Ga naar inhoud

Windows Verkenner

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn Windows verkenner werkt niet meer.\r\nIk werk met Vista Basic, eerder als ik een cd, een fototoestel of USB stick plaatste werd het apparaat herkent en kwam de verkenner met de vraag wat ik wilde, nu wordt het apparaat wel herkent maar verder gebeurt er niets. In \"deze Computer\" kan ik het apparaat wel openen en lezen maar het gaat niet meer automatisch. Welke instelling staat er verkeerd.
Link naar reactie
Hier ben je een keer bezig geweest met de autorun van een usb stick. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69421[/url]\nIn datzelfde topic wordt een link gegeven hoe je de autrun functie in Windows kan in en uitschakelen.\nHier nog een keer die link: [url]http://www.ehow.com/how_5147384_enable-autoplay.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;626475]Hier ben je een keer bezig geweest met de autorun van een usb stick. [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69421[/url]\r\nIn datzelfde topic wordt een link gegeven hoe je de autrun functie in Windows kan in en uitschakelen.\r\nHier nog een keer die link: [url]http://www.ehow.com/how_5147384_enable-autoplay.html[/url]\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Niek30, ben alles nog weer een keer doorgelopen maar krijg geen verkenner in beeld, ook niet in deze Computer. Ik denk dat het ergens in het register is uitgeschakeld maar ik zou niet weten waar ik dat controleren.
Link naar reactie
[QUOTE=lampie;626492]Beste Niek30, ben alles nog weer een keer doorgelopen maar krijg geen verkenner in beeld, ook niet in deze Computer. Ik denk dat het ergens in het register is uitgeschakeld maar ik zou niet weten waar ik dat controleren.[/QUOTE]\r\nWat ik dus bedoel met in deze Computer = Dubbelklik op \"Deze Computer\", klik met de rechtermuisknop op de schijf die u wilt afspelen en klik op \'Eigenschappen\'. Klik op de \"Autoplay\" tabblad = ik zie nergens een \"Autoplay\" tabblad
Link naar reactie
Ik stel hier maar nogmaals de vraag en ben ook al in het register beziggeweest, maar ik kom niet verder, wie o wie helpt mij ?\r\nMijn autoplay werkt niet meer.\r\nIk werk met Vista Basic, eerder als ik een cd, een fototoestel of USB stick plaatste werd het apparaat herkent en kwam er een pop-up venster met de vraag wat ik wilde of u het menu automatisch wilt laten uitvoeren , nu wordt het apparaat wel herkent maar verder gebeurt er niets. In \"deze Computer\" kan ik het apparaat wel openen en lezen maar het gaat niet meer automatisch. Welke instelling staat er verkeerd.
Link naar reactie
Dan heb je waarschijnlijk ooit een keer geklikt op \'Geen actie ondernemen\' en daarbij ook nog eens een vinkje gezet voor \"Deze keuze onthouden\" of zoiets.\r\n\r\nDat is in principe makkelijk weer terug te draaien:\r\nKlik op Start en klik dan op Standaardprogramma\'s (staat in de rechter kolom)\r\nKlik op \'Instellingen voor automatisch afspelen wijzigen\'\r\nNu krijg je een lijst met Media (en misschien ook Apparaten, wanneer jij regelmatig een fototoestel via een USB-kabel aansluit)\r\nBovenaan zet jij eerst een [U]vinkje[/U] voor \'Automatisch afspelen voor alle media en apparaten gebruiken\'\r\nDaarna kun je voor de diverse Media (en apparaten) de juiste optie selecteren, namelijk \'Vraag mij dit elke keer\'. Want dat wil jij immers?\r\nUitgaande van jouw wens zou ik de optie \'Vraag mij dit elke keer\' selecteren voor:\r\naudio-cd met extra inhoud\r\nDvd-film met extra inhoud\r\nSoftware en spellen\r\nAfbeeldingen\r\nvideobestanden\r\naudiobestanden\r\nschijf met gemengde inhoud\r\n(eventueel ook bij alle apparaten, als die er bij staan)\r\n\r\nKlik ten slotte op de knop Opslaan\r\nEen volgende keer dat jij een USB-stick of fototoestel aansluit, zal jou gevraagd worden: \"Wat wilt u doen?\"
Link naar reactie
Wat gebeurt er als je tijdens het inleggen van een disk [I]shift[/I] ingedrukt houdt ?\n\n\nDit is trouwens voor Vista:\n\n[url=http://windows.microsoft.com/is-IS/windows-vista/Troubleshoot-AutoPlay-problems]\"To see the options every time you plug in a device or insert a disc, follow these steps:\nOpen AutoPlay by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Hardware and Sound, and then clicking AutoPlay.\n\nIn the list next to the device or type of disc, click [I]Ask me every time[/I].\"[/url]\n\n\nKijk of de service voor hardware detectie gestart is:\nIn de \'[I]Start - Zoeken[/I]\' box type je [I]services.msc[/I] en druk OK.\nGa in dat venster naar \"[I]Shell Hardware Detection[/I]\" en dubbelklik om het te openen. Kijk of het startup type op \'[I]Automatisch[/I]\' staat.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;626621]Wat gebeurt er als je tijdens het inleggen van een disk [I]shift[/I] ingedrukt houdt ?\r\n\r\n\r\nDit is trouwens voor Vista:\r\n\r\n[url=http://windows.microsoft.com/is-IS/windows-vista/Troubleshoot-AutoPlay-problems]\"To see the options every time you plug in a device or insert a disc, follow these steps:\r\nOpen AutoPlay by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, clicking Hardware and Sound, and then clicking AutoPlay.\r\n\r\nIn the list next to the device or type of disc, click [I]Ask me every time[/I].\"[/url]\r\n\r\n\r\nKijk of de service voor hardware detectie gestart is:\r\nIn de \'[I]Start - Zoeken[/I]\' box type je [I]services.msc[/I] en druk OK.\r\nGa in dat venster naar \"[I]Shell Hardware Detection[/I]\" en dubbelklik om het te openen. Kijk of het startup type op \'[I]Automatisch[/I]\' staat.[/QUOTE]\r\n\r\nOok als ik Shift ingedrukt hou gebeurt er niets.verder is de Shell Hardware Detection gestart en staat op automatisch.
Link naar reactie
Weet je met de register editor te werken (alleen even kijken) ?\n\nZoek:\nHKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explorer\n en / of\nHKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Policies\\Explorer\n\nKijk rechts onder die sleutel(s) naar de \'NoDriveTypeAutoRun\' ingang, en vertel welke waarde(s) er zijn, [I]als [/I]deze er zijn.\n\nKijk ook even of op de zelfde locatie er \'NoDriveAutoRun\' sleutels zijn.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...