Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Delen Geplaatst: 27 november 2012 Hallo,\r\nIk heb een macro van een andere computer in Excel geïmporteerd.\r\nAls ik Excel afsluit is de macro weer weg.\r\nHoe moet ik deze macro opslaan?\r\n\r\nPjotter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 File opslaan als xlsm. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 Welke excel-versie?\nHoe en waar importeer je de macro? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 [QUOTE=stroke33;627431]File opslaan als xlsm.[/QUOTE]\r\n\r\nHuisregels\r\n\r\nHandtekeningen:\r\n\r\nGebruik deze alleen voor een groet, een mooie dichtregel of lijfspreuk. Dit alles in gewone kleine letters zonder codes om \'m te benadrukken! etc etc.\r\n.................\r\n\r\nVind je handtekening wel een beetje overdreven.:):o Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 [QUOTE=Desperado;627451]Huisregels\r\n\r\n\r\nVind je handtekening wel een beetje overdreven.:):o[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nIk ook! Maar als je ziet hoeveel, aan fysiek vuil gerelateerde PC problemen er voorbij komen, dan is het vind ik zelf, wel begrijpelijk.;)\r\nEn om dit dan steeds weer apart kenbaar te maken.:cry: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Off Topic\r\n\r\nMaar in dit topic heeft je handtekening weinig toegevoegde waarde .;)\r\n\r\nDus overbodig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2012 Weet ik, het zou dan ook onder hardware op een vaste plaats moeten staan, ik zal het met modje overleggen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2012 Hallo,\r\nik exporteer en importeer in Excel 2003\r\nik open VBE met Alt + F11\r\ndan click ik file importeren.\r\nDe macro werkt dan met CNTR Q (net als in de andere computer).\r\nMaar hoe dan opslaan??\r\n\r\nPjotter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Sla het document op als Excel-werkmap met macro\'s (.xlsm) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Als je dan het document opslaat zit de macro er gewoon in.\nOf bedoel je dat niet? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Ik wil de macro in de computer opslaan (oproepen met CNTR+Q) omdat ik de gegevens van een extern programma krijg, die in Excel worden ingelezen.\n\nPjotter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Wat ik al zei.\nAls je het document opslaat nadat je die macro hebt geïmporteerd, zit de macro in het document. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Wat bedoel je met [QUOTE=pjotter;628000]Ik wil de macro in de computer opslaan [/QUOTE]\r\nIn de computer sla je niets op. \r\nBedoel je in Excel? Want dan zou het antwoord van Edmoor moeten werken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Je kunt hem wel opslaan maar als je hem daarna dan uit Excel verwijderd werkt hij uiteraard ook niet meer omdat hij er niet meer is.\nEen macro werkt altijd vanuit het document.\n\nAls je het vervelend vind om in ieder nieuw document die macro te moeten importeren zou je kunnen overwegen er een Excel invoegtoepassing van te maken.\nDeze wordt dan eenmalig aan Excel toegevoegd waarna het altijd beschikbaar is, dus in ieder bestaand en nieuw document. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Je kunt er toch voor kiezen om de macro op te slaan in het Excel-bestand of in het persoonlijke werkblad (?), standaard is dit echter verborgen. Dan is het beschikbaar in elk Excel-bestand wat op die pc in Excel wordt geopend. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2012 Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.\nNiet aan gedacht omdat ik dat nog nooit heb gebruikt.\nHoe ging dat ook alweer? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 [QUOTE=Edmoor;628020]Je kunt hem wel opslaan maar als je hem daarna dan uit Excel verwijderd werkt hij uiteraard ook niet meer omdat hij er niet meer is.\r\nEen macro werkt altijd vanuit het document.\r\n\r\nAls je het vervelend vind om in ieder nieuw document die macro te moeten importeren zou je kunnen overwegen er een Excel invoegtoepassing van te maken.\r\nDeze wordt dan eenmalig aan Excel toegevoegd waarna het altijd beschikbaar is, dus in ieder bestaand en nieuw document.[/QUOTE]\r\n\r\nDit is wat ik bedoel. Zo werkt het ook op mijn andere computer. Als ik de macro importeer, Hoe sla ik deze dan op als invoegtoepassing?\r\nPjotter Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 Voor Office 2003 staat dat hier uitgebreid beschreven:\n[url]http://www.cpearson.com/excel/createaddin.aspx[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 Macro opslaan als invoegtoepassing via de Office-knop bestand, kies Opslaan als kies, hier een naam;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 [QUOTE=Edmoor;628037]Dat is inderdaad ook een mogelijkheid.\nNiet aan gedacht omdat ik dat nog nooit heb gebruikt.\nHoe ging dat ook alweer?[/QUOTE]\n\nOp [url]http://www.gratiscursus.be/excel_cursus/excelles19c.htm[/url] laten ze het zien voor \'oude\' Excelversies. Kan zo snel niet vinden hoe het gaat in 2007 / 2010.\n\nedit: toch wat gevonden: [url]http://office.microsoft.com/nl-nl/excel-help/alle-macro-s-in-een-werkmap-maken-en-opslaan-HA102174076.aspx[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen