Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Delen Geplaatst: 8 november 2012 Bij opstarten van mijn PC (Vista), komt er een Intel logo op het scherm, en verder gebeurt er niets. Hoe kom ik hier uit? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2012 Er staat ook geen enkele melding op het scherm?\n\nZo nee, dan zou ik beginnen om het ding een nacht zonder spanning te zetten, dan wel de bios batterij even een minuutje eruit lichten. \nDat is een platte knoopcel van het type CR 2032. \nAls dat werkt, krijg je na het weer plaatsen van de batterij en het opstarten, wel het verzoek om op F1 te drukken om door te starten. \nDaarna moet je wel de datum en tijd weer even goed zetten.\n\nAls je over een Vista dvd beschikt kan je ook daarvanaf opstarten en iets proberen met systeem herstel. \nMocht dat werken, controleer dan daarna wel de harde schijf grondig.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2012 Ik heb iets vergelijkbaars met mijn oude xp pc gehad. Bleek daarbij dat de harde schijf aan het overlijden was.\r\nIk kreeg hem toe nog wel een de praat door hem als hij vastlipe bij het opstarten een paar keer hard uit te zetten en weer aan (ik deed het mer het uitschakelen van de stekkerbox en weer aanzetten( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 De titel van deze thread is fout. De pc start wel op1 Maar zéééé\'r langzaam. Het duurt tot wel 3 kwartier voor hij opgestart is. Als hij eenmaal loopt, doet ie het ook gewoon normaal, dus ik denk niet dat er iets met de schijf is. Eerder iets in de opstartprocedure, maar wat? \nHij blijft al die tijd hangen op het Intel-logo, Moet eerlijk zeggen dat ik het moeilijk vindt op te brengen om erbij te blijven tot hij daar voorbij is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2012 Dat Intel scherm, wordt getoond door het BIOS. \nTijdens het tonen van dat scherm, bekijkt de software van het Bios wat er allemaal aan en in de pc zit.\nZo probeert hij ook de harde schijven te vinden.\nAls ik een slechte schijf aan m\'n pc hangt om te recoveren, kan het opstarten ook zo lang duren.\nDe schijf kan dan nog wel redelijk goed werken, maar door een slecht plekje kan het bios hem lastig vinden.\nHeb je overigens de bios batterij nog even gelicht?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 [QUOTE=Niekie30;626523]\r\nHeb je overigens de bios batterij nog even gelicht?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nHad ik nog niet gedaan, maar nu wel. Helaas maakt het geen verschil. Deze week maar eens de schijf controleren. Ik meen dat er laats in CI of op de website een programmaatje genoemd werd om de harde schijf te controleren. Even zoeken. Of zijn er nog betere?\r\nVoor de zekerheid heb ik mijn bestanden maar vast veilig gesteld. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2012 Doe maar HDTune [url]http://www.hdtune.com/[/url]\nDe free versie. \nJe kiest het 4e tabblad en doet een volledige scan, op elk van de schijven. Afhankelijk van de grote kan dat per schijf meerdere uren duren.\nHet programma geeft met rode blokjes eventuele fouten aan.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2012 heb de controle gedaan met dat programma. Met de harde schijf was dus niks mis. Allemaal groene hokjes.\r\nDe pc doet het inmiddels wel weer, dus misschien was het toch het even eruit lichten van de batterij. Geen idee.\r\nAlleen krijg ik nu steeds een zwart scherm, waar ik kan kiezen tussen \"opstarten Windows vista (hersteld)\" en \"Windows geheugencontrole\". \r\nBij de eerste keuze start de pc gewoon op. Bij de tweede doet hij een controle, vindt niks verkeerds en geeft hetzelfde zwarte scherm.\r\n\r\nEen beetje irritant, maar verder werkt alles gewoon.\r\nMisschien bij gelegenheid alles een keer opnieuw installeren? Zit ik niet op te wachten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2012 Zit er meer dan 1 harde schijf in de pc?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2012 Als er een Vista dvd aanwezig is , kun je daarmee kiezen voor de opstartherstel optie.\r\nDus niet voor Installeren kiezen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2012 [QUOTE=Niekie30;627681]Zit er meer dan 1 harde schijf in de pc?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNee, er is maar 1 harde schijf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2012 [QUOTE=Desperado;627682]Als er een Vista dvd aanwezig is , kun je daarmee kiezen voor de opstartherstel optie.\r\nDus niet voor Installeren kiezen[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOké, ga ik volgende week eens proberen. \r\nVoor het moment ben ik blij dat ik ermee kan werken. \r\nIk laat het nog wel weten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2012 Blijft de pc ook hangen in de POST zodra er geen USB-devices zijn aangesloten op de computer? \n\nIk heb hier zelf een keer last van gehad. Als een externe hdd was aangesloten op een \"verkeerde\" usb poort was aangesloten leek de computer een soort controle op de schijf uit te gaan voeren. Zat dezelfde externe hdd op een andere poort had ik er geen last van. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen