Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Delen Geplaatst: 10 november 2012 ik moet binnenkort in de nieuwe woning van mn ouders de pc aansluiten op het internet. in woonkamer staat upc modem (met wifi). normaal gesproken zou je een kabel trekken van pc naar modem. Dat wordt hier door omstandigheden heel lastig. Vraag : op welke manier zou ik het gemakkelijkst de pc draadloos contact kunnen laten maken met het modem ? Ik ben geen super technicus, maar heb weleens iets gelezen via 2 kastjes via een stopcontact of een stick die in de pc moet om verbinding met modem te maken\r\n\r\nheeft iemand een tip, de afstand tussen pc in hobbykamer en plaats modem (daar waar de upc kabel binnen komt in de woonkamer) bedraagt circa 8 tot 10 meter\r\nalvast bedankt voor de tips Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Powerline adapters via het stopcontact\r\n[url]https://www.google.nl/#hl=nl&gs_nf=3&tok=KXc2-4YeLFEpSME_9RBm2w&cp=8&gs_id=1g&xhr=t&q=Powerline&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=Powerlin&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=2f9ba4c97f555985&bpcl=38093640&biw=1536&bih=718[/url]\r\n\r\nOf een Usb Stick . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ik vrees dat een USB stick (tenzij je een echte goede koopt met eigen antenne) geen 8 tot 10 meter (met wat muren/vloeren er tussen) gaat overbruggen. \nIn dit geval zou ik voor de Powerline adapters gaan.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 heren, alvast bedankt voor de tips. ik denk dat ik ga voor de powerline kastjes. betekent dit :\r\npowerlinekastje in stopcontact in de buurt van het modem en kabeltje van modem naar powerlinekastje + powerlinekastje in stopcontact bij PC en kabeltje van PC naar powerlinekastje ?\r\n\r\nMoet er ook nog iets geinstalleerd worden of is het plug en play ?\r\n\r\nalvast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Plug en Play ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen