Ga naar inhoud

Tablet voor licht gebruik

Aanbevolen berichten

Beste mede-forummers.\r\nIk wil voor m\'n dochtertje een tablet aanschaffen. Het zal voornamelijk gebruikt voor simpele spelletjes, leren lezen, Dora filmpjes, dat soort dingen.\r\nIk kan een kindertablet aanschaffen zoals de Kurio, maar voor hetzelfde of zelfs nog iets minder geld heb ik een volwaardige tablet. Kortom, ik heb twee vragen....\r\n- Als ik een volwaardige tablet koop van 100 euro of minder, kan ik daarop instellen wat m\'n dochter wel of niet mag openen/spelen/browsen/etc? Bestaat daar Android software voor?\r\n- Zijn dit soort tablets geschikt voor het lichte gebruik en als eerste tablet ervaring voor een jong kind?\r\n\r\nBedankt alvast,\r\nSander.
Link naar reactie
Je zult je dochtertje één ding moeten leren, en dat is dat tablet\'s weinig tot niets kunnen hebben.\nEen Tablet is géén speelgoed voor kinderen onder de 15 deze kinderen zijn gewoon nog niet voorzichtig genoeg.\nOf een Tablet nu 700 euro kost of 100 als ze op de grond vallen dan zijn ze meestal stuk, maar ook het erop gaan liggen of zitten daar kunnen ze niet tegen.\nProbeer het maar uit in de winkel door met je vinger over de achterkant van zo\'n Tablet te gaan als deze aanstaat, dan zie je namelijk in het beeld je vinger vaag als een half maantje verschijnen en als je verschuift met je vinger dan zie je dat halve maantje over het beeld bewegen, zou je nu iets te hard drukken dan zie je een zwarte ster verschijnen en is je beeld dood.
Link naar reactie
Bij het uitzoeken van het tablet moet je gewoon een aantal zaken overwegen:\r\n- Kan de persoon al voorzichtig genoeg omgaan met het tablet (net zoals stroke33 aangeeft)\r\n- Wat wil je dat de persoon ermee kan doen ( alleen kinderapps of ook apps die niet leeftijdgebonden zijn)\r\n- En toch niet geheel onbelangrijk wat wil je maximaal uitgeven.\r\n\r\nHet op het tablet gaan zitten of laten vallen is meestal wel gedekt door je verzekering maar dan moet je ook niet maandelijks aankloppen met schade.\r\n\r\nAls je echt kijkt naar een normale tablet dan zou je eventueel ook kunnen kijken naar de Storio 2 van V-tech ( [URL=\"http://www.vtechnl.com/product.asp?strGroep=Storio%202&strID=245\"]http://www.vtechnl.com/product.asp?strGroep=Storio%202&strID=245[/URL] )\r\n\r\nEn als je echt snel een beslissing wil maken kijk vandaag 12-11-2012 even op IBood daar staat namelijk een tablet met goede specs voor een leuke prijs [URL=\"http://www.ibood.com/nl/nl/\"]http://www.ibood.com/nl/nl/[/URL]
Link naar reactie
Ik heb zelf twee zoontjes van 6 en van nog geen 2 die allebei dat geveeg en gesleep over tablet PC\'s heel leuk vinden. Die van 6 kan al prima overweg met zo\'n apparaat: Hij weet zelf al hoe hij apps uit de Google Play winkel kan installeren en laat \'m ook niet snel uit de handen vallen.\r\n\r\nDie van nog geen 2 die drukt natuurlijk overal op waarop te drukken valt en laat het apparaat ook wel eens uit de handen glippen. Hij krijgt dan ook alleen onze Qware PC Pro 3 van de Intertoys (ca. 100 euro) in handen, waar een siliconen beschermhoesje van 10 euro omheen zit. En die combinatie heeft al vele stuiters op de tegelvloer met glans overleefd.\r\n\r\nDus hierbij bestrijd ik de bewering dat (goedkope) tablets weinig tot niets kunnen hebben! Als je de tablet uit z\'n hoesje haalt en weer oppoetst, dan ziet ie er weer als nieuw uit, alsof er niets gebeurd is ... Let wel bij aanschaf goed op de bouwkwaliteit, zo heb ik ook eens een 7\" Cherry tablet van bij de Kruidvat in handen gehad: Mooi slank apparaat, maar die durf je echt niet te laten vallen (is ook geen siliconenhoesje voor te krijgen).\r\n\r\nUiteraard is het niet te zeggen hoe vaak je zo\'n apparaat op de grond kan laten stuiteren tot ie breekt, maar wij hebben die tablet van de Intertoys al sinds maart van dit jaar en hij valt elke bijna elke week wel op de vloer. Dus wat mij betreft zit het qua degelijkheid wel prima als je zo\'n PC Pro 3 bij de Intertoys haalt met siliconenhoesje.\r\n\r\nTenslotte nog een kanttekening bij de goedkopere tablets: Als deze na verloop van tijd volgestouwd zijn met 100+ apps, dan wordt het opstarten nogal traag omdat die apps om de haverklap aan je gaan vragen of je de beschikbare updates wilt installeren en reageert het apparaat erg traag en ook het updaten zelf gaat erg traag.\r\n\r\nGeen probleem als je zeer regelmatig de updates bijhoudt, maar als je de tablet een paar dagen laat liggen dan duurt het opstarten daarna wel een tijdje ... Met duurdere (lees: snellere, bijv. dual core) tablets gaat dat updaten veel en veel sneller en kun vaak ook nog tegelijkertijd updaten en apps benaderen.\r\n\r\nDus als je dochter al wat ouder is en bijv. al redelijk handig is met een laptop, dan zou je misschien kunnen overwegen het uitproberen met een goedkope tablet over te slaan en meteen een degelijke Google Nexus 7 te nemen, want het is een no-brainer dat kinderen het geweldig vinden om met een tablet PC te werken ... En voor grote mensen is het ook een leuk stukje speelgoed als de kinderen op bed liggen!
Link naar reactie
Ik heb zelf twee zoontjes van 6 en van nog geen 2 die allebei dat geveeg en gesleep over tablet PC\'s heel leuk vinden. Die van 6 kan al prima overweg met zo\'n apparaat: Hij weet zelf al hoe hij apps uit de Google Play winkel kan installeren en laat \'m ook niet snel uit de handen vallen.\r\n\r\nDie van nog geen 2 die drukt natuurlijk overal op waarop te drukken valt en laat het apparaat ook wel eens uit de handen glippen. Hij krijgt dan ook alleen onze Qware PC Pro 3 van de Intertoys (ca. 100 euro) in handen, waar een siliconen beschermhoesje van 10 euro omheen zit. En die combinatie heeft al vele stuiters op de tegelvloer met glans overleefd.\r\n\r\nDus hierbij bestrijd ik de bewering dat (goedkope) tablets weinig tot niets kunnen hebben! Als je de tablet uit z\'n hoesje haalt en weer oppoetst, dan ziet ie er weer als nieuw uit, alsof er niets gebeurd is ... Let wel bij aanschaf goed op de bouwkwaliteit, zo heb ik ook eens een 7\" Cherry tablet van bij de Kruidvat in handen gehad: Mooi slank apparaat, maar die durf je echt niet te laten vallen (is ook geen siliconenhoesje voor te krijgen).\r\n\r\nUiteraard is het niet te zeggen hoe vaak je zo\'n apparaat op de grond kan laten stuiteren tot ie breekt, maar wij hebben die tablet van de Intertoys al sinds maart van dit jaar en hij valt elke bijna elke week wel op de vloer. Dus wat mij betreft zit het qua degelijkheid wel prima als je zo\'n PC Pro 3 bij de Intertoys haalt met siliconenhoesje.\r\n\r\nTenslotte nog een kanttekening bij de goedkopere tablets: Als deze na verloop van tijd volgestouwd zijn met 100+ apps, dan wordt het opstarten nogal traag omdat die apps om de haverklap aan je gaan vragen of je de beschikbare updates wilt installeren en reageert het apparaat erg traag en ook het updaten zelf gaat erg traag.\r\n\r\nGeen probleem als je zeer regelmatig de updates bijhoudt, maar als je de tablet een paar dagen laat liggen dan duurt het opstarten daarna wel een tijdje ... Met duurdere (lees: snellere, bijv. dual core) tablets gaat dat updaten veel en veel sneller en kun vaak ook nog tegelijkertijd updaten en apps benaderen.\r\n\r\nDus als je dochter al wat ouder is en bijv. al redelijk handig is met een laptop, dan zou je misschien kunnen overwegen het uitproberen met een goedkope tablet over te slaan en meteen een degelijke Google Nexus 7 te nemen, want het is een no-brainer dat kinderen het geweldig vinden om met een tablet PC te werken ... En voor grote mensen is het ook een leuk stukje speelgoed als de kinderen op bed liggen!
Link naar reactie
Ik heb er zelf al een gehad van Intertoys een 7\" Qware PC Pro 3 van 99 euro en met het plaatsen van de beschermfolie sprong er ineens een ster in vanaf de onderkant,:confused: ik kreeg een nieuwe, wat dat betreft is Intertoys gewoon goed.:-D Ik durf er nu alleen geen folie meer op te plakken:(\r\n\r\nDe Asus tablet Transformer Tab TF300T is overigens ook goed wat betreft de body van aluminium stevig en je ziet daardoor niet je vingers op het scherm als je ze tegen de achterkant aandrukt;)
Link naar reactie
[QUOTE=Anacho;626306]En het voordeel bij peuters van 2 is dat deze nog niet zo groot zijn, dus vallen de tablets over het algemeen ook niet zo ver naar beneden[/QUOTE]Wel als ie in z\'n kinderstoeltje aan tafel zit ... :mrgreen:\r\n[QUOTE=stroke33;626308]Ik heb er zelf al een gehad van Intertoys een 7\" Qware PC Pro 3 van 99 euro en met het plaatsen van de beschermfolie sprong er ineens een ster in vanaf de onderkant[/QUOTE]Dat verbaast mij toch heel erg als je lijkt wat die Pro3 hier bij ons thuis te verduren heeft ... dat zou betekenen dat die tablets die hier onder de Qware PC Pro3 vlag bij de Intertoys verkocht worden van zeer wisselende kwaliteit kunnen zijn?
Link naar reactie
De 7\" Qware PC Pro3 die we nu nog hebben werkt uitstekend:D, van de 9,7\" Qware PC Pro3 hebben er 3 gehad en werkelijk na nummer 3 heb ik het geld terug gekregen zonder problemen, maar bij thuiskomst waren ze steeds stuk ofwel ze werkten gewoon niet of niet goed ook niet na de update van de firmware:confused:, als ze werken zijn het leuke dingen maar echt meer ook niet, ik kan er natuurlijk ook een van de maandag batch gehad hebben:mrgreen:;)
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...