Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Delen Geplaatst: 27 november 2012 Bij het opstarten van mijn Acer Aspire 9300 licht de startknop op en slaat de fan aan, maar het beeldscherm blijft zwart. Geprobeerd om de startknop enkele seconden ingedrukt te houden en daarna opnieuw op te starten, batterij er uit gehaald en op een extern beeldscherm aangesloten maar dit alles zonder resultaat...\r\n\r\nIemand suggesties wat te proberen om hem opnieuw aan de praat te krijgen?\r\n\r\nAlvast dank voor de reacties.\r\n\r\nGr. Martin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2012 Druk bij het opstarten veelvuldig op F8 om te zien of je in het keuzescherm veilige modes komt, zo ja dan systeem herstel naar een eerdere datum toen de computer nog normaal opstartte. Als dit niet mogelijk is dan is waarschijnlijk je Harde schijf zover stuk dat je die moet vervangen.\nEventueel kun je nog een zelf startende [URL=\"http://www.ubuntu.com/download/desktop\"]UBUBTU DVD[/URL] schijf maken om je zien of de computer hiermee wel opstart.\n\nEr bestaan ook andere [URL=\"http://www.zdnet.nl/downloads/122023/systemrescuecd-1-6-3/\"]herstelschijven[/URL] bijvoorbeeld deze.\n\nOok kan natuurlijk het scherm stuk zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 [QUOTE=stroke33;627409]Druk bij het opstarten veelvuldig op F8 om te zien of je in het keuzescherm veilige modes komt, zo ja dan systeem herstel naar een eerdere datum toen de computer nog normaal opstartte. Als dit niet mogelijk is dan is waarschijnlijk je Harde schijf zover stuk dat je die moet vervangen.\r\nEventueel kun je nog een zelf startende [URL=\"http://www.ubuntu.com/download/desktop\"]UBUBTU DVD[/URL] schijf maken om je zien of de computer hiermee wel opstart.\r\n\r\nEr bestaan ook andere [URL=\"http://www.zdnet.nl/downloads/122023/systemrescuecd-1-6-3/\"]herstelschijven[/URL] bijvoorbeeld deze.\r\n\r\nOok kan natuurlijk het scherm stuk zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nDank voor je reactie Stroke. De veilige modus is niet te bereiken en het opstarten met een veilige schijf geeft geen resultaat.\r\n\r\nDe mogelijkheid dat het scherm stuk is sluit ik uit, want het aansluiten op een extern scherm levert geen verschil op.\r\n\r\nGr. Martin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2012 Wat je eerst nog kunt proberen is de na het aanzetten de powerknop indrukken tot je een klik hoort, de Laptop zou dan weer kunnen werken.\n\nMaar ik denk dat de Laptop veel te warm is geworden over lange tijd, wat wel kan gezien de leeftijd van de Laptop.\nMaak alles zoveel mogelijk schoon met een stofzuiger en een langharige kwast, haal hem van stroom en verwijder de accu laat de Laptop 24 uur zo staan na het schoonmaken dus zonder stroom en accu.\nMaar wat ook zou kunnen is dat er onderdelen zijn uitgebrand of geëxplodeerd zoals condensatoren (elco\'s), ook kan de voeding aansluiting zijn uitgebrand, probeer met een tandenstoker of je het middelste pinnetje kunt bewegen, zo ja dan is deze losgebrand van het moederbord.\n\nMaar maak hem in elk geval eerst fysiek schoon. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2012 Brandt het oplaad lampje voor de accu nog wel? \nZo ja dan is de voeding het probleem niet.\nAls een extern scherm ook geen beeld geeft, ligt het probleem bij de videochip of het moederbord. Viedeochip zit op het moederbord gebakken ( NVIDIA® GeForce® Go 6100 integrated graphics with up to 128 MB of shared system memory) dus dan is het vaak exit laptop. \nEen nieuw moederbord gaat rond de 250 euro kosten.\n\nEen truck die weleens (tijdelijk) wil werken is de bios batterij eruit lichten een paar minuutjes, maar daarvoor moet het ding wel helemaal uit elkaar. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2012 Dank voor de reacties. Denk niet dat de voeding of het scherm het probleem zijn, maar als ik lees over het verwijderen van de bios batterij is het denk ik toch tijd voor een prof ;)\r\n\r\nGr. Martin Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2012 Een prof voor een laptop op leeftijd gaat weinig zin hebben. (kosten/baten) Wat ook wel gedaan wordt bij een weigerende videochip is het ding tijdelijk heel heet maken. Ik heb filmpjes gezien van Moederbordjes die gewoon een aantal minuten in een over van 200 graden werden gelegd. Zelf heb ik er 1 keer 1 weer (tijdelijk) opgang gekregen door de videochip met een föhn zo heet mogelijk te maken. Maar ook dit werkte maar een paar maanden. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2012 Natuurlijk het moederbord wel demonteren . Want de omhuizing is niet blij met 200 graden .\r\nAccu en moederbord batterij al helemaal niet. :o Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2012 [QUOTE=Niekie30;628146]Als een extern scherm ook geen beeld geeft, ligt het probleem bij de videochip of het moederbord. Viedeochip zit op het moederbord gebakken ( NVIDIA® GeForce® Go 6100 integrated graphics with up to 128 MB of shared system memory) dus dan is het vaak exit laptop. \r\nEen nieuw moederbord gaat rond de 250 euro kosten.[/QUOTE]\r\n\r\nSpot on: moederbord overleden, reparatie niet lonend. Gelukkig wel mijn bestanden kunnen redden.\r\n\r\nNieuwe laptop besteld via Coolblue, is nu onderweg. Dank voor de hulp!\r\n\r\nGr. Martin Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen