Ga naar inhoud

Snelheid daalt na plaatsen van AP

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk zit al een hele tijd te knoeien met mijn thuisnetwerkje.\r\nIk heb de volgende situatie.\r\n- Fritzbox Fon als ROUTER aan het internet\r\n- Lan poort van Fritzbox naar gigabit-switch\r\n- op deze switch zijn een NAS en 2 PC\'s aangesloten\r\n- er zijn ook 2 AccesPoints aangesloten op de switch (gelijkvloers + boven)\r\n\r\n\r\nOmdat er op één van de 2 AP\'s ook LAN poorten zijn, heb ik hieraan ook nog een laptop hangen.\r\nNu gaat deze verbinding erg traag via de LAN poort van het AP.\r\nIk heb hierop een testje gedaan en meette 60Mbit/s.\r\nWanneer ik dit AP ertussenuit doe (bypass), en de laptop dus rechtstreeks aansluit op de kabel waar het AP aanhangt dan kom ik op een snelheid van 550Mbit/s. Dus bijna 10x sneller. Iemand een idee hoe dit komt?\r\nHet AP heeft gigabit poorten. En heb het ook al met een andere AP (router die als AP werkt) geprobeerd, met hetzelfde resultaat.
Link naar reactie
Alvast bedankt voor jullie reactie.\r\nIk heb een router van Belkin f6d4230-4 v3 die ingesteld staat als AP.\r\nIk heb het ook al geprobeerd met een Buffalo wzr-hp-450 h. Deze had ik hiervoor speciaal gekocht omdat die Gigabit LAN poorten heeft. Maar blijkbaar helpt dit niet. \r\nHet lijkt me toch niet normaal dat wanneer je de router instelt als AP dat de snelheid op de LAN poorten daalt.\r\nDe kabels zijn OK. Heb deze ook al allemaal verwisselt. En wanneer ik het AP bypass, dan gaat het over dezelfde kabel.
Link naar reactie
[QUOTE]- Fritzbox Fon als ROUTER aan het interne[/QUOTE]\n[QUOTE]Ik heb een router van Belkin f6d4230-4 v3[/QUOTE]\n\nHoe zit dat netwerk nou in elkaar? \nAls een router, achter een router hangt, zal dhcp bij 1 van de 2 uit moeten. Ik heb geen idee of dat gebeurt, als je er een AP van maakt, maar zit er in de Belking nergens een \"bridge\" optie? \n\nNiek
Link naar reactie
Ja, idd. Het is als een router met 2 routers achter die zijn ingesteld als AP.\r\nOp beide AP staat DHCP uit. Op de eerste router staat DHCP uiteraard aan. \r\nHet Ip van de eerste router is 192.168.1.1\r\nIP van AP1 is 192.168.1.200\r\nIP van AP1 is 192.168.1.250\r\n\r\nDHCP deelt adressen uit van 192.168.1.101 tot 192.168.1.199\r\nIk nog 2 NASsen die IP hebben van 192.168.1.10 en 192.168.1.20\r\nPrinter 192.168.1.100\r\n\r\nZou dus toch moeten werken? Alhoewel de printer nogal eens zijn verbinding kwijt is.... na opnieuw instellen doet ie t weer een tijdje.\r\n\r\nNog een raar voorvalletje: wanneer ik op de eerste router het startIP van de DHCP server verhoog van 192.168.1.101 naar 192.168.1.110 en herstart mijn router, dan zouden alle IP adressen van mijn apparaten toch onmiddelijk moeten veranderen? Niet?\r\nOf heeft dit met de lease te maken? Want de apparaten die al een IP van bv192.168.1.104 hadden, die blijven deze IP behouden, zelfs na restart van de router en AP\'s.
Link naar reactie
[QUOTE]Ik vraag geen hulp als t hier al te lezen valt..[/QUOTE]\n\nJa maar.. als je niet begint met je netwerk goed te omschrijven, kunnen de echte deskundigen (sjouwer en Black Tiger) je mogelijk ook niet helpen.\n\nIk bedoel. Er komt in post 5 plotseling een extra router uit de lucht vallen. De instelling van dat ding kan wel degelijk te maken hebben met het probleem wat optreedt. \n\nNiek
Link naar reactie
Ja, dat was geen extra router in het netwerk. Ik heb gewoon één van de twee routers (die als AP staan ingesteld) vervangen door een andere router (die eveneens als AP diende). Ook hiermee had ik hetzelfde resultaat.\r\n\r\nMaar ik denk dat ik nu het probleem heb gevonden.\r\nHeb al mijn verbindingen eens met contact60 spray ingespoten. Er zat blijkbaar een slecht contact op een kabel.\r\nEn ik vermoed dat de Gigabit router, waaraan het AP hangt dan automatisch voor die lijn, de snelheid naar beneden zet zodat alle data doorkan. Aangezien hierop dan het AP hangt -en dus ook mijn laptop- zal ook deze snelheid dalen.\r\nIk hoop dat iemand mijn theorie hierrond kan bevestigen...
Link naar reactie
ook voor mij kwam die uit eeen onverwachte hoek, en ik heb toch wel vaak te maken met ip camera\'s die buiten hangen en netwerken in redelijk vuile hallen, oftewel niet de meest ideale plaatsen voor data. zijn die contacten soms nat geweest? dan is het misschien wel raadzaam om nieuwe kabel te gaan gebruiken. en ja, een slecht contact trekt wel degelijk de snelheid naar beneden. ik werk met een meter die precies de waarden aangeeft van kabels, die stuurt in een paar seconden 20.000 verschillende meetsignalen door zo\'n kabeltje en dan kan je precies zien wat de veschillende waarden zijn, signalen maar ook echo\'s die terugkomen.hiermee kan ik op een kabel van 90 meter bijvoorbeeld precies zien op welke afstand er een knik in de kabel zit.een knik beïnvloed de snelheid ook. ook breuken zie ik op die manier.\nals een router of pc een kabel met slechte waarden aangesloten krijgt kan de apparatuur hier niet de snelheid op halen, net zoals op de kabel die niek beschreef.
Link naar reactie
Ja Sjouwer, nu heb ik ik voor en na het AP dezelfde snelheid. Dit probleem lijkt nu van de baan te zijn.\r\nNu heb ik ook eens de snelheid gemeten van het draadloze gedeelte. Hier kom ik op 36 Mbps uit.\r\nIs niet een beetje weinig voor een N-verbinding? Aangezien mijn laptop op 2m van het AP staat(beneden)?\r\nOok bij het andere AP (boven) meet ik ook maar 40Mbps.(ook op 2m afstand gemeten)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...