Anoniem2 Geplaatst: 14 november 2012 Delen Geplaatst: 14 november 2012 Ik heb twee nieuwe ventilators gekocht voor mijn H100 koeler en ze verbonden met mijn moederbord CPU-FAN en CPU-OPT, het gaat om een Sabertooth z77 moederbord (geupdate naar de laatste bios).\nDe ventilators zijn Noctua NF-P12 120mm deze kunnen max 1450rpm toch geeft mijn moederbord aan dat de CPU-FAN rond de 2400rpm draait en de CPU-OPT op ongeveer de juiste 1450rpm.\n\nBijde hebben de zelfde voltages volgend de bios (7volt) ik kan het natuurlijk niet met het blote oog zien maar het lijkt erop dat hij inderdaad sneller draait hoe zou dit kunnen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 november 2012 Heb je de tool \" All suite II\" ook geïnstalleerd. \nDaar kan je je fanspeed perfect mee afregelen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 Ja dat is het programma dat ik heb gebruikt voor het aflezen van deze cijfers. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 Als je in dat programma \"autotuning\" kiest, regelt het alles voor je. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 De Sabertooth heeft een andere AI Suite II en deze komt niet met autotune. Ik vind vreemd ook Thermal Radar geeft geen controle op de CPU-Opt en wel op de CPU. Je zou zeggen dat hij deze dan automatisch dezelfde snelheden geeft maar dat doet hij dus niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2012 Ja dat kan kloppen. Ik heb ook een Asus bord maar met een K cpu. En met autotune, kan ik hem dan volautomatisch overklokken. (wat ik niet doe voorlopig).\nKan je kijken of de CPU Fan wel aangesloten zit op de aansluiting van de cpu fan op het moederbord en niet op een casefan aansluiting? \nJe zou ook kunnen gaan denken aan een aparte fan controler, maar dan werken de tools van Asus niet meer, m.b.t. fancontrole.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen