Ga naar inhoud

Nwe instal W10 kan C schijf niet vinden?


johan3h

Aanbevolen berichten

Ik loop tegen het navolgende probleem aan bij het vers installeren van W10 op mijn Samsung SSD 850 EVO. In het BIOS wordt netjes de schijf herkent. Evenals de CD/DVD speler. Via F12 naar het bootmenu. Ook daar staat de SSD schijf maar die is leeg, dus je geeft aan dat er geboot moet worden van de W10 CD rom. Lukt allemaal prima. Duurt wat lang maar dan gaat het bekende proces zijn gang. Vraagt of er hersteld moet worden of dat er geïnstalleerd moet worden. Doe maar installeren. Vraagt om de productcode en krijgt die ook. Maar dan: Waar wilt u W10 installeren is de vraag. Normaal vind je dan C:. Nu helemaal niets, nakkes, blanco. En er wordt aangegeven "Er zijn geen stations gevonden. Klik op stuurprogramma laden als u een stuurprogramma voor opslag wilt downloaden." Als je dan gaat zoeken (bladeren) staat de C schijf (de SSD dus) er netjes bij alleen is hij leeg. Verder is er nergens een stuurprogramma te vinden voor de SSD 850 EVO. Weet iemand wat hier aan de hand is en...... wat de oplossing kan zijn. Ik heb de SATA kabels al in een andere poort. Andere harde schijf (die toevallig ook leeg is) er aan gehangen. Helaas allemaal met hetzelfde resultaat. W10 vind niets om op te installeren.
Link naar reactie
Probeer allereerst of je een stuurprogramma kan vinden voor de SSD. Het kan zijn dat Windows dat nodig heeft om te kunnen schrijven naar de schijf, terwijl dit voor lezen niet nodig is. Zet 'm op een USB-stick, of een ander medium, en probeer het opnieuw. Heb je de installatie-DVD gekocht, of gedownload en vervolgens zelf gebrand? In het eerste geval: ga terug naar de winkel, en gebruik je garantie om een nieuwe DVD te krijgen. In het tweede geval: controleer eerst of de gedownloade installatiebestanden niet beschadigd zijn. Als dit wel zo is, download ze dan opnieuw. Check ook of de DVD niet beschadigd is, en brand bij beschadigingen of twijfel een nieuwe. Als je er niet uitkomt, laat het ff weten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...