet. Een van mijn 2 computers, waar ik nog nooit de HD op had aangesloten ging wel meteen het stuurprogramma installeren, dus ik dacht: hiephoi.\nMaar het enige wat er daarna gebeurt is het toekennen van een letter aan het station en dat is alles. Formatteren gaat niet! Bij eigenschappen krijg je \'volume 0\" en bij openen krijg je \"plaats een bruikbare schijf in het station\".\nBij schijfbeheer, Lange Pier, (ik doe dit als volgt: uitvoeren-compmgmt.msc-schijfbeheer) krijg ik de stationsletter niet te zien, maar er komt wel een \'schijf verwisselbaar\' te zien, waarbij staat: geen medium. In schijfbeheer kan ik dus maar weinig doen, in Apparaatbestuur staat de externe HD wel, maar er is niets mee te verhapstukken.\n\nNu heb ik gelezen dat er een ID-kabel \'aan te hangen\' zou zijn: dan verwijder je de schijf volgens mij uit de behuizing en dan? Dat kan ik natuurlijk helemaal niet.\nNu nog Recuva proberen...met de moed der wanhoop. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 wat ik mis is: heb je die dingen ook uitgeprobeerd op een andere pc?\r\nwas tijdens dat ongeluk-in-huis sprake van aangesloten op de pc, dan kan evengoed de fout ook in die pc doorwerken..... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik mis wat denk ik, je hebt de schijven \"schoon\" laten maken maar je wilt wel de data die erop stond hebben?\r\n\r\nVermoedelijk staat naast die verwisselbare opslag gewoon een balk?\r\nMaak eens een screenshot ervan en zet die als jpeg via TinyPics hier neer.\r\n\r\nDenkelijk hoeft er alleen een partitie te worden gemaakt want als hij leeg is kun je hem niet formateren alvorens dat is gebeurt en krijg je uiteraard ook geen stationsletter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 falstring: ja: ik heb die dingen uitgeprobeerd op 2 computers en nee, de HD\'s waren niet aangesloten tijdens de brand (want dat was het.) Zowel computers als HD\'s hadden \'alleen\' roetschade, zien er nu weer als nieuw uit, de computers werken naar behoren, maar de HD\'s en ook de externe DVDbrander werken echter niet meer. Die laatste vind ik niet belangrijk, die is vervangbaar, maar de data niet. \n\nIk heb Recuva geprobeerd, maar zoals te verwachten viel krijg ik voor schijf H de melding: \"apparaat (H) is niet klaar\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Ik geef het maar op, de schijf is ook leeg gemaakt en zonder ingedeeld te zijn kan geen één free progje erop.\r\n\r\nZoek hiermee de partitie en herstel die en na een reboot laten zoeken naar bestanden, gebruiksaanwijzingen staan onderin de site.\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk[/url]\r\n\r\nSnap er ook geen ruk van, dan weer geen schijfletter en dan weer wel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Het schoonmaak bedrijf, zal de data niet gewist hebben neem ik aan. Maar als ze ze erg vochtig hebben gereinigd?\n\nVerder:\nUitbouwen en aan je pc hangen kan en soms werkt het, vooral als de sata naar usb controller beschadigd zou kunnen zijn.\n\nAls de data zo belangrijk is, zou ik stoppen met eigen pogingen en een recover bedrijf bellen. Nagenoeg zeker moet de schijf die (al dan niet) met letter soms te zien is in Windows met Easeus gerecoverd kunnen worden.\n\nTrouwens hier leren we van, dat met roet bevuilde schijven, beter niet aan een reinigings bedrijf kunnen worden afgestaan. \n\nOverigens, met formatteren en/of initialiseren kan je alleen nog meer data kwijt raken, dus dat zou ik even niet doen, als het al zou kunnen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Lange Pier, excuus voor mijn onduidelijkheid. Als ik via Start zoek bij \'Computer\' komt daar station H te staan, maar als ik via schijfbeheer zoek komt er géén station H tevoorschijn, wel \"schijf 1\". Ik heb een schermafdruk ervan gemaakt, maar de upload via TiniPics (doe ik voor het eerst) wil nog niet lukken. \nIk snap trouwens ook wel dat je het opgeeft, ben al blij met de reeds gegeven EHBO. Dus bedankt enniewee.\n\nNiekie, ook bedankt. Ik ga op zoek naar een recovery-bedrijf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2012 Ik zou je aan willen raden om contact op te nemen met Kroll on Track in Hoofddorp die kunnen alles redden voor je. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen