Ga naar inhoud

Geen verbinding op de Tweede draadloos

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloos Modem/Router van UPC (Thomson)in de meterkast.\r\nOP Deze Thomson staat mij TV, PC media center aangesloten. Draadloos staat een laptop plus\r\nOnze smartphones.Ook vanaf deze router gaat een kabel naar boven,hier heb ik switch van 8 port \r\naangesloten(Linksys SE2800)hier weer 3pc’s plus een netwerkprinter(Werkkamer).En hier heb ik een accespoint ook van Linksys aaangesloten voor 2pc’s in de kamer van kinderen.Op een pc werk de draadloos goed( met de ssid van Linksys ook met de ssid van Thomson)op die andere pc niks werk.\r\nMaar ik stond met mij smartfhone te switch tussen die 2 draadloos verbindingen ben ik achter gekomen dat ze allebei op dezelfde IP staat en die van Thomson staat op kanal 4 en die van Linksys staat op kanal 10.Hoe moet dit oplossen.Kan iemand mij helpen?
Link naar reactie
In een van de twee apparaten zul je de ip-instellingen moeten wijzigen.\n\nGeef in ieder geval beide apparaten een verschillend ip adres. Als ook beide DHCP is ingeschakeld geef ieder een verschillende DHCP-range.\n\nBijvoorbeeld:\n Thomson IP 192.168.1.1, DHCP 192.168.1.64-192.168.1.127\n Linksys IP 192.168.1.2, DHCP 192.168.1.128-192.168.1.191\n\nDaarmee zou het in ieder geval moeten gaan werken. Hoe in te stellen? Dat is voor ieder apparaat anders, raadpleeg de handleiding of zoek in de menu\'s.
Link naar reactie
In dit geval, gaat het om 1 router, daarachter 1 switch, waaraan een accespoint.\nVolgens mij hoef je niets te regelen met ip adressen toch?. Een switch deelt geen ip\'s uit en een accespoint is zo ingesteld, dat het gewoon achter die switch moet werken. En dat doet het ook, blijkt uit het verhaal.\n\nOm het switchen tussen netwerken te beperken, kan je iets proberen te regelen met het instellen, van een voorkeursnetwerk op de smartphone. \nVerder kan je beiden: zowel de Thomson, als het accespoint de zelfde SSID geven en dezelfde netwerksleutel. \n\nHoe is die ene pc aangesloten en waaraan, als er niks op werkt.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...