Ga naar inhoud

netwerkschijf verbonden via router

Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb mijn netwerkschijf via mijn router aan mijn thuisnetwerk verbonden. via mijn laptop (uiteraard draadloos) is er geen enkel probleem, de netwerkschijf kan vlot gebruikt worden.\r\nvia mijn pc (bedraad) is in \'mijn computer\' de netwerkschijf niet altijd zichtbaar. plots verschijnt ze dan. wanneer ik in de schijf ga en mappen aanklik dan kan plots de verbinding wegvallen. dat is vervelend vermits deapplicaties (outlook ed) dan vastlopen. ik moet dan telkens de netwerkschijf uit en terug aanschakelen en opnieuw beginnen. hoe moet dit opgelost worden?
Link naar reactie
Heb je wel eens naar de energie instellingen van de HD gekeken? Zo\'n ding kan ingesteld zijn om na een bepaald aantal minuten te stoppen met draaien, als je hem niet gebruikt. Het weer inschakelen werkt dan niet zoals het hoort.\n\nWat is de afstand tussen router en pc respectievelijk hd? \nDoor een iets te grote afstand, kan de verbinding wegvallen, waardoor dit probleem kan ontstaan. \n\nNiek
Link naar reactie
router en pc zijn via een kabel verbonden en staan naast elkaar. De hardeschijf heeft altijd goed gefunctioneeerd tot deze week. ik heb nergens iets gewijzigd aan deinstellingen.\r\n Trouwens , wanneer ik draadloos met mijn laptop werk is er geen enkel probleem. hoe kan ik event de instellingen van de harde schijf aanpassen?\r\nik vermoed nochtans dat het probleem bij de pc zit.
Link naar reactie
daar lijkt het wel op, en dus zul je even de netwerkadapter op je pc opnieuw moeten installeren, dat doet vrijwel altijd wonderen. hoe:\r\n- ga start-configuratiescherm-(xp: systeem-hardware)-apparaatbeheer\r\n- selecteer je bedrade netwerkadapter, klik rechts en kies: installatie ongedaan maken (heet soms ook verwijderen)\r\n- sluit scherm netjes af\r\n- geef de pc een herstart, waarna de adapter opnieuw maagdelijk (dus alle nullen en enen op de goeie plek) wordt geïnstalleerd.
Link naar reactie
In \"geavanceerd energie beheer\" kan je bij de geavanceerde opties er voor kiezen, om je hd\'s nooit uit te schakelen. Standaard staat dit, dacht ik op 20 min.\n\nKijk anders eens met inSSIDer [url]http://www.zdnet.nl/downloads/121328/inssider-2-0/[/url] welke netwerken in de buurt zitten en op welk kanaal. Mogelijk zit een netwerk van de buren je dwars op hetzelfde kanaal van een router. In de router kan je het kaneel dan wijzigen naar een nog vrij kanaal. \nVooral omdat de uitval random lijkt te zijn. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...