Ga naar inhoud

Ledengedeelte opzetten

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nMomenteel ben ik voor de plaatselijke verenigingen de mogelijkheden om een ledengedeelte op te zetten aan het bestuderen. Aangezien ik nog nergens op het internet zo\'n concreet systeem heb gevonden in PHP/MySQL lijkt het erop dat dit nog zelf ontwikkeld moet worden. Ik heb een heel klein beetje verstand van programmeren en heb al enige tutorials doorgenomen maar nog niet dusdanig het niveau om in mijn eentje het een en ander op te zetten. Wellicht hebben andere Helpmij leden al eens zo\'n systeem gemaakt of enige componenten daarvan zodat we wellicht samen een werkend systeem kunnen creëren.\r\n\r\nDe bedoeling is om een ledengedeelte te maken waarop de leden kunnen inloggen met de door mij verstrekte gebruikersnaam en wachtwoord (dit is niet zelf aan te passen) en in dit ledengedeelte hun gegevens kunnen inzien (niet aanpassen!) de contributie specificaties kunnen opvragen (recente contributie tabel op basis van de waarden in de MySQL database lijkt het me handigst) maar ook waar men hun contributie factuur per trimester kunnen inzien (elk trimster een PDF bestand) door bijvoorbeeld onder een kopje \"Facturen contributie\" de volgende linkjes te zetten 2012-1 Piet-Jan Achternaam / 2012-1 Piet-Jan Achternaam / etc voor zover in het systeem zijn gezet. Daarnaast een kopje bijvoorbeeld \"Extra kosten (boetes/inschrijfgelden)\" met ook diverse linkjes in PDF formaat.\r\n\r\nDe penningmeester moet in een simpel systeem achter de schermen de contributie tabel gemakkelijk kunnen aanpassen maar ook de facturen en extra kosten PDF bestanden uploaden bij de betreffende leden (bijvoorbeeld een vak omschrijving zoals Trimester 1 met een invoer/selecteer blad waar de penningmeester de betreffende PDF kan selecteren vanaf zijn computer en daarnaast zal de penningmeester onder zowel \"Facturen contributie\" als bijvoorbeeld \"Extra kosten\" meerdere omschrijvingen kunnen aanmaken met te uploaden bijlagen naar wens). Heeft iemand ervaring met het opzetten van zo\'n systeem en/of kan iemand mij hierbij helpen?\r\n\r\nGr. Rick
Link naar reactie
[QUOTE=KupCom;627229]Helpmij leden[/QUOTE]\r\nDus wij zijn niet de eerste keus :(\r\n\r\nIs het systeem alleen bedoeld om inzicht te geven in contributies en dergelijke? In dat geval moet je je misschien eerst afvragen wat de meerwaarde daarvan is. Je gaat je een hoop werk doen voor iets wat waarschijnlijk minder dan een kwart van de leden gaat gebruiken. De meeste zien op hun bankrekening wel wat ze wel en niet betaald hebben.
Link naar reactie
Hou in dat geval ook even rekening met de Wet op de Privacy. Dat zijn namelijk het soort gegevens wat je als vereniging niet zomaar online mag opslaan.\r\nZeker niet als je zelf ook een gebruikersnaam gaat invoeren die de achternaam van het lid bevat en die niet te wijzigen is. Daar bestaat wetgeving over.\r\nOf je moet in het lidmaatschapsbewijs daar een clausule over hebben (die leden getekend hebben) waarbij vermeld staat dat gegevens hun gegevens gebruikt mogen worden.\r\nVeel clubs houden daar helemaal geen rekening mee.\r\nUiteraard is een goede beveiliging dan ook van toepassing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...