Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Delen Geplaatst: 9 november 2012 beste luitjes,\r\n\r\nVoor ik windows 8 aanschaf wil ik toch wel een beetje de nieuwe mogelijkheden op een rijtje hebben daarom heb ik de windows 8 consumer preview gedownload en op een usb stick geplaatst.\r\n\r\neerst op mijn computer geinstaleerd en alles werkte geweldig maar omdat ik veel onderweg werk wilde ik hem op mijn laptop (asus k73sv) instaleren. ik een dubbel boot willen maken om te kijken wat ik prettig vind werken.\r\n\r\nechter krijg ik als ik mijn schijf moet instellen krijg ik de foutmelding:\r\n\r\nWe couldn\'t create a new partition or locate an existing one. For more information. see the Setup log files.\r\n\r\nop google worden meerdere mogelijkheden genoemd zoals een SD kaart in de kaart lezer of een Opdrachtpromt die je moet uitvoeren deze werken echter niet op mijn laptop.\r\nKunnen jullie mij helpen zodat ik kan beslissen of ik op windows 8 overstap of nog even lekker bij windows 7 blijf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 [QUOTE]We couldn\'t create a new partition or locate an existing one[/QUOTE]\n\nStart je wel op van de usb stick?\n\nHoe vol is je harde schijf?\n\n Als daar wel genoeg ruimte op is (ik dacht ruim 20 Gb nodig + 15 %) dan zou ik onder je huidige systeem toch even een schijfcontrole uitvoeren met HDTune bijvoorbeeld. \n[url]http://www.hdtune.com/[/url]\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 usb stick start normaal. werkt beide niet de schijf formateren maar ook normaal niet op een partitie van 25GB Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 [QUOTE=donvanx;626146]usb stick start normaal. werkt beide niet de schijf formateren maar ook normaal niet op een partitie van 25GB[/QUOTE]\r\n\r\nEn dat dan graag in het Nederlands. Ik begrijp uit deze \"telegramtekst\" dat je usb stick normaal werkt. Verder kan ik er niets van maken.\r\n\r\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 duidelijk andwoord op de vragen\r\n\r\n1. de usb stick start normaal, deze kan ik booten met een aanpassing in de bios.\r\n2. ik kan hem niet instaleren op een partitie van 225 gb en ik kan ook de schijf formateren met als resultaat de bovenstaande foutmelding Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 [QUOTE] en ik[B] kan ook de schijf formatteren[/B] met als resultaat de bovenstaande foutmelding[/QUOTE] Blijft twijfelachtig, of je dat ding nu wel of niet kan formatteren, maar je krijgt in elk geval een foutmelding. \n\nJe hebt het over een \" schijf\" formatteren en een partitie van 225 GB. Er zit nogal wat verschil tussen een partitie en een \"schijf\".\nIk ga er even vanuit dat je inderdaad een partitie bedoeld en dat je oude Windows nog wel werkt en ook opstart op de laptop, vanaf een andere partitie op die harde schijf.\nWelnu: Nogmaals: Controleer de gehele schijf met HDTune. Daarin kies je het 4e tabblad en doet een uitgebreide error scan. Kan een paar uur duren.\nAls je rode blokjes ziet is het einde harde schijf. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 zowel mijn hele schijf als de partitie kan ik formateren.\r\n\r\nik ga morgen de schijf scannen hopende op goed resultaat Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ik begrijp dat je een dualboot wilt maken met de gedownloade versie. Ik heb hetzelfde gehad en contact gehad met microsoft. Het blijkt dat je op de partitie eerst een windowsversie moet zetten en dan met hetgeen je gedownload hebt upgraden. Het is namelijk geen complete w8 versie maar een upgrade programma.\r\nPaloma Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 [QUOTE=Paloma45;626156]Ik begrijp dat je een dualboot wilt maken met de gedownloade versie. Ik heb hetzelfde gehad en contact gehad met microsoft. Het blijkt dat je op de partitie eerst een windowsversie moet zetten en dan met hetgeen je gedownload hebt upgraden. Het is namelijk geen complete w8 versie maar een upgrade programma.\r\nPaloma[/QUOTE]\r\n\r\nook upgrade nu geprobeerd maar deze werkt ook niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2012 Ja,ik weet niet of er een limiet is aan het upgraden???\r\nPaloma Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2012 Gister kennis gesproken. deze vertelde mij dat hij een dvd heeft met windows waar duidelijk X64 opstaat,nadat ik hem had opgehaald metteen in mijn laptop gedaan die aanstond en tot mijn stomme verbazing werkte het dus heb ik nu windows 8 op mijn laptop. \r\n\r\nmensen van het forum bedankt voor de reacties Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen