Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Delen Geplaatst: 19 november 2012 hoi, zins een paar dagen heb ik de Hp Envy vd7 laptop.\r\nis geleverd met Win8.\r\nvind ik maar helemaal niks, dus wil terug naar Win7 versie.\r\nnu weet ik alleen niet hoe ik het boot menu moet hebben staan,om te zorgen dat de cd/dvd player als 1e opstart.:confused::confused:zodat ik van cd/dvd kan opstarten.\r\nheb ff 2 jpg er bij gedaan ter verduidelijking.\r\nhoop dat iemand het goede antwoord heeft, wil me laptop niet meteen om zeep helpen :rolleyes: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 De DVD Drive moet als nr 1 [ first boot staan ]\r\n\r\nKijk wel eerst of je machine geschikt is voor W7\r\n\r\nMaar over 2 weken heb je mischien spijt , dus denk er even goed over na . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Bij de legacy bootorder dat ding als eerste zetten of via de uefi booten.\r\n\r\nJe kunt ook gewoon aan W8 gaan wennen, zijn best wel voordelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Druk tijdens het opstarten op F7, kies je DVD-drive en gaan! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Bij mij zit de Bios Boot Selector achter F8 en een andere pc op F11 en nog een andere op F2, tis maar welk merk bios erop zit. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Mee eens LP en bij die HP zou het F10 moeten zijn.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 [QUOTE=Niekie30;626744]Mee eens LP en bij die HP zoe het F10 moeten zijn.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nis idd F10 bij de Hp\r\nin het boot menu komen, is geen probleem.\r\nwil gewoon eerst van cd/dvd kunnen opstarten, \r\nen daar van moet ik de instellingen weten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Dat moet je in het Bootmenu kunnen instellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 [QUOTE=Desperado;626752]Dat moet je in het Bootmenu kunnen instellen.[/QUOTE]\r\n\r\nheb het ook geprobeerd via het uefi booten,\r\nwerkt ook niet...\r\nwil gewoon niet opstarten zoals ik wil... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Je plaatst de dvd van W7 in de dvd speler. Start op en gaat naar het bios.\nVolgens mij kan je in het UEFI op F8 persen, om een simpel bootmenu te krijgen, maar dat is bij mijn Asus moederbord zo, dus dat kan bij die HP anders zijn.\nMaar waarom helemaal naar het UEFI toe?\nAls je gewoon F10 herhaaldelijk indrukt bij het opstarten, krijg je een simpel menu, waar je met de pijltjes toets doorheen kunt wandelen en met ENTER besluiten, dat je vanaf dvd wilt opstarten.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 [QUOTE=Niekie30;626759]Je plaatst de dvd van W7 in de dvd speler. Start op en gaat naar het bios.\r\nVolgens mij kan je in het UEFI op F8 persen, om een simpel bootmenu te krijgen, maar dat is bij mijn Asus moederbord zo, dus dat kan bij die HP anders zijn.\r\nMaar waarom helemaal naar het UEFI toe?\r\nAls je gewoon F10 herhaaldelijk indrukt bij het opstarten, krijg je een simpel menu, waar je met de pijltjes toets doorheen kunt wandelen en met ENTER besluiten, dat je vanaf dvd wilt opstarten.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nals je de jpg had gezien, die ik erbij heb gedaan zie je dat ik ik het bootmeneu kan komen.\r\nalleen is de vraag, welke instellingen*-), dat wil ik weten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 Misschien niet handiger om gewoon een partitie w7 en een partitie w8 te doen? misschien dat je anders spijt krijgt.. zoals desperado al zegt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 [QUOTE=wadgeest;626784]als je de jpg had gezien, die ik erbij heb gedaan zie je dat ik ik het bootmeneu kan komen.\r\nalleen is de vraag, welke instellingen*-), dat wil ik weten[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb die jpg\'s (het waren er 2) bekeken. Maar ik kap hier even mee. Er staat nu een keer of 4 hoe je instellingen moeten staan, of hoe je het nog simpeler op kunt lossen.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 Gewoon de DVD plaatsen kan toch ook . dan krijg je vanzelf de vraag wat je van plan bent. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 [QUOTE=Desperado;626798]Gewoon de DVD plaatsen kan toch ook . dan krijg je vanzelf de vraag wat je van plan bent.[/QUOTE]\r\nnee, dat is het juist\r\nreageert nergens op...:(\r\nhoe ik ook de instellingen verander...:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 1e) Maak wel eerst de Hp Recovery DVD.\r\n\r\n2e) Start de Computer opnieuw op.\r\n3e) Houd esc ingedrukt terwijl de computer opstart en druk daarna op F9 voor de opstartopties.\r\n4e) Selecteer de optische schijf of de USB - flashdrive waar je van op wil starten.\r\n5e) Volg de instructies op het scherm.\r\n\r\nWindows 7 drivers voor deze klapkoffer zul je op de Hp site niet vinden ,dus zoek deze wel eerst even op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2012 tropic kan gesloten worden\r\nis op gelost Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen